Gå til innhold

​ Kan noen hjelpe meg med lettforståelige strikkeoppskrifter til overdel dame? Topper, trøyer, gensre med lang eller kort arm. Nybegynner🐤


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg med lettforståelige strikkeoppskrifter til overdel dame? Topper, trøyer, gensre med lang eller kort arm, og andre ting hvis dere har noe å anbefale.  Type garn og pinnestr: Jeg er interessert i alt. Nybegynner🐤 Gjerne gratis oppskrift som ligger på nett, hvis det finnes. Jeg har sett litt på noen gratisoppskrifter, men jeg synes at oppskriftene er vanskelig å forstå. På forhånd takk! 💐

Anonymkode: 9d628...950

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke vær redd for oppskrifter - alle synes de er litt vanskelige å forstå i starten.

Det er stort sett bare å spørre :)

Jeg pleier å kalle det ‘oppskriftsspråk’ - ting skrives på gitte måter, ord og begreper. Det kan høres helt gresk ut i starten, men det er stort sett ganske oversiktlig når en kommer inn i det. 

Anonymkode: a5a6a...a59

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke vær redd for oppskrifter - alle synes de er litt vanskelige å forstå i starten.

Det er stort sett bare å spørre :)

Jeg pleier å kalle det ‘oppskriftsspråk’ - ting skrives på gitte måter, ord og begreper. Det kan høres helt gresk ut i starten, men det er stort sett ganske oversiktlig når en kommer inn i det. 

Anonymkode: a5a6a...a59

Takk for råd! :kghjerte:

Anonymkode: 9d628...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker petiteknit sine veldig godt. Det pleier å stå veldig tydelig i hennes hva man skal gjøre :) men de er ikke gratis da. 

 

Anonymkode: 98af9...5c1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venica design   - hun gjør mye veldig lettvint :) 

Endret av Måneskinn
skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg Novice sweater av PetiteKnkt. Den er skrevet for nybegynnere, uten forkortelser, men med forklaringer på alt du skal gjøre. Den koster 40 danske kroner, men jeg mener at en så gjennomarbeidet og god oppskrift er verdt å betale for, kanskje spesielt for nybegynnere. I tillegg til godt forklart oppskrift, er det videoer på YouTube av hvert steg. Du kommer til å lære så masse av denne! 😊👍🏻

Anonymkode: 90ccc...8f4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gode tips og råd! 💐

Anonymkode: 9d628...950

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville absolutt gått for petiteknit jeg også! Hun er rå på både å forklare og lage videoer! De 40dkk er helt klart verdt det. Gratisoppskrifter kan ikke måle seg med hennes, og andre mindre designere

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (1 time siden):

Ville absolutt gått for petiteknit jeg også! Hun er rå på både å forklare og lage videoer! De 40dkk er helt klart verdt det. Gratisoppskrifter kan ikke måle seg med hennes, og andre mindre designere

Takk for hjelpsomme råd! 💐  Ja, jeg kommer til å velge petiteknit-oppskriftene. 

Anonymkode: 9d628...950

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Marianne Bjerkmann har godt forklarte oppskrifter - slik som på marygenseren f.eks :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen konkret oppskrift egentlig, men jeg synes gensere med rundfelling er det enkleste. Villmarksgenserne til Linka Neumann er veldig fine og raske å strikke. 

Gratisoppskriftene til DROPS har jeg brukt endel, men synes jeg er veldig kronglete.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (På 30.3.2021 den 21.23):

Ville absolutt gått for petiteknit jeg også! Hun er rå på både å forklare og lage videoer! De 40dkk er helt klart verdt det. Gratisoppskrifter kan ikke måle seg med hennes, og andre mindre designere

Igjen tusen takk for hjelp Diamant og dere andre! 💐    Jeg har nå kjøpt noen Petiteknit-oppskrifter, og kommer nok til å kjøpe flere. Det er viktig at oppskriftene er lette å forstå, og det er supert at hun også lager videoer. Ja, absolutt verdt prisen :) Jeg så et intervju med henne på minmote og der er det også en oppskrift. (Nederst i saken deler Mette Wendelboe Okkels/PetiteKnit en strikkeoppskrift.) 
https://www.minmote.no/#!/artikkel/24900229/petiteknit-et-dansk-strikkefenomen

Jeg visste ikke hvordan man legger opp med løkker, så det søkte jeg opp her: https://www.garnstudio.com/video.php?id=4&lang=no

Hvor finnes de videoene hun har laget? Finner man alle videoene her? https://www.petiteknit.com/
Vennlig hilsen ts

Anonymkode: 9d628...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken oppskrift gikk du for?😃

Anonymkode: 3982b...47d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvilken oppskrift gikk du for?😃

Anonymkode: 3982b...47d

Novice sweater og Ankers sommerbluse. I tillegg ønsker jeg å strikke Ankers trøye (den som det er oppskrift til her https://www.minmote.no/#!/artikkel/24900229/petiteknit-et-dansk-strikkefenomen  ). Jeg har også lyst på Striper på langs genser. Alle er Petiteknit. :tekola:

Anonymkode: 9d628...950

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen som PetiteKnitter! 😂 

meld deg gjerne inn i gruppa KAL PetiteKnits modeller på Facebook, der er det mye hjelp og inspirasjon å få 😊

Anonymkode: 90ccc...8f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Velkommen som PetiteKnitter! 😂 

meld deg gjerne inn i gruppa KAL PetiteKnits modeller på Facebook, der er det mye hjelp og inspirasjon å få 😊

Anonymkode: 90ccc...8f4

Tusen takk! 💐

Anonymkode: 9d628...950

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også anbefale strikkeinsta❤️ Mange flinke folk der, hvis du søker opp det du skal strikke eks #ankerstrøyemysize får du opp mange fine varianter. Farlig mye inspirasjon der altså😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...