AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #1 Skrevet 29. mars 2021 Mannen min tok nylig MC-lappen. Nå vil han ha med barnet vårt på motorsykkel-tur. Jeg er helt imot, tenker at barn ikke hører hjemme som passasjer på motorsykkel i det hele tatt. Risikoen for skade er høyst til stede selv ved lav fart, og trafikken er så uforutsigbar. Tenker at det er litt egoistisk å plassere barnet såpass utsatt til i trafikken før det er gammelt nok til å forstå risikoen og trafikkbildet. Hva mener dere? Anonymkode: dc52b...ed0
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #2 Skrevet 29. mars 2021 Hvor gammel er barnet? Anonymkode: 43c77...37d
Kenelz Skrevet 29. mars 2021 #4 Skrevet 29. mars 2021 Satt på sykkelen til faren min på den alderen og storkoste oss! Utrolig flott minne. Men så har han kjørt motorsykkel i mange år og er en erfaren sjåfør. Kjørte ikke der det var mye trafikk.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #5 Skrevet 30. mars 2021 For å være ærlig så hadde jeg vært livredd for det. Redd for at barnet ikke skulle holdt seg godt nok fast og tippe av, evt blitt sliten i armene og falle av osv. Men jeg hadde nok godtatt en kort tur for å kjøpe is på sommeren om det ikke var for langt eller for høy hastighet. Fordi det er jo pappaen sin sønn også, og det ville nok blitt en fin tur for de. Men da må han være klar på hva gutten skal gjøre før de kjørte av sted, hvor han skal sitte, holde seg fast osv. Anonymkode: 18257...180 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #6 Skrevet 30. mars 2021 Det er jo livsfarlig. Er det lov i det hele tatt? Anonymkode: dd6fa...3ab
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #7 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er jo livsfarlig. Er det lov i det hele tatt? Anonymkode: dd6fa...3ab Ja. det er lov. Jeg tar med meg mine barn på småturer i bygda på en motorsykkel. En Vespa 125 skuter. På varme sommerdager, kjører ned til sentrum, kjøper en is, tar en runde på småveger men vi prater sammen. Stort sett 50-60 soner og det er fine opplevelser. Mine eldste barn kjørte MC når de var 16år og har tung MC idag. Det finnes ingen busser hvor vi bor. Har kjørt på MC ferie med barna på vestlandet. De kjøre egne sykler når de var tenåringer. Fine opplevelser for alle. Det er en forhøyet risiko sammenlignet med bil. Og man gjør selfølgelig mest mulig for å minimere risiko. Men hvor skal man sette grense for å beskytte seg mot fare. mtp alpint, svømming, rafting, MC, moped, bil (gammel/ny), ferie i tropene mtp sykdommer osv. Anonymkode: 012f5...011
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå