AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #21 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Elsker argumentet med at barnehageansatte anbefaler ditten og datten. Bare elsker. Jobber også i barnehage, og ingenting nytter om barnet sitter med rumpa nedi vanndammen. Om han ikke gjør det, så nytter det meste med vannsøyle på 8000-10.000. Softshell er populært i vår barnehage og minien min har også det, jeg jobber med små barn og bevegelighet er viktig. Jeg har også jobbet med større barn, og det var alt fra Kattnakken til Didrikson og Reima og alle og en hver var våt når de kom inn etter en tur ute i vått vær, med dammer etter nattens regnskyll. Vannet bryr seg ikke om navnet på merket. Anonymkode: 51520...cce Veldig spesielt forøvrig at du mener det. Min hadde skalltøy , badet i dammer og var aldri våt Anonymkode: e9459...d46 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #22 Skrevet 1. april 2021 Reimatec Kiddo bruker vi. Den er slett ikke stiv og ungen er tørr selv om han skulle finne på å bade i søla. Om de gjør dette ofte bør du vel uansett vurdere regntøy over, men aldri opplevd at ungen blir våt, ikke i bhg heller. Fått skryt i bhg av den også. anbefales👌🏼 Anonymkode: 88543...ca5 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #23 Skrevet 1. april 2021 Gå inn på de ulike modellen, og sjekk egenskapene i forhold til vannsøyle, rivestyrke, pusteegenskaper. Vil du ha den beste, med toppscore på egenskapene som nevnt, gjenspeiler det seg i prisen! Så spørs det om barna trenger den beste modellen? Reima sine parkdresser er gode alle sammen, og i barnehagen her er de rask med å bruke regnklær om det er vått feks, så ikke behov for beste vannsøylen (men alltid kjøpt det likevel, bortkastet med andre ord). Anonymkode: 3beba...720
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #24 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gå inn på de ulike modellen, og sjekk egenskapene i forhold til vannsøyle, rivestyrke, pusteegenskaper. Vil du ha den beste, med toppscore på egenskapene som nevnt, gjenspeiler det seg i prisen! Så spørs det om barna trenger den beste modellen? Reima sine parkdresser er gode alle sammen, og i barnehagen her er de rask med å bruke regnklær om det er vått feks, så ikke behov for beste vannsøylen (men alltid kjøpt det likevel, bortkastet med andre ord). Anonymkode: 3beba...720 Går inn på Reima, og huker av på filter for topp «score» på de tre egenskapene, kommer opp en stress som scorer best på alle; Finnari. Så da tenker jeg den er «best». Anonymkode: 3beba...720
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #25 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Går inn på Reima, og huker av på filter for topp «score» på de tre egenskapene, kommer opp en stress som scorer best på alle; Finnari. Så da tenker jeg den er «best». Anonymkode: 3beba...720 #dress Anonymkode: 3beba...720
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #26 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Reimatec Kiddo bruker vi. Den er slett ikke stiv og ungen er tørr selv om han skulle finne på å bade i søla. Om de gjør dette ofte bør du vel uansett vurdere regntøy over, men aldri opplevd at ungen blir våt, ikke i bhg heller. Fått skryt i bhg av den også. anbefales👌🏼 Anonymkode: 88543...ca5 Takk for tips! Var ifm vinterdresser at jeg leste at Kiddo var stivere enn de andre, men så kom den opp angående parkdress, ble så usikker. Takk for erfaring! I barnehagen her tar de svært sjelden regntøy over, de sier ungene blir for klamme da, så vi får gjennomvåte dresser hjem hver dag. AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Gå inn på de ulike modellen, og sjekk egenskapene i forhold til vannsøyle, rivestyrke, pusteegenskaper. Vil du ha den beste, med toppscore på egenskapene som nevnt, gjenspeiler det seg i prisen! Så spørs det om barna trenger den beste modellen? Reima sine parkdresser er gode alle sammen, og i barnehagen her er de rask med å bruke regnklær om det er vått feks, så ikke behov for beste vannsøylen (men alltid kjøpt det likevel, bortkastet med andre ord). Anonymkode: 3beba...720 Jeg har skikkelig "ute-unger" som helst vil bo ute 24/7, så vil ha den absolutt beste ja, og trenger skikkelig vanntett for spesielt den eldste legger seg helt ned i vanndammer. AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Går inn på Reima, og huker av på filter for topp «score» på de tre egenskapene, kommer opp en stress som scorer best på alle; Finnari. Så da tenker jeg den er «best». Anonymkode: 3beba...720 Tusen tusen takk, jeg hadde faktisk ikke oppdaget at jeg kunne huke av slik! Det hjalp masse! Anonymkode: b6385...900 1
Sensi Skrevet 1. april 2021 #27 Skrevet 1. april 2021 Ser du har fått hjelp til å velge reima dress. Bra. Brukte også reima på mine. Kun de med reima tec + som fungerte. Altså jo mer vanntett jo bedre. Byttet etterhvert til Helly Hansen. De også er veldig bra. Men der er også forskjeller på disse. Jo mer vanntett jo bedre når det gjelder barnehagebruk. Hadde de skitneste og våteste barnehagebarna mellom 3-5 år.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #28 Skrevet 1. april 2021 Reima gotland og reima Stavanger skal tydeligvis være best. Anonymkode: 404d7...f3f
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #29 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Reima gotland og reima Stavanger skal tydeligvis være best. Anonymkode: 404d7...f3f Dette er vinterdresser. Anonymkode: 3beba...720
Xfreya Skrevet 1. april 2021 #30 Skrevet 1. april 2021 Finner noe på FINN jeg😄 Har hatt nameit softshelldress i 2 størrelser, de var bra. Nå har vi en reima tec parkdress, og den funker utmerket. Har hatt colourkids parkdress også, kort sagt alle har gjort jobben sin. I regnvær bruker han regntøy uansett😁 De brukes jo bare en sesong eller to, og alle jeg har kjøpt på FINN har vært hele og pene, til max 250 kr stykket. Arver dem videre når vi er ferdige med dem også😊 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #31 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vi fikk spesifikt advarsel mot Kattnakken 😅 Hva vil du anbefale? For det er dere som er proffene her. Gjelder en gutt på snart tre år som gjerne ligger på magen i alt av dammer for å plaske 🙈 Vi er de som alltid må ha med to hele skift i tillegg til hoveddressen, håpet er at med ny dress så kanskje vi slipper med et skift Anonymkode: b6385...900 Hvorfor ble dere advart mot kattnakken? Jeg jobber i barnehage og barna med kattnakken regntøy er aldri våte. Har kattnakken regntøy selv, og jeg har heller aldri blitt våt Jobber i naturbarnehage. Jeg syns alle skalldressene til reima er gode så lenge vannsøyla er på minst 10000. Liker ikke softshelldressene da barna ofte blir veldig varme og klamme i de dressene. Kan jo være at det jeg anbefaler ikke passer like godt i andre områder i landet. Anonymkode: 39858...eca 1
Smacky87 Skrevet 1. april 2021 #32 Skrevet 1. april 2021 Jobber som pedleder på småbarnsavdeling. Har to små gutter selv også, og er i overkant interessert i barneklær 🙈. Har god erfaring med alle ReimaTEC dresser (husk TEC) som parkdress. Vil anbefale Kattnakken regntøy også, gjerne helårsdressen. Om du har unger som elsker vann sånn som mine er barnevadere helt genialt 😁. https://www.fjellsport.no/barnevaderen-gronn-barnevader-med-krokodille-gronn.html?channable=01384b6964003130372d37323032e6&gclid=CjwKCAjw3pWDBhB3EiwAV1c5rCTub5oM7U5Qz6IZ00J7iZLIVjAZOcKD__rBwXz7uACNSKcIufXfahoCmA8QAvD_BwE . Av vinterdresser anbefaler jeg faktisk Reflex Bardu fra Barnas hus. Myk, slitesterk, lett for barna å kle på selv og den tåler mye vann/snø. Anbefaler IKKE softshell på våren, det blir fryktelig klamt når det blir varmt ute. 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #33 Skrevet 1. april 2021 Vi har også kiddo fra reima, meget fornøyd med den. Synes ikke den er stiv. Bor på vestlandet og den er mye i bruk også i regnvær. Har forøvrig kattnakken regnsett også. Storfornøyd med både passform og egenskaper Anonymkode: 096f4...1be
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #34 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvorfor ble dere advart mot kattnakken? Jeg jobber i barnehage og barna med kattnakken regntøy er aldri våte. Har kattnakken regntøy selv, og jeg har heller aldri blitt våt Jobber i naturbarnehage. Jeg syns alle skalldressene til reima er gode så lenge vannsøyla er på minst 10000. Liker ikke softshelldressene da barna ofte blir veldig varme og klamme i de dressene. Kan jo være at det jeg anbefaler ikke passer like godt i andre områder i landet. Anonymkode: 39858...eca Det var Kattnakken dress vi ble advart mot, at mange brukte den som alt i ett-dress, men ungene ble klamme og svette i den. Så selv om den var dyr, var det bedre å kjøpe et billig regnsett og parkdress, enn en sånn sammenslått greie. Vet du hva noen av de skalldressene heter? Opplever også klamhet i softshell, og at de blir fort våte. Smacky87 skrev (13 timer siden): Jobber som pedleder på småbarnsavdeling. Har to små gutter selv også, og er i overkant interessert i barneklær 🙈. Har god erfaring med alle ReimaTEC dresser (husk TEC) som parkdress. Vil anbefale Kattnakken regntøy også, gjerne helårsdressen. Om du har unger som elsker vann sånn som mine er barnevadere helt genialt 😁. https://www.fjellsport.no/barnevaderen-gronn-barnevader-med-krokodille-gronn.html?channable=01384b6964003130372d37323032e6&gclid=CjwKCAjw3pWDBhB3EiwAV1c5rCTub5oM7U5Qz6IZ00J7iZLIVjAZOcKD__rBwXz7uACNSKcIufXfahoCmA8QAvD_BwE . Av vinterdresser anbefaler jeg faktisk Reflex Bardu fra Barnas hus. Myk, slitesterk, lett for barna å kle på selv og den tåler mye vann/snø. Anbefaler IKKE softshell på våren, det blir fryktelig klamt når det blir varmt ute. Tusen takk for tips, de var helt geniale! Det er sikkert den helårsdressen vi ble frarådet da, virket som mange brukte den hele året, og det ble klamt slik jeg forstod. Men ja, det var viktig at det var reimatec, ikke reima, så jeg skrev reimatec i overskriften her AnonymBruker skrev (12 timer siden): Vi har også kiddo fra reima, meget fornøyd med den. Synes ikke den er stiv. Bor på vestlandet og den er mye i bruk også i regnvær. Har forøvrig kattnakken regnsett også. Storfornøyd med både passform og egenskaper Anonymkode: 096f4...1be På regnsett fikk vi høre at det ikke var så store forskjeller, og at vi heller burde legge pengene i parkdress og vinterdress, og kjøpe billig regnsett om vi måtte velge Takk for erfaring om kiddo! Anonymkode: b6385...900 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #35 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (På 1.4.2021 den 11.23): Du bruker akkurat samme argument selv Anonymkode: e9459...d46 Det var litt meningen, da, fint at du tok ironien 😂 Anonymkode: 51520...cce
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #36 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Det var Kattnakken dress vi ble advart mot, at mange brukte den som alt i ett-dress, men ungene ble klamme og svette i den. Så selv om den var dyr, var det bedre å kjøpe et billig regnsett og parkdress, enn en sånn sammenslått greie. Vet du hva noen av de skalldressene heter? Opplever også klamhet i softshell, og at de blir fort våte. Tusen takk for tips, de var helt geniale! Det er sikkert den helårsdressen vi ble frarådet da, virket som mange brukte den hele året, og det ble klamt slik jeg forstod. Men ja, det var viktig at det var reimatec, ikke reima, så jeg skrev reimatec i overskriften her På regnsett fikk vi høre at det ikke var så store forskjeller, og at vi heller burde legge pengene i parkdress og vinterdress, og kjøpe billig regnsett om vi måtte velge Takk for erfaring om kiddo! Anonymkode: b6385...900 Skjønner. Jeg liker også todelt regntøy best da man kan bruke kun buksa om det er bløtt ute, men ikke regner Denne f.eks. Er et veldig godt valg: https://www.reima.com/no/Reimatec/Reimatec-Kiddo-parkdress-Karikko/p/520242B-6989 Eller denne: https://www.reima.com/no/Småbarn/Ytterklær/Parkdresser/Parkdresser-småbarn/Parkdress-mellomsesong-barn-Finnari/p/520275-6683?fromGrid=true V vinterdresser er jeg enig med flere her at Gotland til småbarn og Stavanger til større barn. Anonymkode: 39858...eca
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #37 Skrevet 2. april 2021 Jeg er én av dem som elsker vinterregndressen til Kattnakken. Ikke til allværsbruk (og ikke som vinterdress) men til slaps om høsten og snøsmelting om våren. Har en som gjerne ruller i søledammene. Jeg velger vinterregndressen framfor helårsdressen da den har vannsøyle på hele 30 000 mm og dermed er overlegen andre parkdresser på vanntetthet (tror imidlertid Kattnakken skal få inn helårsdress med samme vannsøyle som vinterregndressen). Når det er mildt, bruker barnet kun ullundertøy under dressen. Har ikke opplevd at barnet blir klamt og påkledningen er superenkel. Har pleid å ha Reimatec Stavanger som vinterdress og det er en veldig god dress. I vinter hadde vi imidlertid Isbjörn penguin fra Isbjörn of Sweden og den likte vi enda bedre. Den er lettere og nettere enn Stavanger og bevegelsesfriheten er meget god samtidig som at den virker like varm som Stavanger. Den har også noe høyere vannsøyle (15000 mm) og er veldig lett å holde ren og pen. Eneste minus med den dressen er at den gjerne er enda dyrere enn Reimatec Stavanger. Vi var heldige og kjøpte på salg. Anonymkode: d3464...a0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå