Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå som jeg har blitt gravid, så er det mange som forteller at de også prøver. Så her om dagen kom en nabo og fortalte at de har forsøkt en stund og at hun håper at det snart klaffer. Jeg sa lykke og mente det mens jeg tenkte på alt jeg har hørt om hennes samboer. Men jeg turde ikke å si noe.

Saken er den at han er notorisk utro. De har vært sammen i 20 år og har to barn. Nå forsøker de igjen. For mange år siden fortalte hun meg på en fest at samboeren hennes hadde hatt andre og at hun selv hadde vært utro en gang. Men at de hadde bestemt at de ville være sammen videre.

Jeg har hørt fra flere som ikke kjenner hverandre at denne mannen har kvinner over alt. Både i denne byen og i andre og at han også har forsøkt seg på naboer! :overrasket: Jeg vet ikke om samboeren hans vet om dette eller om hun tror at de satset videre på hverandre fra den gangen for mange år siden da jeg snakket med henne på festen.

Men bør jeg fortelle henne hva jeg har hørt? Jeg vet at disse ryktene er sanne for jeg har selv sett ham i aksjon. Jeg tenker på henne som nå vil ha en baby igjen og så kanskje finner dette ut senere (hvis hun ikke allerede vet). Jeg vet ikke om hun vet og bare holder ut eller om hun er den eneste i denne byen som ikke aner.

Hva mener dere jeg bør gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke saken er så klar som gjest vil ha det til. Prøv å sett deg inn i hennes situasjon. Hva hadde du ønsket at naboen din skulle gjort om hun visste noe sånnt om mannen din. Vanskelig tema dette. Argumentet: "Har du ikke nok med ditt eget liv" holder ikke. Det må være lov til å bry seg om sine medmennesker! Men hva som er riktig å gjøre, vet jeg ikke... Du får tenke deg godt om. Og hvis du bestemmer deg for å gjøre noe med det, bør du være veldig varsom i måten du legger det frem på. Kanskje du skulle snakke med mannen hennes istedet? Og gi han en mulighet til å være ærlig mot kona si selv?

Skrevet
Jeg synes ikke saken er så klar som gjest vil ha det til. Prøv å sett deg inn i hennes situasjon. Hva hadde du ønsket at naboen din skulle gjort om hun visste noe sånnt om mannen din. Vanskelig tema dette. Argumentet: "Har du ikke nok med ditt eget liv" holder ikke. Det må være lov til å bry seg om sine medmennesker! Men hva som er riktig å gjøre, vet jeg ikke... Du får tenke deg godt om. Og hvis du bestemmer deg for å gjøre noe med det, bør du være veldig varsom i måten du legger det frem på. Kanskje du skulle snakke med mannen hennes istedet? Og gi han en mulighet til å være ærlig mot kona si selv?

Det er en stor forskell på å bry seg om sine medmennesker og til å BRYTE seg inn i livet på folk.

'Gør hun det for å hjelpe henne på noe vis?nei. hva skjer med denne naboen tror du?

Hun lager et helvete. Rykter? har du ikke lært at rykter vokser over tid?

Sette meg i hennes sted? gud, så grusomt hun har det?

Er ikke så sikker på at det gode naboskapet vil vare etter at hun har sladret. For det første er det ikke sikkert at hun tror på henne, det kan være fantasier i ryktene. Så skal man huske på at man skal leve med naboene etterpå.

vet ikke om noen som får det godt etterpå å ha slengt med leppen.

Gjest Embla s
Skrevet

Syns du skal la naboene dine ordne opp i sitt eget liv jeg.

Skrevet
Syns du skal la naboene dine ordne opp i sitt eget liv jeg.

Helt enig.

Skrevet

ville fortalt det jeg,men vær forberedt på at hun,han eller begge kan bli pottsur.ærlighet varer lengst uansett...

Skrevet

...og hvordan har det seg at du har "sett ham i aksjon"?

Gjest Drømmeren
Skrevet

Er du sikker i din sak så ville jeg ha sagt fra.

Er det rykter, så ville jeg latt være (dårlig oppførsel kan føre til rykter lenge etter man har snudd om livet)

Forholdsvis er jeg JA TIL NABOKJERRINGA. Ingen fortjener et liv slik som nabodama di, men hun må velge selv om hun vil leve slik; etter at hun har alle opplysninger på bordet. Alle fortjener å få kunnskap om slike ting mener nå jeg. Hva hun (de) gjør videre er helt opp til dem selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...