Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Shawtyella
Skrevet

Nærmer seg frist for å søke nå, men har virkelig ikke peiling på hva jeg skal søke på. Har sett på både ingeniør, økonomi m/regnskap osv. Jeg føler liksom ikke jeg har funnet noe jeg brenner for, og føler ikke jeg har funnet min plass noe sted. Jeg har hatt AAP siste året pga sykdom, og nå skal jeg jo studere til høsten.

Jeg trives ikke tett på mennesker, trives best med dyr😜Jeg trives også best selvstendig, med fleksitid hvor jeg kunne jobbet litt som jeg ville på dagen, så lenge ting blir gjort såklart. Forstår at dette er en uoppnåelig drøm da, livet er ikke så herlig😂Hadde jeg valgt så hadde jeg nok levd med å drive selvstendig med dyr, gjerne på gård. Hadde jeg jobbet med dyr så hadde jeg ikke brydd meg om å ha mye penger, kun nok til å leve greit. Det gir meg ro og fred i sjela å være rundt dyr og natur.

Men hvis jeg skal ha jobb/utdanning utenom dette, så skulle jeg helst tjene mye for å holde motivasjonen oppe.

Noen som har erfaring rundt yrkene jeg nevnte, eller andre yrker som kunne vært noe å se litt på?

Jeg er bare 22, men føler jeg har dårlig tid🥴

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Agronom! Det kan både tas på videregående, men også som bachelor på høyere utdanning, i hvert fall. Jeg legger ved to linker:

1. https://www.inn.no/studier/studietilbud/oekologi-landbruk-og-bioteknologi/jordbruk?gclid=EAIaIQobChMIhr7Ht9DW7wIVAgGLCh0fCw90EAAYASAAEgKWv_D_BwE

2. https://utdanning.no/yrker/beskrivelse/agronom

Si gjerne ifra hva du bestemmer deg for! Spennende :)

Endret av Mariell1995
Skrevet

Hundeoppdrett. Om du er seriøs, passer bra på hundene kan du ok med penger, ha mye fri, gi mange glede i en hårete venn og ikke minst ha det koselig selv. Jeg veit ikke med andre dyr enn hunder, men kan hende du kan gjøre det med andre arter også. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva med en jobb hvor du tjener greit med penger, slik at du har råd til å drive med dyr på fritiden? Det hadde jeg satset på. 

Anonymkode: 17d97...899

Gjest Shawtyella
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hva med en jobb hvor du tjener greit med penger, slik at du har råd til å drive med dyr på fritiden? Det hadde jeg satset på. 

Anonymkode: 17d97...899

Det hadde jo absolutt vært gull! Jeg har tenkt litt på sivilingeniør, for tror det mulig kunne passet meg. Men jeg føler at om jeg skal ha mye dyr, så bør jeg ha et yrke som jeg iallefall kan bestemme litt tid selv, eller om det eventuelt er litt her og der på dagen. Altså ikke nøyaktig 8-4 jobb, men litt spredt eller fleksitid. Skal se litt på hvordan det ligger til rette for ingeniører. Det ville nok blitt hardt å være bonde bare, da er det nok ikke særlig høy lønn, og mye utgifter 😕 Men det du foreslår hadde absolutt vært en drøm!

Gjest Shawtyella
Skrevet (endret)
Hanna! skrev (15 timer siden):

Hundeoppdrett. Om du er seriøs, passer bra på hundene kan du ok med penger, ha mye fri, gi mange glede i en hårete venn og ikke minst ha det koselig selv. Jeg veit ikke med andre dyr enn hunder, men kan hende du kan gjøre det med andre arter også. 

Jeg vet om enkelte som tjener veldig godt på hestene sine, iforhold til at de er ment for en type bruk/sport. Jeg har alltid hatt lyst til å bli hundeoppdretter, men jeg tenker at det er såpass usikkert, og er jo så mange ting som kan gå galt ved et kull, i tillegg til mye utgifter ved en del hunder. Men jeg vil absolutt gjøre dette i fremtiden, så det beste er jo om jeg finner en jobb/yrke, hvor jeg kan jobbe litt hjemmefra!

Endret av Shawtyella
Skrivefeil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...