Gjest LadyTrouble Skrevet 29. mars 2021 #1 Del Skrevet 29. mars 2021 Jeg er så lei av å gå på matbutikker der folk ikke holder 1 eller 2 meters avstand, eller bruker munnbind. Alle må ha mat, men hvordan tenker man at folk ikke skal bli smittet på matbutikken når folk som ikke bryr seg om smittevern får gjøre hva de vil der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
indigob Skrevet 29. mars 2021 #2 Del Skrevet 29. mars 2021 pass på deg selv og sørg for å holde avstand, ikke klag på andre.. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 29. mars 2021 #3 Del Skrevet 29. mars 2021 indigob skrev (1 minutt siden): pass på deg selv og sørg for å holde avstand, ikke klag på andre.. Lov å klage på andre når de utsetter meg (eller andre) for smittefare! 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
indigob Skrevet 29. mars 2021 #4 Del Skrevet 29. mars 2021 Jajajane skrev (1 minutt siden): Lov å klage på andre når de utsetter meg (eller andre) for smittefare! Nei! Det er du som setter det selv i smittefare. Du har jo ansvaret selv når det kommer til å holde avstand? Mener du at folk bevisst bare går innpå deg ? Det med munnbind burde su ikke blande deg i ! Jeg har legeerklæring på helsenorge om at jeg IKKE skal bruke munnbind pga sterk astma. Hva vet du om hvorfor andre ikke bruker munnbind ? Hvis det er så vanskelig for det så hold deg hjemme. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 29. mars 2021 #5 Del Skrevet 29. mars 2021 indigob skrev (1 minutt siden): Nei! Det er du som setter det selv i smittefare. Du har jo ansvaret selv når det kommer til å holde avstand? Mener du at folk bevisst bare går innpå deg ? Det med munnbind burde su ikke blande deg i ! Jeg har legeerklæring på helsenorge om at jeg IKKE skal bruke munnbind pga sterk astma. Hva vet du om hvorfor andre ikke bruker munnbind ? Hvis det er så vanskelig for det så hold deg hjemme. Skal love deg at om du står med munnbind mindre enn 1 meter fra meg, så driter jeg loddrett i grunnen. Hold avstand! 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 29. mars 2021 #6 Del Skrevet 29. mars 2021 indigob skrev (2 minutter siden): pass på deg selv og sørg for å holde avstand, ikke klag på andre.. Herlighet. Selvfølgelig har man rett på å klage på at folk gir faen i smittevern! Og hvis man står i mellom trange hyller i butikken og det kommer en noldus i hver ende så er det ikke lett å holde avstand feks!! 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 29. mars 2021 #7 Del Skrevet 29. mars 2021 Jajajane skrev (2 minutter siden): Skal love deg at om du står med munnbind mindre enn 1 meter fra meg, så driter jeg loddrett i grunnen. Hold avstand! Enig! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LadyTrouble Skrevet 29. mars 2021 #8 Del Skrevet 29. mars 2021 NorthernLight skrev (1 minutt siden): Herlighet. Selvfølgelig har man rett på å klage på at folk gir faen i smittevern! Og hvis man står i mellom trange hyller i butikken og det kommer en noldus i hver ende så er det ikke lett å holde avstand feks!! Takk, det er akkurat sånne situasjoner jeg sikter til, samt i kassesituasjoner der folk pakker for harde livet, og må godta at det andre trenger seg på bakfra, fremfor å ta hensyn å sørge for at avstander overholdes. Det gjør meg rasende for alle må ha mat og alle burde få handle trygt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 29. mars 2021 #9 Del Skrevet 29. mars 2021 LadyTrouble skrev (Akkurat nå): Takk, det er akkurat sånne situasjoner jeg sikter til, samt i kassesituasjoner der folk pakker for harde livet, og må godta at det andre trenger seg på bakfra, fremfor å ta hensyn å sørge for at avstander overholdes. Det gjør meg rasende for alle må ha mat og alle burde få handle trygt. Sifra til de. Det har jeg gjort flere ganger.Utrolig irriterende med sånne folk. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 29. mars 2021 #10 Del Skrevet 29. mars 2021 Det finnes noen som har medisinske grunner til at de ikke kan bruke munnbind. Du blir heller ikke smittet ved at noen bare går forbi deg. Skal du bli smittet må du og den andre personen stå mindre enn 2 m fra hverandre en stund. Det viktigste du gjør er å egentlig passe på deg selv. Du vet ikke hvorfor personen ikke har munnbind på, og du er ikke i deres sko. Faren for å bli smittet generelt er veldig liten på landsbasis, unntaket er i noen bydeler i Oslo og noen byer rundt Oslo. Det høres mye ut med 1000 per dag, eller 14000 på 2 uker, men det er over 5 mill i Norge og mesteparten av de smittende befinner seg de stedene jeg nevner . 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WonderWomaan Skrevet 29. mars 2021 #11 Del Skrevet 29. mars 2021 NorthernLight skrev (8 minutter siden): Herlighet. Selvfølgelig har man rett på å klage på at folk gir faen i smittevern! Og hvis man står i mellom trange hyller i butikken og det kommer en noldus i hver ende så er det ikke lett å holde avstand feks!! Dette brydde ingen seg om før corona...folk gikk febersyke overalt og smittet gud og hvermann med forkjølelse og influensa hele høsten og vinteren. Mange gikk syke gang på gang pga noen syke ikke greide holde seg hjemme da de var syke. Men NÅ skal man liksom hyle og skrike og bry seg om smitte? Jeg holder avstand og bruker maske , men synes hele greia er tåpelig . Greit at rensligheten er blitt bedre, endelig, men uansett...før corona var det også sykdom og virus. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LadyTrouble Skrevet 29. mars 2021 #12 Del Skrevet 29. mars 2021 tussi84 skrev (4 minutter siden): Det finnes noen som har medisinske grunner til at de ikke kan bruke munnbind. Du blir heller ikke smittet ved at noen bare går forbi deg. Skal du bli smittet må du og den andre personen stå mindre enn 2 m fra hverandre en stund. Det viktigste du gjør er å egentlig passe på deg selv. Du vet ikke hvorfor personen ikke har munnbind på, og du er ikke i deres sko. Faren for å bli smittet generelt er veldig liten på landsbasis, unntaket er i noen bydeler i Oslo og noen byer rundt Oslo. Det høres mye ut med 1000 per dag, eller 14000 på 2 uker, men det er over 5 mill i Norge og mesteparten av de smittende befinner seg de stedene jeg nevner . Ettersom det stort sett er unge voksne som oppfører seg som tullinger på matbutikken tror jeg vi kan utelukke at bakgrunnen for idiotien er underliggende sykdom da disse statistisk sett har lite helseplager pga alder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterdekor Skrevet 29. mars 2021 #13 Del Skrevet 29. mars 2021 (endret) indigob skrev (26 minutter siden): Nei! Det er du som setter det selv i smittefare. Du har jo ansvaret selv når det kommer til å holde avstand? Mener du at folk bevisst bare går innpå deg ? Det med munnbind burde su ikke blande deg i ! Jeg har legeerklæring på helsenorge om at jeg IKKE skal bruke munnbind pga sterk astma. Hva vet du om hvorfor andre ikke bruker munnbind ? Hvis det er så vanskelig for det så hold deg hjemme. Hva med at du som har astma og ikke kan ha munnbind holder deg hjemme heller, istedenfor skal alle andre holde seg hjemme? Forøvrig tror jeg ikke at ALLE som ikke har munnbind har medisinske årsaker til å la være! Her vi bor har 30 % munnbind og 70 % har ikke! Når ble det slik at 70 % av Norges befolkning fikk medisinsk grunn til å slippe unna? Trodde forresten at dere med astma var ekstra redd for å få corona og dermed brukte munnbind? Endret 29. mars 2021 av vinterdekor Føyde til noen ord 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 29. mars 2021 #14 Del Skrevet 29. mars 2021 Matdronningen skrev (25 minutter siden): Jeg har gått på butikk uten munnbind, har ikke tatt meg råda til å kjøpe det når coronan ramma fort lokalsamfunnet. Men folk hold seg på avstand fra meg då. Folk er livredde ass Tatt deg råda til å kjøpe munnbind? Koster 30 kr for en pakke på Kiwi. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 29. mars 2021 #15 Del Skrevet 29. mars 2021 (endret) tussi84 skrev (16 minutter siden): Det finnes noen som har medisinske grunner til at de ikke kan bruke munnbind. Da burde man holde ekstra avstand til folk,for da smitter man folk lettere og er mer utsatt for smitte selv. Endret 29. mars 2021 av NorthernLight 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterdekor Skrevet 29. mars 2021 #16 Del Skrevet 29. mars 2021 (endret) Hannah80 skrev (3 minutter siden): Tatt deg råda til å kjøpe munnbind? Koster 30 kr for en pakke på Kiwi. De får vel ikke dekket kostnaden gjennom astmaen sin 🐒 Endret 29. mars 2021 av vinterdekor et ord for mye 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterdekor Skrevet 29. mars 2021 #17 Del Skrevet 29. mars 2021 NorthernLight skrev (3 minutter siden): Da burde man holde ekstra avstand til folk,for da smitter man folk lettere og er mer utsatt for smitte selv. Ja, de bør jo faktisk holde seg hjemme. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
indigob Skrevet 29. mars 2021 #18 Del Skrevet 29. mars 2021 vinterdekor skrev (10 minutter siden): Hva med at du som har astma og ikke kan ha munnbind holder deg hjemme heller, istedenfor skal alle andre holde seg hjemme? Forøvrig tror jeg ikke at ALLE som ikke har munnbind har medisinske årsaker til å la være! Her vi bor har 30 % munnbind og 70 % har ikke! Når ble det slik at 70 % av Norges befolkning fikk medisinsk grunn til å slippe unna? Trodde forresten at dere med astma var ekstra redd for å få corona og dermed brukte munnbind? Hvorfor i all veden skal jeg holde meg hjemme ? Jeg holder god avstand til andre mennesker , spriter hender og reiser ikke unødvendig. Har heller ikke sagt at noen skal holde avstand til meg. Lol. Jeg skrev jo at man må ta ansvar selv ! redd for corona ? Jeg er ikke redd for corona , har aldri hatt korona, sikkert nettop fordi jeg er forsiktig. en med sterk astma kan få problemer med pusten når man bruker munnbind og i verste fall besvime. Jeg mener at man selv bestemmer over egen kropp og munnbind er frivillig, men man må selvfølgelig holde avstand. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterdekor Skrevet 29. mars 2021 #19 Del Skrevet 29. mars 2021 Forunderlig hvordan astmatikere som aldri kan gå ut pga astma, nå plutselig befinner seg på butikkene 🤷♂️ 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 29. mars 2021 #20 Del Skrevet 29. mars 2021 (endret) Hannah80 skrev (18 minutter siden): Tatt deg råda til å kjøpe munnbind? Koster 30 kr for en pakke på Kiwi. Alle har råd til det i Norge. Det handler om prioriteringer. Endret 29. mars 2021 av NorthernLight 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg