Gå til innhold

Skal rense en gammel bolig fra 1920

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen råd om hvor jeg kan få kjøpt hvit drakt, maske og forskjellige vaskemiddel som er best brukt til å rense et gammelt bad? Det er insekter over alt og svart sopp på vindus karmene. Jeg ville også likt å fått ut badekaret som ikke sitte fast til veggen og henge dusjhodet på et stativ sånn jeg kan bli fortere ferdig der inne istedenfor å balansere vær gang jeg tar en dusj.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? 

Anonymkode: f9d83...62f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ring profesjonelle!

Anonymkode: caa3e...b5f

Skrevet

Det har jeg overhode ikke råd til.

Gjest Smeltemann
Skrevet

Gammel bad fra 1920? Høres usannsynlig ut.

Skrevet

Det er blitt oppusset, men det virker som veggene holder på å falle fra en annen og det er blitt et par år siden det ble vasket sist.

Gjest Smeltemann
Skrevet

Overtrekks dresser maske  får du vel kjøpt på jernvarehandel,biltema eller jula.

Ville kjøpt skikkelig vaskemiddel for industrien for førstegangs vask av vegger og tak. Sånn som du sprayet på med pumpekanne. 

AnonymBruker
Skrevet

Engangs Vernedress får du blant annet på Felleskjøpet. De koster ikke allverdens.

Anonymkode: 4c2dd...823

AnonymBruker
Skrevet

Vet du om det er asbest i huset? 

• Liker 1
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vet du om det er asbest i huset? 

Spiller vel ingen rolle så lenge det kun skal vaskes. 

AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (Akkurat nå):

Spiller vel ingen rolle så lenge det kun skal vaskes. 

Spiller vel en rolle så lenge TS skriver veggene holder på å falle fra hverandre.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kondolerer!

Anonymkode: 18fe2...2de

• Liker 2
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Spiller vel en rolle så lenge TS skriver veggene holder på å falle fra hverandre.

Ingen vasker vel vegger som holder på å falle ned. Regner med det var en måte å uttrykke seg på.

Men ja det er ofte asbest i gamle hus.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er svartsopp på et så gammelt bad så må du rive hele rommet, det kommer aldri til å bli bra med vask og rens. Badet vil rett og slett være helseskadelig å bruke, du vil puste inn soppsporer uansett hva du gjør.

Anonymkode: 1d189...5dd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (1 minutt siden):

Ingen vasker vel vegger som holder på å falle ned. Regner med det var en måte å uttrykke seg på.

Men ja det er ofte asbest i gamle hus.

TS, som kjenner til detaljene, må undersøke om det finnes asbest i huset, og i så fall hvor den er. Jeg vil være forsiktig med å anta noe som helst; jeg vil kun råde TS til å gjøre grundige undersøkelser, og ta de nødvendige forhåndsregler. 

Og ja, som det ble skrevet over, svartsopp skal man ikke ta lett på. 

• Liker 1
Skrevet

Går det an å gå på europris å finne det meste der?

Jeg skal ta å ta bilder å legge dem ut. Det er et bad i kjelleren så det virker mer som det er betong.

Jeg bryr meg lite i om jeg dør av noe svart sopp, det vil ta meg 4-5 år å nedbetale lånet slik jeg kan ta nytt lån for å rive og bygge nytt.

Skrevet
DanielF skrev (35 minutter siden):

Det er blitt oppusset, men det virker som veggene holder på å falle fra en annen og det er blitt et par år siden det ble vasket sist.

Men du dusjer der likevel... Uten at du har vasket det. Ok.

Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

TS, som kjenner til detaljene, må undersøke om det finnes asbest i huset, og i så fall hvor den er. Jeg vil være forsiktig med å anta noe som helst; jeg vil kun råde TS til å gjøre grundige undersøkelser, og ta de nødvendige forhåndsregler. 

Og ja, som det ble skrevet over, svartsopp skal man ikke ta lett på. 

Det har blitt et hysteri med denne asbesten.  Får den være i fred er det ingen fare. 

En oppholder seg ikke så mye på bad at det er så farlig med sopp heller.  Det er tiden en er eksponert for noe som avgjør om det er farlig eller ikke.

AnonymBruker
Skrevet

TS. Skjønner hva du mener, du må gjøre det beste ut av det du har men Hva med å få inn et dusjkabinett? Jeg ville ikke tatt sjangsen på å fjerne badekaret og dusje rett på vegg og gulv. 

Anonymkode: 198c3...926

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...