Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bestilte tørketrommel under januarsalget, med levering nå i april. Da jeg startet å se etter tromler, hadde den levering i februar, men ble stadig utsatt. Nå er leveringen utsatt èn måned igjen. Dette kan jo dra ut i det uendelige. Noen som vet hvordan systemet til elkjøp fungerer? Er det produsent eller elkjøp som roter her? Dette virker som å være forretningsmodellen til elkjøp; sier de har varen inne eller den er ventet om ikke lenge også bare, nei da må de legge inn en bestilling hos produsenten også må en fint stille seg i kø...?😑 Regner med det ikke er særlig hjelp hos kundeservice heller, de stikker vel fingeren i været for å estimere levering.

Anonymkode: be0e1...720

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har inntrykk av at corona-situasjonen påvirker levering av all elektronikk fortiden. Jeg venter kjøleskap fra Elkjøp, en gamingPC fra Power og et elpiano fra en lokal butikk. Pianoet ble bestilt i november 🙈

Anonymkode: cb712...a1b

• Liker 1
Skrevet

Så står det jo en viss båt i propp som hindrer en del leveranser nå.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er pga leveringsproblemer pga pandemien. Prisene har gått opp og det er lite varer på lagrene. Det gjelder ikke bare Elkjøp men mange varer. Vi bestilte spisestoler på Bohus under januarsalget og de skulle vær her i mars, og har blitt flyttet til slutten av mai foreløpig. 

Anonymkode: 93dfa...95a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Bestilte tørketrommel under januarsalget, med levering nå i april.

Den hadde levering i april, når du bestilte den i januar? Vi er fremdeles i mars, jeg forstår ikke helt hvordan du mener den stadig har blitt utsatt?

Kjedelig at den ble utsatt fra april til mai, men dog, er det så mange utsettelser da?

Anonymkode: 338a2...199

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alle sliter med levering nå. De sliter med å få tak i deler og levering av ferdig produkt. Det er ikke bare elkjøp.  Det er pga korona. 

Anonymkode: f4222...0b0

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle🙂 det var oppklarende👍 Vi er visst flere som venter😅😅

AnonymBruker
Skrevet

Av flere grunner, men mest pga at de annonserte varene aldri var på lager i Norge. De venter til de har nok bestillinger før de ordrer en eller flere fulle containere fra utlandet.

Så kommer leverings og kapasitetsproblemer oppå der igjen i andre rekke.

Anonymkode: 0e0ac...a70

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Av flere grunner, men mest pga at de annonserte varene aldri var på lager i Norge. De venter til de har nok bestillinger før de ordrer en eller flere fulle containere fra utlandet.

Så kommer leverings og kapasitetsproblemer oppå der igjen i andre rekke.

Anonymkode: 0e0ac...a70

Ja, det var noe sånt jeg mistenkte, bl.a fordi man hører så mye rart om elkjøp og «luremetoder».

Ser inne på siden at de har 100+ av varen på nettlager, så en skulle jo tro at en av dem kunne sendes!

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mulig pandemien spiller inn, men jeg har strengt tatt til gode å ha én eneste positiv opplevelse med hjemlevering av slike tunge varer. I fjor bestilte jeg en komfyr av Elkjøp (varen var på lager), og ingen kom eller gav lyd fra seg på leveringsdagen. Det er gøy når man har sittet hjemme fra 16-22 og ventet... Ringte dem dagen etter, de beklaget og ordnet ny levering dagen etter det igjen - fremdeles kom ikke noen komfyr (som altså stod noen få kilometer unna leiligheten min i utgangspunktet). Først på tredje forsøk kom det noe - og attpåtil måtte jeg selv bruke tid på å kontakte kundeservice for å få refundert det jeg i utgangspunktet hadde betalt ekstra for levering på det opprinnelige tidspunktet (hadde valgt et av de dyreste slottene og på kort varsel). 

Har hatt lignende opplevelser med andre elektronikkjeder og møbellevering - både før og under pandemien. Manglende levering, leveringsfolk som ringer 2 timer før avtalt og gir beskjed om at de er ved bygget nå (men det er ikke alltid jeg, så klart, og da blir de sure) - det verste var den gangen jeg fikk levert en seng, og hadde avtalt at en kompis skulle komme og hjelpe meg å bære inn fra tidligste leveringstidspunkt.

Budbilen ringte en times tid før «starttidspunktet» og sa de var der om 10 minutter. Jeg sa «beklager, men jeg er ikke hjemme ennå, og har ikke mulighet til å ta imot på så kort varsel - men hvis du venter noen minutter skal jeg sjekke hvor raskt jeg kan ordne det» - tenkte å ringe kompisen min for å høre om det passet litt før (var ikke så interessert i å stå ute på gaten i regnet med senga alene i inntil en time, så klart). Før jeg hadde fått fullført, la vedkommende i andre enden på røret. Jeg ringte opp igjen, og pustet dypt inn, regnte med det  kunne være et uhell, men spurte likevel rolig om vedkommende nettopp la på røret mens jeg snakket - og fikk et surt «ja» tilbake. Enden på visa var at de kom 10 minutter før tiden, og jeg stod der alene med to kjempesure østeuropeere - var ordentlig ubehagelig inntil kompisen min kom. 

Lang historie - men poenget er: Kjedene benytter seg tydeligvis av underentrepenører til levering som ikke bryr seg så fryktelig mye om avtalen mellom forbruker og butikk - skjønner jo at en stakkar på butikkens kundeservice ikke har ansvaret for det, men kjeden er jo faktisk ansvarlig for hele avtalen - også underleverandører de setter deler (leveringen) ut til. Blir alltid masse styr med hjemlevering, etter min erfaring...

Anonymkode: 8aec9...bfb

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...