Gå til innhold

Hva pleier dere å spise i løpet av påsken?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Av middag, frokost, snacks osv?

Anonymkode: f414c...bc2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiser mye egg og røkt laks. Eller egg og spekeskinke.

• Liker 1
Skrevet

Jeg spiser aldri frokost, ikke i påsken heller, men jeg må ha lammelår en av dagene. Ellers går det mest i "vanlig" mat, spesielt i år som det er restriksjoner på gjester og sosiale kontakter.

Av snacks går det mest i Anton Berg fugleægr, min absolutte favoritt innen påskegodt. Pluss litt sjokolade utenom.

AnonymBruker
Skrevet

Som regel mat. Og litt snop. 

Anonymkode: 2e2d8...2cc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker litt seinere påske brunsj'er. Som gjerne består av; hjemmelaget brød/rundstykker, godt Kjøttpålegg som grillskinke, delikateseskinke, reker, hjemmelaget eggesalat, og italiensk Salat røkelaks, eggeommelett, en god leverpostei, tomat, Agurk, Salat, Paprika, majones, spekeskinke, sennepssild og gjerne tomatsild (hjemmelaget), graddost

Middager er det mest min mann som styrer med i år blir det alt i fra kjøttkaker til tandori kylling og lammeskank, med et hint av fiskemiddag innimellom kanskje.

Ellers av digg så blir det smågodt fra europris, cola, solo, popcorn, og Anton Berg sine egg står høyt oppe. Appelsiner selvsagt 

Anonymkode: 52069...f46

AnonymBruker
Skrevet

Spiser ikke snop og slikt, heller ikke desserter. Frokost er som vanlig havregrøt og frukt før trening. 

Vi lager store brunsjer, som varieres hver dag. Lager eggerøre og kote egg, eggesalat, potetsalat, diverse grønnsaker, laks, pateer, spekemat, skinker, roastbeef, rekesalat, remulade, oster, scones, grytebrød og ulike typer kjeks. 

Om været tillater det blir det lunsjer utendørs, på tur. Pinnebrød og pølser. Hjemmelagde salte kringler med ostesaus. Lapskaus på primus. 

Av middag er følgende fast hvert år: Lammelår med klassisk tilbehør. Rester av lammelår i pita med gresk salat og tatziki. Reker med hjemmelaget majones, dill og fletteloff. Take-away sushi. Hel side av laks med agurksalat og dillpoteter. 

Legger også litt i øvrige middager. I år lager vi skrei med hollandaise og asparges, ravioli med spinat og salvie, og klassisk peking duck. 

Anonymkode: f8260...c7e

Gjest hortensiabusk
Skrevet

Siden det nesten er obligatorisk med lammelår eller lammesteik,så skal vi prøve å innføre dette.

Skrevet

Lam og mer sjokolade enn vanlig er vel det som går igjen.

Skrevet

Vi har "helgefrokost" hver dag i alle ferier. Da dekker vi bord, har varme rundstykker, forskjellig godt pålegg, juice og egg i en eller annen variant. Veldig hyggelig. Av middager er det ingenting fast annet enn lammesteken 1. påskedag. Ingen spesiell type snacks annet enn at vi spiser mer sjokolade enn til vanlig. 

Skrevet

Vi har også helgefrokost hver dag i alle ferier og i påsken kombinerer vi det med påskelabyrinten på radio.

Til nå i år har vi kun fastsatt middag pinnekjøtt påskeaften.   Jeg skal lage handleliste og meny for påsken og neste uke nå og handle i kveld. 

Lurer på om vi skal prøve hanne lenes dyppa taco, kjæresten har ymtet frempå om kjøttkaker og sikkert pizza en dag. 

Skrevet

Frokost: Hjemmebakt brød med ost, drikker naturligvis kaffe til.

Middagene: Jeg har planlagt lam en dag, og kylling korma en annen dag, skal også lage min sinnsykt gode stekte ostekake + en rødbetesuppe jeg liker så godt. ellers så har jeg noen tunfiskbokser og egg, så det blir nok noen dager med "skitmat" også.

AnonymBruker
Skrevet
pulverheksa skrev (9 timer siden):

Vi har også helgefrokost hver dag i alle ferier og i påsken kombinerer vi det med påskelabyrinten på radio.

Til nå i år har vi kun fastsatt middag pinnekjøtt påskeaften.   Jeg skal lage handleliste og meny for påsken og neste uke nå og handle i kveld. 

Lurer på om vi skal prøve hanne lenes dyppa taco, kjæresten har ymtet frempå om kjøttkaker og sikkert pizza en dag. 

Får man tak i pinnekjøtt nå eller har du fryst? 

Anonymkode: a851b...830

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selges ennå her, fryst på coop extra og rema.

AnonymBruker
Skrevet
Snabeltann skrev (2 minutter siden):

Selges ennå her, fryst på coop extra og rema.

Ååå, da vet jeg hva jeg skal kjøpe! 

AnonymBruker
Skrevet

Taco og sjokoladeegg med krem i. Frokost og det meste er som vanlig.

Anonymkode: 027aa...e4e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ååå, da vet jeg hva jeg skal kjøpe! 

Var til og med på tilbud :) 99,- på rema forrige uke, ikke sjekket om det er samme pris nå. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg har fryst fra før jul. De hadde også på min lokale menybutikk nå i kveld.  Du finner nok, hvis har lyst på pinnekjøtt nå i påsken.

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg var mindre var vi alltid ute en dag og grillet pølser på bål, og kokte egg gule (med løk skall) i gryte på bål 😄

Nå når jeg er voksen, hater jeg uteliv, egentlig like mye som jeg gjorde da, selv om det også er gode minner 😂

Nå har jeg Kylling tandoori på lista over mat jeg skal lage. Jeg har en pakke med XL grillpølser, har en pakke kjøttdeig, skal kjøpe inn litt div slik at jeg kan lage hva som helst jeg kanskje føler for 😄

Anonymkode: 296c6...d72

AnonymBruker
Skrevet

Feirer ikke påske så tradisjonelt, spiser marsipan bare i jula og påska så det er veldig koselig, drikker kanskje solo, men kun i påsken. Ellers så blir det vanlig mat, taco i helga osv 😄 

Anonymkode: 88c4b...1c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...