AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #1 Skrevet 30. mars 2021 Når jeg spør barnet mitt om hva de har gjort i bhg og hvem han har lekt med så er det av og til at han forteller om en gutt som har vært slem. Og det er alltid det samme navnet som dukker opp. Jeg forsøker å spørre ut om han (min gutt) har gjort noe i forkant for å trigge det andre barnet men får ikke skikkelig svar. Gutten min blir snart 3 år og har ikke så veldig godt språk enda. Er det innafor å spør ut bhg om dette? Er ikke ute etter å ta noen! Kan likeså gjerne være mitt barn som er slem mot det andre barnet og da vil jeg jo gjerne vite det. Anonymkode: 6caaf...05e
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #2 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Når jeg spør barnet mitt om hva de har gjort i bhg og hvem han har lekt med så er det av og til at han forteller om en gutt som har vært slem. Og det er alltid det samme navnet som dukker opp. Jeg forsøker å spørre ut om han (min gutt) har gjort noe i forkant for å trigge det andre barnet men får ikke skikkelig svar. Gutten min blir snart 3 år og har ikke så veldig godt språk enda. Er det innafor å spør ut bhg om dette? Er ikke ute etter å ta noen! Kan likeså gjerne være mitt barn som er slem mot det andre barnet og da vil jeg jo gjerne vite det. Anonymkode: 6caaf...05e Kanskje ikke nevne navn i første omgang, men selvfølgelig bare spør, fortell at du har bekymret deg litt, og om de kan følge med litt og finne ut hva han eventuelt mener. Anonymkode: d078e...bbd 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #3 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kanskje ikke nevne navn i første omgang, men selvfølgelig bare spør, fortell at du har bekymret deg litt, og om de kan følge med litt og finne ut hva han eventuelt mener. Anonymkode: d078e...bbd Tenkte ikke å nevne navnet først nei. Tenkte å spørre forsiktig om hvordan han fungerer godt med de andre barna, om han evt har konflikter med noen. Og så ta samtalen videre derifra. Om de sier nei på det så spør jeg ikke mer. Anonymkode: 6caaf...05e
Mt3 Skrevet 30. mars 2021 #4 Skrevet 30. mars 2021 Klart du kan spørre, og høre om de kan holde ett ekstra øye med ditt barn og 'navn' siden ditt barn tydeligvis har vært i konflikt/uenighet med dette barnet. At de kanskje bare trenger litt ekstra hjelp til å løse uenigheter på en god måte. Når mine barn gikk i barnehagen så hendte det seg at det var navngitte barn som ofte gikk igjen når de snakket om konflikter knuffing som hadde oppstått, og da sa jeg så klart navnet til barnehagepersonale så de kunne passe på så dette barnet ikke endte opp med å få skylden for alt galt som skjedde, og at de kunne følge med og løse konflikter før de ble til knuffing. 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #5 Skrevet 30. mars 2021 Hæ, selvfølgelig skal du spørre? Er mulig å spørre uten å virke anklagende mot bhg (og gutten får jo antagelig ikke direkte beskjed om at du har spurt uansett..) og hva så om det kanskje er din gutt som er «slem», det skal vel ikke feies under teppet det heller? barnehagen er mer enn en lekeplass for barna på dagen, og dette synes jeg absolutt er blant tingene du skal ta opp med de ansatte. Bare si at sønnen har nevnt et navn og hør om de har sett noe eller kan være litt obs på det forholdet. Anonymkode: e5a34...ab1 6
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #6 Skrevet 30. mars 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Tenkte ikke å nevne navnet først nei. Tenkte å spørre forsiktig om hvordan han fungerer godt med de andre barna, om han evt har konflikter med noen. Og så ta samtalen videre derifra. Om de sier nei på det så spør jeg ikke mer. Anonymkode: 6caaf...05e Det må være helt greit. Jeg har fortalt hva mitt barn har fortalt med navn i en lignende situasjon, jeg har jo ikke taushetsplikt, og lytte kan de jo. De beroliget meg med at de var klar over situasjonen og jobbet med det. De sa faktisk også at mange opplevde det samme og at det andre barnet ikke var "ute etter" mitt barn spesielt. Mulig de sa for mye, jeg ble ganske overrasket, men det var betryggende i alle fall. Anonymkode: 1b610...e2f
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #7 Skrevet 30. mars 2021 Jeg vil tro barnehagen bare blir glade for å vite at det er noe gutten deres forteller om, så kan de utforske og/eller ta tak i det. I vår barnehage snakket flere av toåringene om en treåring, som de sa var slem, hadde dyttet, slått osv. Det hadde som regel ikke denne treåringen gjort, men det var en vilter type som noen av de mindre barna var litt redde for. Og noen av dem, som vår datter, sa det bare hjemme og viste det ikke i barnehagen. Personalet sa det var fint vi sa i fra om det, for alle barnas skyld, også det barnet de snakket om. Anonymkode: bf4f4...09f 1
Milky Skrevet 30. mars 2021 #8 Skrevet 30. mars 2021 Du kn spørre men ansatte har taushetsplikt så de kan ikke bekrefte om dette har skjedd, og hvertfall ikke om det er det barnet som gjør det. men du kan jo nevne det og be de holde et ekstra øye 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #9 Skrevet 30. mars 2021 Milky skrev (2 minutter siden): Du kn spørre men ansatte har taushetsplikt så de kan ikke bekrefte om dette har skjedd, og hvertfall ikke om det er det barnet som gjør det. men du kan jo nevne det og be de holde et ekstra øye Aldri hørt om at dette er så voldsomt taushetsbelagt. De ansatte i barnehagen til min datter på 3 år pleide uoppfordret å fortelle om det har vært små konflikter og knuffing i løpet av dagen. Jeg får høre både om det er mitt barn som har gjort det eller andre har gjort det mot henne. Veldig enkelt og greit. Skjønner ikke hvorfor slikt skal holdes taushetsbelagt. Anonymkode: 7d5ea...860 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #10 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Aldri hørt om at dette er så voldsomt taushetsbelagt. De ansatte i barnehagen til min datter på 3 år pleide uoppfordret å fortelle om det har vært små konflikter og knuffing i løpet av dagen. Jeg får høre både om det er mitt barn som har gjort det eller andre har gjort det mot henne. Veldig enkelt og greit. Skjønner ikke hvorfor slikt skal holdes taushetsbelagt. Anonymkode: 7d5ea...860 Fordi det fører til at barn blir stemplet som slem/ufordragelig av andre foreldre, og det aktuelle barnet kan bli utstøtt av barnegruppa fordi foreldrene snakker stygt om barnet hjemme? Du har ikke krav på informasjon om andres barn, like lite som andre har krav på informasjon om ditt barn Anonymkode: 552c3...9e1 2
Milky Skrevet 30. mars 2021 #11 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Aldri hørt om at dette er så voldsomt taushetsbelagt. De ansatte i barnehagen til min datter på 3 år pleide uoppfordret å fortelle om det har vært små konflikter og knuffing i løpet av dagen. Jeg får høre både om det er mitt barn som har gjort det eller andre har gjort det mot henne. Veldig enkelt og greit. Skjønner ikke hvorfor slikt skal holdes taushetsbelagt. Anonymkode: 7d5ea...860 Ja man kan fortelle hva som har skjedd men ikke hvem. Det er veldig taushetsbelagt!! Om foreldrene til det andre barnet finner ut at ansatte sladrer og nevner navn så kan de bli anmeldt og miste jobben for brudd på taushetsplikt. Man skal ikke nevne navn, så enkelt er det 1
prettylittlemisfit Skrevet 30. mars 2021 #12 Skrevet 30. mars 2021 Her har de sagt at de veldig gjerne vil ha beskjed om barnet kommer hjem og sier noe sånt. Eneste måten å få prøve å ordne opp i ting, uansett hvem som begynte.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #13 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Når jeg spør barnet mitt om hva de har gjort i bhg og hvem han har lekt med så er det av og til at han forteller om en gutt som har vært slem. Og det er alltid det samme navnet som dukker opp. Jeg forsøker å spørre ut om han (min gutt) har gjort noe i forkant for å trigge det andre barnet men får ikke skikkelig svar. Gutten min blir snart 3 år og har ikke så veldig godt språk enda. Er det innafor å spør ut bhg om dette? Er ikke ute etter å ta noen! Kan likeså gjerne være mitt barn som er slem mot det andre barnet og da vil jeg jo gjerne vite det. Anonymkode: 6caaf...05e Spør om alt du lurer på og tenker på. Vi som jobber i bhg vil både lytte og hjelpe. dessverre har vi utfordringer med barn som både biter, dytter osv. normalt i den alderen men personelet må jobbe med å være tett på. Anonymkode: 71537...d89 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #14 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Fordi det fører til at barn blir stemplet som slem/ufordragelig av andre foreldre, og det aktuelle barnet kan bli utstøtt av barnegruppa fordi foreldrene snakker stygt om barnet hjemme? Du har ikke krav på informasjon om andres barn, like lite som andre har krav på informasjon om ditt barn Anonymkode: 552c3...9e1 I den alderen forstår vel de fleste foreldre at det er en normal del v utviklingen at det oppstår konflikter og knuffing, ofte fordi barn i den alderen har begrenset med språk og «verktøy» å jobbe med. Jeg ville ihvertfall aldri tenkt på at et lite barn i den alderen som slemt og ufordragelig pga noen slike episoder. Anonymkode: 7d5ea...860
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #15 Skrevet 31. mars 2021 Milky skrev (På 30.3.2021 den 12.59): Ja man kan fortelle hva som har skjedd men ikke hvem. Det er veldig taushetsbelagt!! Om foreldrene til det andre barnet finner ut at ansatte sladrer og nevner navn så kan de bli anmeldt og miste jobben for brudd på taushetsplikt. Man skal ikke nevne navn, så enkelt er det Politianmelde? Jøss, det må da være spesielle foreldre! Min barnehage nevnte navn når et barn hadde vært i konflikt med mitt og det samme når min datter hadde dyttet en annen jente. Det var da ingen av oss foreldrene som tok anstøt av at dette ble nevnt. Vi snakket derimot med barna våre om det, og de ansatte i barnehagen sa de var like «gode» begge to. Dette er helt normalt i den alderen. Anmeldelse og oppsigelse av ansatte høres helt vilt ut 😅 Anonymkode: 7d5ea...860
NewInTown Skrevet 31. mars 2021 #16 Skrevet 31. mars 2021 Du kan åpenbart spørre ped.leder på avdelingen til din sønn om denne problematikken. Du har jo fått med deg hva sønnen din sier, men saken har jo sikkert to sider. Om det hadde vært et problematisk forhold mellom din sønn og et annet barn, er det rart at barnehagen og avdelingen ikke har informert om dette tidligere? Men du må gjerne spørre. Navn kan du ikke spørre om, det har du ikke krav på å få vite. Hvilken unge det gjelder er vel ei heller av betydning...
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #17 Skrevet 31. mars 2021 Opplever at barn sier at et barn er slemt. Men det barnet har ikke vært i bhg på flere dager. Dette er et og to åringer. Ikke alle navnene er lett for de å si, og så sier de navn de klarer. Har pekt på bilde og sagt et annet navn. Har og fått kjeft av en mor for at et barn hadde slått hennes datter dagen før. Dette barnet som skulle ha slått, var ikke i bhg dagen før. Mor sier da at da var det nok dagen før det skjedde, men da var det søndag. Mor snakket ikke til meg mer. Barna gikk ikke på min avdeling, men jeg hadde hatt de da de var små. Anonymkode: ed429...269 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå