AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #1 Skrevet 30. mars 2021 Bare lurer på hva dere tenker om dette. Jeg selv mener at man kan bli betatt av en venn og man kan ha sterke følelser, men ville aldri kalt dette for forelskelse. Man kjenner ikke personen romantisk og man legger mye til den personen som kanskje ikke er der. Har selv hatt veldig sterke følelser for venner, men hvis vi har prøvd å date så har kjemien endret seg helt og gått galt. Det er så klart tilfeller hvor det kan gå bra også. Noen ganger blir man gode venner pga egenskaper som passer i vennskap men ikke som kjærester. Har en venn som sa han er forelsket i meg, men han kjenner jo den platoniske siden av meg og vet ingenting om hvordan jeg er i et forhold. Er annerledes med en kjæreste Anonymkode: bc550...f0a
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #2 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bare lurer på hva dere tenker om dette. Jeg selv mener at man kan bli betatt av en venn og man kan ha sterke følelser, men ville aldri kalt dette for forelskelse. Man kjenner ikke personen romantisk og man legger mye til den personen som kanskje ikke er der. Har selv hatt veldig sterke følelser for venner, men hvis vi har prøvd å date så har kjemien endret seg helt og gått galt. Det er så klart tilfeller hvor det kan gå bra også. Noen ganger blir man gode venner pga egenskaper som passer i vennskap men ikke som kjærester. Har en venn som sa han er forelsket i meg, men han kjenner jo den platoniske siden av meg og vet ingenting om hvordan jeg er i et forhold. Er annerledes med en kjæreste Anonymkode: bc550...f0a Veldig sær mening. Mine venner kjenner meg iallefall mye mer enn platonisk, og vet hva de går til sånn sett. Anonymkode: 663a5...5f4 5
Gjest hortensiabusk Skrevet 30. mars 2021 #3 Skrevet 30. mars 2021 Jeg ville aldri kalt meg betatt av en venn selv om man liker personen veldig godt. Kanskje du blander litt disse følelsene fordi dere er ulike kjønn? Jeg er veldig glad i mine venner og kjenner de varmer hjertet mitt uansett om de er mann eller kvinne, men er ikke betatt eller forelsket.
mjaus Skrevet 30. mars 2021 #4 Skrevet 30. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Bare lurer på hva dere tenker om dette. Jeg selv mener at man kan bli betatt av en venn og man kan ha sterke følelser, men ville aldri kalt dette for forelskelse. Man kjenner ikke personen romantisk og man legger mye til den personen som kanskje ikke er der. Har selv hatt veldig sterke følelser for venner, men hvis vi har prøvd å date så har kjemien endret seg helt og gått galt. Det er så klart tilfeller hvor det kan gå bra også. Noen ganger blir man gode venner pga egenskaper som passer i vennskap men ikke som kjærester. Har en venn som sa han er forelsket i meg, men han kjenner jo den platoniske siden av meg og vet ingenting om hvordan jeg er i et forhold. Er annerledes med en kjæreste Anonymkode: bc550...f0a Dette må være noe av det rareste jeg har lest, man vet ikke hvordan noen er som en kjæreste før man går inn i et forhold med dem. Endret 30. mars 2021 av mjaus 6
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #5 Skrevet 30. mars 2021 mjaus skrev (28 minutter siden): Dette må være noe av det rareste jeg har lest, man vet ikke hvordan noen er som en kjæreste før man går inn i et forhold med dem. Det er jo det jeg skrivet også. Folk sier de er forelsket i vennen sin, jeg mener det ikke er forelskelse fordi man ikke kjenner de på en romantisk måte. Så man er betatt, ikke forelsket Anonymkode: bc550...f0a
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #6 Skrevet 30. mars 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo det jeg skrivet også. Folk sier de er forelsket i vennen sin, jeg mener det ikke er forelskelse fordi man ikke kjenner de på en romantisk måte. Så man er betatt, ikke forelsket Anonymkode: bc550...f0a Men da vil det jo si at du mener man ikke kan være forelsket i andre heller, før man har blitt kjærester med dem, og vært det en stund? Hva er da avstandsforelskelse i så fall? Vil nå tro at ganske mange likevel blir ganske forelska i noen, men det trenger ikke bety at man vet hvordan den personen egentlig er i et forhold. Men man tror gjerne man vet, eller så maler man seg et bilde om hvordan den personen er. Så derfor tror jeg godt at man som venn fint kan bli forelska i en venn, fordi man gjerne tror man vet hvordan den personen er i et forhold. Anonymkode: 72240...b6f 7
Marai Skrevet 30. mars 2021 #7 Skrevet 30. mars 2021 Problemet med din tankegang er at folk tenker forskjellige og det samme følelser. Så noen vil jo det går faktisk ann å utvikle romantiske følelser for vennen sin hushusk at det er flere mennesker på denne kloden. 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #8 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Men da vil det jo si at du mener man ikke kan være forelsket i andre heller, før man har blitt kjærester med dem, og vært det en stund? Hva er da avstandsforelskelse i så fall? Vil nå tro at ganske mange likevel blir ganske forelska i noen, men det trenger ikke bety at man vet hvordan den personen egentlig er i et forhold. Men man tror gjerne man vet, eller så maler man seg et bilde om hvordan den personen er. Så derfor tror jeg godt at man som venn fint kan bli forelska i en venn, fordi man gjerne tror man vet hvordan den personen er i et forhold. Anonymkode: 72240...b6f Det har mer med hvordan jeg klassifiserer hva som er å være betatt av noen og det å være forelsket. Så ja, jeg mener man må date noen i litt tid før det er forelskelse. Det betyr ikke at de følelsene man har før ikke er ekte, sterke eller dype. Men jeg ville klassifisert de som å være betatt nettopp av den grunnen at man ikke vet noe om hvordan man går sammen i et forhold. Kjemien endres helt fra vennskap Anonymkode: bc550...f0a
CorvusCorax Skrevet 30. mars 2021 #9 Skrevet 30. mars 2021 Det er slik du definerer forelskelse, for andre kan definisjonen være annerledes. Jeg trenger ikke være samboende med noen for å bli forelsket. Forelskelse er en kjemisk reaksjon i hjernen som skjer spontant. Det er ikke noe man fremtvinger via utallige timer sammen. Det er kroppens urgamle instinkt om at her et det en partner man ønsker å formere meg seg med. Man kan ikke bestemme seg for hvem man blir forelsket i. Forelskelse kan oppstå alt fra 3 date eller etter 5 mnd. Folk er forskjellig. Det er hverken rett eller galt å bli forelsket i en venn. For meg virker det logisk. Der har du en person du har god kjemi med, og om du er fysisk tiltrukket i tillegg så vipps kan man plutselig bli forelsket. 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #10 Skrevet 30. mars 2021 Det var veldig generaliserende og litt sært. Anonymkode: e353d...d06 2
Virrevirrevapp Skrevet 30. mars 2021 #11 Skrevet 30. mars 2021 Min eksmann forelska seg i meg da vi var nære venner og jeg var sammen med en annen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå