AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #1 Skrevet 29. mars 2021 Si at kjæresten noen ganger ikke klarer å la være å kaste blikk mot en vakker jente i nærheten, nå er vel ikke det så uvanlig så lenge han ikke gjør noe mer. Men hva hvis du merker han ser litt ekstra på en pen venninne av deg eller en søster? Ikke på en ekkel måte, eller stirring, men slik at du kjenner han godt nok til å vite at han liker det han ser.. Anonymkode: bb832...73a 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #2 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Si at kjæresten noen ganger ikke klarer å la være å kaste blikk mot en vakker jente i nærheten, nå er vel ikke det så uvanlig så lenge han ikke gjør noe mer. Men hva hvis du merker han ser litt ekstra på en pen venninne av deg eller en søster? Ikke på en ekkel måte, eller stirring, men slik at du kjenner han godt nok til å vite at han liker det han ser.. Anonymkode: bb832...73a Vel da ville jeg nok revurdert hva slags mann jeg egentlig har funnet meg. Takk og pris så er ikke dette et problem da noe sånt ville være uaktuelt både for meg og ham selv etter 11år. Anonymkode: df5bf...85a 17
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #3 Skrevet 29. mars 2021 Han hadde tapt seg i mine øyne. Hadde lurt på om han var sosial tilbakestående. Anonymkode: d4536...43b 14
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #4 Skrevet 29. mars 2021 Heldigvis aldri opplevd det, hverken med mine pene venninner eller søstre! Hadde ikke blitt sjalu, men hadde tenkt at han var 13 år. Hvertfall med søstrene, det er bare creepy. Anonymkode: 5e6a0...9bf 12
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #5 Skrevet 29. mars 2021 Er ikke sammen med noen som glor på andre damer, verken ukjente eller kjente. Anonymkode: 5c4de...1f0 10
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #6 Skrevet 30. mars 2021 Hadde ikke gjort noe. Jeg vet hvor jeg har ham. Blir ikke sjalu. Anonymkode: 91dd3...6d7 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #7 Skrevet 30. mars 2021 Det er nok helt normalt at menn ser på andre damer. Det er menneskelig og menn gjør det nok i større grad enn damer fordi de er mer visuelt styrt. Det går automatisk. Og uavhengig om de elsker kjæresten sin mer enn noe annet. Det handler vel mer om hvor flink han er til å undertrykke dette behovet for å kikke litt og kjenne han liker det han ser. Og ikke minst hvor flink han er til å skjule det for deg. Alt etter hvor mye det bryr det eller går inn på deg. I starten av forholdet, så mannen min så omtrent i bakken om vi feks var på et utested. Han er ganske attraktiv og mange kvinner ser på ham😅 Jeg spurte ham rett ut og han sa han gjorde det i respekt for meg og fordi han ikke hadde interesse av å se på noen andre. Jeg sa han måtte få se på hvem han ville og at jeg visste det var meg han elsket. Nå 10 år senere er kjærligheten mellom oss sterkere enn noen gang og vi er fortsatt like forelsket i hverandre☺️Men vi synes det er helt greit å se på andre, sånn helt overfladisk. Mannen min kan fint fortelle meg det om han synes jeg har pene venninner eller ser en fin dame når vi går tur sammen. Jeg vet også han synes den godt gifte søsteren min er pen, uten å legge noe mer i det og jeg har ikke noe i mot å høre om det. Jeg kan gjøre det samme om jeg ser en pen mann. Så lenge vi er helt åpne med hverandre på området føles det fint og greit å dele slike ting også. Men det fungerer kun om man er 100% trygge på hverandre på alle områder. Anonymkode: 381ee...42b 19
miSs. Skrevet 30. mars 2021 #8 Skrevet 30. mars 2021 Hadde advart han, og bedt han om å slutte å oppføre seg som en fjortiss. Voksne folk tøyer ikke grenser. 8
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #9 Skrevet 30. mars 2021 Med en lillesøster som er mye penere enn meg og har den "seksuelle utstrålingen" alle snakker om, så har jeg sett endel sånne blikk ja. Men er så var på det at jeg får det med meg uansett hvor lite det er. Blir alltid veldig sjalu, men fornuften i meg vet jo at det er helt normalt. Så lenge de ikke gjør noe mer enn de små blikkene. Anonymkode: 4eaa2...bb4 4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #10 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er nok helt normalt at menn ser på andre damer. Det er menneskelig og menn gjør det nok i større grad enn damer fordi de er mer visuelt styrt. Det går automatisk. Og uavhengig om de elsker kjæresten sin mer enn noe annet. Det handler vel mer om hvor flink han er til å undertrykke dette behovet for å kikke litt og kjenne han liker det han ser. Og ikke minst hvor flink han er til å skjule det for deg. Alt etter hvor mye det bryr det eller går inn på deg. I starten av forholdet, så mannen min så omtrent i bakken om vi feks var på et utested. Han er ganske attraktiv og mange kvinner ser på ham😅 Jeg spurte ham rett ut og han sa han gjorde det i respekt for meg og fordi han ikke hadde interesse av å se på noen andre. Jeg sa han måtte få se på hvem han ville og at jeg visste det var meg han elsket. Nå 10 år senere er kjærligheten mellom oss sterkere enn noen gang og vi er fortsatt like forelsket i hverandre☺️Men vi synes det er helt greit å se på andre, sånn helt overfladisk. Mannen min kan fint fortelle meg det om han synes jeg har pene venninner eller ser en fin dame når vi går tur sammen. Jeg vet også han synes den godt gifte søsteren min er pen, uten å legge noe mer i det og jeg har ikke noe i mot å høre om det. Jeg kan gjøre det samme om jeg ser en pen mann. Så lenge vi er helt åpne med hverandre på området føles det fint og greit å dele slike ting også. Men det fungerer kun om man er 100% trygge på hverandre på alle områder. Anonymkode: 381ee...42b Jeg må si at når jeg leser dette, så blir jeg trist. Etter ti år, så er dette det dere deler med hverandre? Hvem dere synes er kjekke eller pene? Dette er så stort og viktig for dere i deres forhold, at det blir til et så langt innlegg? Da tenker jeg at om en av dere blir forlatt, så er det ikke fordi noen andre er kjekkere eller penere, men rett og slett fordi de er opptatt av dypere ting. Følelser. Mening. Slike ting. I min verden er det du kommer med her, en hustrus tilsvar til elskerinnetalen. Elskerinnetalen er «Min kone forstår meg ikke.» Ofte handler det nettopp om at hun er opptatt av små, trivielle ting. Han er så kjekk. Hun er så pen. Omtrent alle menn jeg har møtt, foretrekker big talk foran small talk. Så nei, jeg ser aldeles ikke hva som er positivt for et forhold, ved å kunne snakke om slikt. Jeg ser på det som nedbrytende, som en felle. Anonymkode: 5c4de...1f0 5
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #11 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Si at kjæresten noen ganger ikke klarer å la være å kaste blikk mot en vakker jente i nærheten, nå er vel ikke det så uvanlig så lenge han ikke gjør noe mer. Men hva hvis du merker han ser litt ekstra på en pen venninne av deg eller en søster? Ikke på en ekkel måte, eller stirring, men slik at du kjenner han godt nok til å vite at han liker det han ser.. Anonymkode: bb832...73a Jeg synes ikke du skulle godta det. Det å si at menn er mer visuelle enn kvinner, er for det første ikke sant, og i tillegg er det sterkt reduserende overfor menn. Menn flest liker å ha en kvinne som tror godt om han. Det gjør man ikke hvis man ikke tror at han er voksen nok til å la være å glo. Anonymkode: 5c4de...1f0 8
CorvusCorax Skrevet 30. mars 2021 #12 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg må si at når jeg leser dette, så blir jeg trist. Etter ti år, så er dette det dere deler med hverandre? Hvem dere synes er kjekke eller pene? Dette er så stort og viktig for dere i deres forhold, at det blir til et så langt innlegg? Da tenker jeg at om en av dere blir forlatt, så er det ikke fordi noen andre er kjekkere eller penere, men rett og slett fordi de er opptatt av dypere ting. Følelser. Mening. Slike ting. I min verden er det du kommer med her, en hustrus tilsvar til elskerinnetalen. Elskerinnetalen er «Min kone forstår meg ikke.» Ofte handler det nettopp om at hun er opptatt av små, trivielle ting. Han er så kjekk. Hun er så pen. Omtrent alle menn jeg har møtt, foretrekker big talk foran small talk. Så nei, jeg ser aldeles ikke hva som er positivt for et forhold, ved å kunne snakke om slikt. Jeg ser på det som nedbrytende, som en felle. Anonymkode: 5c4de...1f0 Herregud. Det eneste hun beskriver er to mennesker som har god, åpen og genuin kommunikasjon. Der de begge er klar over at andre mennesker faktisk er pene, og at det er helt normalt å observere det vi ser rundt oss. Jeg får ikke et inntrykk av at det er alt de snakker om - pene mennesker. At du tolker det dit hen vitner om usikkerhet og lav selvtillit. 18
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #13 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg må si at når jeg leser dette, så blir jeg trist. Etter ti år, så er dette det dere deler med hverandre? Hvem dere synes er kjekke eller pene? Dette er så stort og viktig for dere i deres forhold, at det blir til et så langt innlegg? Da tenker jeg at om en av dere blir forlatt, så er det ikke fordi noen andre er kjekkere eller penere, men rett og slett fordi de er opptatt av dypere ting. Følelser. Mening. Slike ting. I min verden er det du kommer med her, en hustrus tilsvar til elskerinnetalen. Elskerinnetalen er «Min kone forstår meg ikke.» Ofte handler det nettopp om at hun er opptatt av små, trivielle ting. Han er så kjekk. Hun er så pen. Omtrent alle menn jeg har møtt, foretrekker big talk foran small talk. Så nei, jeg ser aldeles ikke hva som er positivt for et forhold, ved å kunne snakke om slikt. Jeg ser på det som nedbrytende, som en felle. Anonymkode: 5c4de...1f0 snakk om å ta tak i småting bare for å kverulere. Om du blir forlatt så er det nok for å gjøre enhver fjær til fem høns. Anonymkode: 6f381...4ac 14
Marai Skrevet 30. mars 2021 #14 Skrevet 30. mars 2021 Det er jo normalt at mennesker liker å se på det som er pent, både kvinner og menn det som ikke er greit er st hvis man stirrer for lenge, eller gjør noe ur av det 5
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #15 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): snakk om å ta tak i småting bare for å kverulere. Om du blir forlatt så er det nok for å gjøre enhver fjær til fem høns. Anonymkode: 6f381...4ac Nei, jeg mener det seriøst og dønn alvorlig. Tror de fleste som har hørt elskerinnetalen, eller som i det hele tatt kjenner en mann, innser at man må bringe mer til bords, hvis man skal beholde en mann. Anonymkode: 5c4de...1f0 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #16 Skrevet 30. mars 2021 CorvusCorax skrev (5 minutter siden): Herregud. Det eneste hun beskriver er to mennesker som har god, åpen og genuin kommunikasjon. Der de begge er klar over at andre mennesker faktisk er pene, og at det er helt normalt å observere det vi ser rundt oss. Jeg får ikke et inntrykk av at det er alt de snakker om - pene mennesker. At du tolker det dit hen vitner om usikkerhet og lav selvtillit. Det synes du nok. Men det finnes altså flere grunner til å bli et interessant menneske, enn å beholde en mann. Man får et bedre liv av det, selv også. Du burde prøve. Anonymkode: 5c4de...1f0 4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #17 Skrevet 30. mars 2021 Marai skrev (5 minutter siden): Det er jo normalt at mennesker liker å se på det som er pent, både kvinner og menn det som ikke er greit er st hvis man stirrer for lenge, eller gjør noe ur av det «Great minds discuss ideas, average minds discuss events, small minds discuss people.» Anonymkode: 5c4de...1f0 6
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #18 Skrevet 30. mars 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: «Great minds discuss ideas, average minds discuss events, small minds discuss people.» Anonymkode: 5c4de...1f0 Haha. Med tanke på dine innlegg K tråden så er du visst selvutnevnt "small mind" 😉 Anonymkode: 4eaa2...bb4 9
CorvusCorax Skrevet 30. mars 2021 #19 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, jeg mener det seriøst og dønn alvorlig. Tror de fleste som har hørt elskerinnetalen, eller som i det hele tatt kjenner en mann, innser at man må bringe mer til bords, hvis man skal beholde en mann. Anonymkode: 5c4de...1f0 Hva er det du snakker om? Hva har den såkalte "elskerinnetalen" med dette å gjøre? Det hun du siterer snakker om handler ikke om utroskap. Så slapp av! PS. "Elskerinnetalen" er et uttrykk skapt av bitre koner eller elskerinner. Den kan nok forekomme, i lik grad som godsnakk fra single playere. Men det er sjeldent. Mennesker flest er oftest ikke ondskapsfulle. 4
CorvusCorax Skrevet 30. mars 2021 #20 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det synes du nok. Men det finnes altså flere grunner til å bli et interessant menneske, enn å beholde en mann. Man får et bedre liv av det, selv også. Du burde prøve. Anonymkode: 5c4de...1f0 Igjen. Jeg forstår virkelig ikke hva du vil frem til. Ha ha. Jeg gir opp. 🤦♀️ 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå