AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #1 Skrevet 30. mars 2021 For tre uker siden fikk jeg meg en overraskelse. Dama mi og jeg bor ikke sammen men har vært sammen i snart tre år nå. som vanlig sendte vi hverandre meldinger på messenger, prata om alt mulig før hun 23:10 sa hun at hun «var så utslitt, måtte sove, natta» i samme melding. Det var litt uvanlig så jeg videoringte henne på messenger 5 minutter etterpå. Da fikk jeg opptatt i annen samtale. Hmm... jeg ringte igjen på videomessenger etter 15 min, fortsatt opptatt i annen samtale. 20 minutter etterpå var hun fortsatt opptatt på messengervideo. Da fikk jeg en uggen følelse, hun var jo så utslitt avslutta hun med meg. det ble enda rarere da hun ikke ville si hvem hun snakka med. Etter to timers diskusjon sendte hun meg loggen sin. Da viste det seg at hun hadde snakka med en som heter Vegard, det kom fram at hun hadde truffet han på en datingside før vi traff hverandre og hadde beholdt kontakten uten å si noe til meg. Vært venner uten noe mer sier hun. Så når jeg spør om hvorfor akkurat han har vært hemmelig, vi deler jo vennene våre med hverandre, så sier hun at hun aldri har tenkt på det for det var jo ikke utroskap sier hun. etter tre uker nekter hun fortsatt å si etternavnet hans, hun krever nå at jeg skal ha tillit til henne og vise henne kjærlighet så hun vet at jeg vil ha henne. Tidligere var grunnen hennes for ikke å si hele navnet hans at jeg skulle ta kontakt med han eller hans dame. I tre uker har jeg fått alle mulige unnskyldninger, jeg har vært frustrert, sint, fortvilet, kjærlig også når vi har vært sammen i helger etterpå. Jeg er så glad i dama men jeg sliter med dette. Det har vært harde ord begge veier og jeg gav et ultimatum; at enten er hun ærlig og oppriktig, eller så er det slutt for jeg klarer ikke dette mer. Hun nektet å si mer likevel så jeg sa at da er det over for jeg klarer ikke hemmelighold som dette. Et faktum er at jeg også har sendt henne noen sjalue meldinger i løpet av åra når jeg ser henne aktiv etter at har sagt hun skal sove Hun har alltid skjult tlf når hun får meldinger og kommet med svar som jeg vet ikke kan stemme når vi er sammen. Hun sier det har slitt på henne. Det skal sies at vi har slitt i tre-fire mnd, hun endret alle de planene vi la i 2 år og ville plutselig ikke finne et felles nytt sted å bo ilag, hun skulle bo hjemme i et felles hus hun fortsatt har med ex’en som bor i kjellerleiligheta. I februar satte jeg da foten ned, hun fikk vise meg at hun ville gjøre noe med det. At jeg satte ned foten føltes som et enormt tillitsbrudd fra min side sier hun. I sist melding skriver hun at hun er overrasket over at jeg ikke ‘har lært å ikke snu henne ryggen som da jeg satte ned foten nå?’ Vi meldes og prøver å finne måter å starte igjen men hun nekter å gi slipp på hemmeligheten og jeg klarer ikke dette. Er tom for ord. Så, er jeg helt på viddene her? Er det greit å ha hemmelige sukkervenner, hun traff han på sukker, som hun hemmelig ringer med så sent? Hun innrømmer de har hatt kontakt hele tiden mens vi har vært sammen og ikke sagt noe. Får man forresten opptatt på videochat i messenger når det er vanlig telefon som brukes? Hun forlanger min tillit uansett dette og bruker ord som at ja, de ble avslørt. Føler meg litt ved veis ende her, hun nekter å lese om følelsesmessig utroskap og sier fortsatt hun ikke var utro. Hun sier derimot at hun har kuttet all kontakt med han, da spør jeg hvorfor, for gode venner er jo gull verdt, kan jeg ikke som kjæreste heller bli inkludert? Vi har diskutert, snakket, kranglet og grått men hun nekter å si mer. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 11481...350
M Mads Skrevet 30. mars 2021 #2 Skrevet 30. mars 2021 Dump henne! Hun liker flere pikk enn kun deg 11
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #3 Skrevet 30. mars 2021 Nei, helt uakseptabelt! Er det mulig! Anonymkode: a1d58...045 6
miSs. Skrevet 30. mars 2021 #4 Skrevet 30. mars 2021 Rødt flagg dessverre... Utifra det du skriver virker hun som en uærlig person. Når du finner deg selv i å grave opp ting ut av munnen til partner betyr det at det ikke er et sunt forhold dere er i. 6
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #5 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det har vært harde ord begge veier og jeg gav et ultimatum; at enten er hun ærlig og oppriktig, eller så er det slutt for jeg klarer ikke dette mer. Hun nektet å si mer likevel så jeg sa at da er det over for jeg klarer ikke hemmelighold som dette. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 11481...350 Du forholder deg til at dere nå har slått opp, lar saken ligge og dropper videre kontakt med dama. Anonymkode: 6cac8...8d6 10
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #6 Skrevet 30. mars 2021 Totalt uakseptabelt! Anonymkode: 9d436...8a3 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #7 Skrevet 30. mars 2021 Det der er helt uakseptabel oppførsel fra hennes side, vær glad du er kvitt henne. Anonymkode: f3cb9...b4e 2
911 Skrevet 30. mars 2021 #8 Skrevet 30. mars 2021 (endret) Må dessverre slutte meg til "hylekoret" her. Hun rir flere hester. Sjelden jeg sier dette, men nå er det på sin plass; dump henne. Du kommer til å slite lenge med dette om du fortsetter. Du er verdt så mye mer enn ei som holder på med flere på si'. Hadde hun i det minste vært åpen og ærlig med deg så kunne det vært en liten sjanse. Endret 30. mars 2021 av 911 6
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #9 Skrevet 30. mars 2021 Takk for at dere har tatt dere tid til å svare meg på dette, dette er jo en ting man gjerne ikke tar opp med så mange. Ikke har jeg lyst å å ta opp dette for verken hennes voksne barn eller andre heller, vil jo ikke sverte henne for noen. Jeg prøvde å skrive til venninna hennes som jeg vet hun har et spesielt tett vennskap med, men svaret jeg fikk fra venninnen var en lang melding av dryppende giftigheter der i bunn og grunn jeg var en sjalu psykopat da hun sier at hun har trøstet dama mi tusen ganger fordi jeg har sendt henne sjalu meldinger. For jeg må jo innrømme at det sikkert har skjedd 20 ganger at jeg har hatt denne uggne følelsen og lurt på hva hun driver med. Dette i tilfeller der hun har vært invitert ut og plutselig har blitt borte fra all kommunikasjon utpå kvelden, det er når hun har vært aktiv på messenger utover nettene og hun sier det er venninna, det er når det bare er svevende svar og ikke klar tale. Hun sier svarene hennes aldri er gode nok når hun svarer svevende og generelt, jeg føler hun svarer med spørsmål og motangrep når jeg forsøker på en konstruktiv samtale. Dette har jo ført til denne uggne usikkerheten på hennes troskap, det er snodig for jeg har aldri vært sjalu i mitt liv tidligere og jeg er nå 53. Jeg har jo forståelse for at dette har slitt på henne om saken er at hun ikke har gjort noe galt. Hun sier selv at hun har fortalt om denne famøse søndagskvelden da jeg oppdaget dette til sine barn og de har kalt henne fullstendig idiot. Jeg vet ikke om hun har fortalt dem at hun fortsatt nekter å si hva denne fyren heter mer enn Vegard, jeg ble veldig glad i hennes tre barn og selvfølgelig de tre barnebarna hennes. Nå sier hun altså at om hun skal kunne være åpen og ærlig så må jeg vise henne min kjærlighet først, for den har vært fraværende i det siste. Jeg må innrømme at det er vanskelig å vise godt kjærlighet til noen som holder slike hemmeligheter, men jeg har virkelig prøvd uten at det har rokket hennes beslutning om hemmelighold. Som "Skravlebøtte" skriver over, hadde hun enda vært åpen og ærlig hadde det vært en sjanse men hun mener altså at det er meg som må vise at jeg virkelig elsker henne ført. For meg virker det som at hun vil være sikker på at hun får noe igjen for å være åpen og ærlig. Jeg har hele mitt liv trodd at åpenhet og ærlighet var grunnstenene i et forhold og at det er selvfølgelig. Merker at jeg bruker dere som "tømmestasjon" her nå, men det har slitt veldig dette. Det er jo så man begynner å lure på seg selv også når hun sier ting som at jeg ikke har vist henne tillit før pga sjalu-meldingene mine, derfor er det min tur å vise henne tillit nå. Er det min feil at det har kommet hit? Jeg setter pris på alle svar og leter fortsatt etter en vei ut av dette sammen selv om jeg ser at muligheten for det nå er liten. Hun er fullstendig i vranglås og jeg kommer ingen vei med noen slags argumentasjon. Anonymkode: 11481...350 5
Jordbæra Skrevet 30. mars 2021 #10 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Takk for at dere har tatt dere tid til å svare meg på dette, dette er jo en ting man gjerne ikke tar opp med så mange. Ikke har jeg lyst å å ta opp dette for verken hennes voksne barn eller andre heller, vil jo ikke sverte henne for noen. Jeg prøvde å skrive til venninna hennes som jeg vet hun har et spesielt tett vennskap med, men svaret jeg fikk fra venninnen var en lang melding av dryppende giftigheter der i bunn og grunn jeg var en sjalu psykopat da hun sier at hun har trøstet dama mi tusen ganger fordi jeg har sendt henne sjalu meldinger. For jeg må jo innrømme at det sikkert har skjedd 20 ganger at jeg har hatt denne uggne følelsen og lurt på hva hun driver med. Dette i tilfeller der hun har vært invitert ut og plutselig har blitt borte fra all kommunikasjon utpå kvelden, det er når hun har vært aktiv på messenger utover nettene og hun sier det er venninna, det er når det bare er svevende svar og ikke klar tale. Hun sier svarene hennes aldri er gode nok når hun svarer svevende og generelt, jeg føler hun svarer med spørsmål og motangrep når jeg forsøker på en konstruktiv samtale. Dette har jo ført til denne uggne usikkerheten på hennes troskap, det er snodig for jeg har aldri vært sjalu i mitt liv tidligere og jeg er nå 53. Jeg har jo forståelse for at dette har slitt på henne om saken er at hun ikke har gjort noe galt. Hun sier selv at hun har fortalt om denne famøse søndagskvelden da jeg oppdaget dette til sine barn og de har kalt henne fullstendig idiot. Jeg vet ikke om hun har fortalt dem at hun fortsatt nekter å si hva denne fyren heter mer enn Vegard, jeg ble veldig glad i hennes tre barn og selvfølgelig de tre barnebarna hennes. Nå sier hun altså at om hun skal kunne være åpen og ærlig så må jeg vise henne min kjærlighet først, for den har vært fraværende i det siste. Jeg må innrømme at det er vanskelig å vise godt kjærlighet til noen som holder slike hemmeligheter, men jeg har virkelig prøvd uten at det har rokket hennes beslutning om hemmelighold. Som "Skravlebøtte" skriver over, hadde hun enda vært åpen og ærlig hadde det vært en sjanse men hun mener altså at det er meg som må vise at jeg virkelig elsker henne ført. For meg virker det som at hun vil være sikker på at hun får noe igjen for å være åpen og ærlig. Jeg har hele mitt liv trodd at åpenhet og ærlighet var grunnstenene i et forhold og at det er selvfølgelig. Merker at jeg bruker dere som "tømmestasjon" her nå, men det har slitt veldig dette. Det er jo så man begynner å lure på seg selv også når hun sier ting som at jeg ikke har vist henne tillit før pga sjalu-meldingene mine, derfor er det min tur å vise henne tillit nå. Er det min feil at det har kommet hit? Jeg setter pris på alle svar og leter fortsatt etter en vei ut av dette sammen selv om jeg ser at muligheten for det nå er liten. Hun er fullstendig i vranglås og jeg kommer ingen vei med noen slags argumentasjon. Anonymkode: 11481...350 Kort beskjed som jeg gir til alle som sliter med samme tingene, igjen og igjen. Du vet hvordan personen er, kan du leve med alt dette? Ditt svar er hele svaret angående hele forholdet ditt. Godta personen som den er, ikke begrens eller endre, kan du leve med henne? 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #11 Skrevet 30. mars 2021 Blir du hos henne fortjener du utmerkelsen «Årets tøffel». Vis deg som en mann og dump henne. Anonymkode: e969c...34a 4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #12 Skrevet 30. mars 2021 Hemmeligheter som hva man har kjøpt i bursdag, er ok. Venninners betroelser er ok hemmeligheter. Hemmelige venner er ikke ok! Det er uansett opp til deg å bestemme om du synes det er ok eller ikke! Anonymkode: 5c0bb...ed6 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #13 Skrevet 30. mars 2021 Ser rødt kors-navnet er ‘911’ over, skjønner ikke hvorfor det sto ‘skravlebøtte’ hos meg tidligere. Takk for veldig klare og entydige svar. Dette er jo tankene jeg selv har hatt men det er vel sånn at når man elsker noen prøver man å finne alle mulige løsninger. Anonymkode: 11481...350 1
Gjest Smeltemann Skrevet 30. mars 2021 #14 Skrevet 30. mars 2021 Ikke noe å samle på,hun er glad i pikk bare din holder desverre ikke. Leit å si det men avslutt forholde med henne.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #15 Skrevet 30. mars 2021 Enig med alle her. Ikke verdt å være sammen med noen som holder andre mennesker skjult for deg. MEN, når det er sagt. Jeg var engang sammen med en mann som ikke taklet at jeg hadde mannlige venner. Han mente selv at han gjorde det men han kom med bemerkninger og spydigheter og hele hans dårlig selvbilde lyste gjennom. Etterhvert så fortalte jeg han aldri om hvis jeg snakket med andre mannfolk (aldri flørt el lign, bare venner gjennom felles aktiviteter osv). Jeg ville gjerne inkludere mannen i mitt sosiale liv men han var så usikker på seg selv at alt og alle var en trussel for ham. Tilslutt gav jeg bare opp hele fyren. Anonymkode: b4010...c1f
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #16 Skrevet 30. mars 2021 Nei, en vanlig telefonsamtale viser ikke opptattsignal når du forsøker å videoringe på messenger. Hun kan forresten også ha endret navnet til Vegard før hun tok screenshot eller viste deg loggen, bare nevner det. Strengt tatt kan det ha vært hvem som helst. Hun høres ikke ut som om hun er til å stole på, det er sikkert og visst. Du fortjener bedre. Hun manipulerer deg til å tro at det er du som må bevise din kjærlighet, når hun har tydelige lojalitetsbrister. Om jeg var deg hadde jeg kuttet henne ut kort og brutalt, uten noe drama, og latt henne svette over hvordan hun kunne la noe så bra som deg slippe unna. Vis henne at du ikke lar deg herse med, med gjør det med et smil og ønsk henne lykke til. Du kan fortelle henne at du liker henne og respekterer henne, men at du respekterer deg selv mer og hennes oppførsel ikke er forenelig med din selvrespekt. Anonymkode: 41496...418 7
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #17 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk alle sammen, jeg tenkte svare dere alle for dere har alle veldig gode poeng, men jeg tar det litt under ett her nå. Det dere sier og skriver er faktisk poeng jeg i tre uker har prøvd å få henne til å innse for jeg ønsket jo å finne ut av det. Først var unnskyldingen hennes for å si noe at jeg skulle ta kontakt med dama hans og dermed ødelegge hennes hemmelige venn's forhold. Når jeg sa at jeg er ikke interessert i å ødelegge noe for noen andre sa hun at hun ikke ville si navnet for hun visste ikke om "Vegard" ville snakke med meg.....altså, hans følelser må jo da være viktigere for henne enn mine. Nå er svaret at hun må være sikker på at jeg elsker henne før hun vil åpne seg for meg, og være ærlig og oppriktig om dette. Dette skal jeg da bevise på en eller annen måte, og ja jeg har prøvd det i helgene vi har vært sammen i etterkant av da jeg oppdaget det. Hun har hele tiden visst at det er ærlighet og åpenhet jeg trenger men nekter å gi meg det. Sier at jeg bare vil tvinge henne til å si et navn, i stedet for å innse at det er tilliten jeg forsøker bygge opp. Og til deg som har opplevd en sykelig sjalu mann, jeg er absolutt ikke noen sånn og jeg har heller aldri gitt noen grunn til å tro at jeg er i stand til å ødelegge noe for noen. Ja, jeg innser at hun har minupulert og fortsatt ønsker å manipulere meg. Når jeg leser det jeg skriver innser jeg også at jeg har føyd henne mye pga hennes stahet. Saken er faktisk at hun kan være så sta at hun rett og slett nekter å si mer pga prinsipp, hun har flere ganger sagt at hun er stolt over staheten sin og at den har hjulpet henne tidligere i livet. Det var fint å få bekreftet at man ikke får opptatt på videomessenger om hun bare snakket i telefonen også, slik hun hele tiden har påstått. Det sier jo sitt om sannhetsgehalten i alt hun sier egentlig. Jeg sendte henne lenken til denne tråden også, i håp om at hun skulle innse hva hun holdt på med og legge kortene på bordet. Det ble defensiv holdning fra henne i stedet og ingen endring i verken hennes syn eller holdninger etter at hun har lest hva dere skriver. Dermed gjorde jeg akkurat slik dere sier, sa at jeg står på min beslutning fra tidligere, at hennes oppførsel og tankegang ikke er forenlig med min. Ønska lykke til med et smil. Til deg som spurte om jeg kan leve med dette? Nei, det kan jeg ikke. 🙂 Anonymkode: 11481...350 7
Gjest Dævendøtte Skrevet 30. mars 2021 #18 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Dermed gjorde jeg akkurat slik dere sier, sa at jeg står på min beslutning fra tidligere, at hennes oppførsel og tankegang ikke er forenlig med min. Ønska lykke til med et smil. Til deg som spurte om jeg kan leve med dette? Nei, det kan jeg ikke. 🙂 Og det beste du nå kan gjøre, med stoltheten i behold, dropp ALL kontakt framover, ikke svar på noe, blokker og gå videre! Har hun noen ting hos deg, send det i posten. Og har du noe hos henne, se om du klarer deg uten disse tingene. Vær stolt og ikke la henne få en bit av lillefingeren din engang! Lykke til
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #19 Skrevet 30. mars 2021 Godt å høre oppdateringen din! Du kommer unna dette klokere på erfaring, dessverre er det mange kjipe damer (og menn) som ikke har dårlig samvittighet for å drive på slik. Du skal bare være glad du er kvitt henne, så lover jeg deg at du veldig snart kommer til å finne drømmedama du fortjener! Anonymkode: 41496...418 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #20 Skrevet 30. mars 2021 Dævendøtte skrev (40 minutter siden): Og det beste du nå kan gjøre, med stoltheten i behold, dropp ALL kontakt framover, ikke svar på noe, blokker og gå videre! Har hun noen ting hos deg, send det i posten. Og har du noe hos henne, se om du klarer deg uten disse tingene. Vær stolt og ikke la henne få en bit av lillefingeren din engang! Lykke til Det skal jeg gjøre, alt ble levert hos henne da jeg besøkte henne forrige helg for å forsøke lappe forholdet ihop, i løpet av helgen hadde hun fortsat ikke sagt noe om det som vi begge visste var temaet som brant. Veldig greit at sakene hennes fra mitt hus ble lagt igjen da, det samler seg jo litt opp etter snart tre år. Selv hadde jeg ingenting der bortsett fra baderomssaker og en slåbrok. Hun kom med slåbroka da vi møttes en gang etter den helgen jeg var hos henne nå nylig, jeg prøvde lappe ihop forholdet og snakke med henne, hun var igjen akkurat like bastant på at det ikke kom på tale å være åpen og oppriktig. Det var på akkurat samme plass som der vi møttes første gangen, tenkte det kunne få henne til å reflektere over ting... Her er nå alt renset og livet går videre. Hun har sendt noen grine-emojier og brustne hjerte-emojier som jeg har unnlatt å kommentere. Ja jeg går videre nå med selvrespekten i behold, vel vitende om at jeg har gjort alt som står i min makt for å prøve redde forholdet. Takk for gode ord og bekreftelser på at jeg fortjener bedre enn noe slikt som dette. 🙂 Anonymkode: 11481...350 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå