Gå til innhold

Hvordan skal jeg klare å godta at det bare er sånn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en gutt på 9 år. Har alltid drømt om flere barn, men når ikke forholdet fungerte, så ble det ikke sånn. Det har vært en ganske stor sorg. Begynner å nærme meg 40, så har begynt å innse at det ikke kommer til å skje. Barnet mitt forblir enebarn, og vi har liten familie ellers. Men det som virkelig skjærer i hjertet var her om dagen da sønnen min hadde hørt om noen som skulle bli onkel og han sa: jeg komme aldri til å bli onkel. Det gjorde så vondt å høre. :(( Hvordan skal man gi slipp på ønske og drømmen, spesielt når det gjelder ens eget barn..?

Anonymkode: 6f2c3...ba3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han kan fint bli onkel når han får samboer/gifter seg. Jeg er jo tante til mannen sine tantebarn også 🙂

Anonymkode: 9f171...61f

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke far i bildet i det hele tatt?

Har du søsken?

Anonymkode: eb0fe...e66

AnonymBruker
Skrevet

Jo han har en far, men vi har ikke annen familie her dessverre.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Han kan fint bli onkel når han får samboer/gifter seg. Jeg er jo tante til mannen sine tantebarn også 🙂

Anonymkode: 9f171...61f

Ja du sier noe der. Jeg håper han får seg en snill kjæreste og mange barn, hvis det er det han vil. Og at han ikke blir like uheldig som meg når det gjelder det.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg har en gutt på 9 år. Har alltid drømt om flere barn, men når ikke forholdet fungerte, så ble det ikke sånn. Det har vært en ganske stor sorg. Begynner å nærme meg 40, så har begynt å innse at det ikke kommer til å skje. Barnet mitt forblir enebarn, og vi har liten familie ellers. Men det som virkelig skjærer i hjertet var her om dagen da sønnen min hadde hørt om noen som skulle bli onkel og han sa: jeg komme aldri til å bli onkel. Det gjorde så vondt å høre. :(( Hvordan skal man gi slipp på ønske og drømmen, spesielt når det gjelder ens eget barn..?

Hvis du ønsker å godta at det bare er sånn så Må du fokusere på alt som er positivt. Du er heldig som har et friskt barn. Tenk hvor mange som ikke har noen barn, du må være takknemlig for det du har. Selvfølgelig kan da han bli onkel ! hans fremtidige kone har kanskje søsken som får barn. Familie er heller ikke bare blod, min bestevenninne er tante til mitt barn. Kanskje din gutt får venner som han en dag vil se på som en bror eller søster ?  

Endret av indigob
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vet du at beste kompisen til mannen er enebarn og selv barnløs. Han er onkel til våre barn! Han er ikke bare onkel, men favoritt onkelen også. Han leker med de, tar de med på fisketur, kjøper kule gaver osv... en av de beste onklene jeg vet om!

Anonymkode: 574ea...f60

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å få en unge alene? Er da lov i DK med donor feks. Ei venninne av søsteren gjorde det og har en fantastisk fin unge i dag. Hun kunne da velge ut ulike kvaliteter hos pappaen.

Anonymkode: ccc58...0b2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke få barn alene, ikke frivillig iallefall.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo han har en far, men vi har ikke annen familie her dessverre.

Faren kan jo få flere barn i fremtiden, og da sønnen din søsken.

Anonymkode: 5a11a...876

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Så trist for barnet ditt at du ikke er fornøyd med (bare) ham 💔 Håper du klarer å skjule dette behovet for ham, men virker jo dessverre ikke sånn når du  forteller at han begynner å deppe over at han ikke blir onkel, i en alder av 9 år. 

Du må faktisk ta deg sammen, så ikke du ødelegger livet til barnet du har, fordi du har fått en hang up på at du vil ha flere. Det trenger ikke å være trist å ikke ha familie, men det blir jo det hvis det er det du bruker energi på. Forøvrig har både du og han familie, dere har hverandre.

Anonymkode: 6e28a...b85

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du må enten bare lære deg å godta der, eller ta saken i egne hender og dra til Danmark. Slik du fremstår så vil dette fortsette å være en sorg og et savn for deg, hvorfor ikke gjøre det alene? Du lever en gang, du har ett liv. Ta valg som gjør deg lykkelig og stå for de!

Anonymkode: 5a11a...876

AnonymBruker
Skrevet

Er tragedie, kunne ønske vi nordmenn var som pakistanere med sju unger hver 

Anonymkode: b83bc...a7e

Skrevet

I samme litt samme situasjon, min er 8 år og drømt om stor famillie hele tiden. Men jeg gir han all kjærligheten jeg kan mulig gi til andre, han er elsket og trygg i seg selv. Då har jeg gitt han det han treng for å bygge sitt liv. Å jeg er sikker han kommer til å få tidlig kjæreste og flere barn. Trur det handler litt å se det positive i situasjonen. Men om DU vil ha flere barn, burde du bestemme deg og gjøre noe med det 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er tragedie, kunne ønske vi nordmenn var som pakistanere med sju unger hver 

Anonymkode: b83bc...a7e

Tenk så utbrente mange ville vært da! Og deprimerte. Iallfall hvis man skulle kombinere det med en 100% stilling 😅

Anonymkode: 2ece9...6af

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Så trist for barnet ditt at du ikke er fornøyd med (bare) ham 💔 Håper du klarer å skjule dette behovet for ham, men virker jo dessverre ikke sånn når du  forteller at han begynner å deppe over at han ikke blir onkel, i en alder av 9 år. 

Du må faktisk ta deg sammen, så ikke du ødelegger livet til barnet du har, fordi du har fått en hang up på at du vil ha flere. Det trenger ikke å være trist å ikke ha familie, men det blir jo det hvis det er det du bruker energi på. Forøvrig har både du og han familie, dere har hverandre.

Anonymkode: 6e28a...b85

Jeg er fornøyd med han, men det er trist at han ikke får søsken. Han har sagt at alle vennene har søsken, og at han skulle lnske hsn også hadde det. Og når det gjelder obkrl, så var det noen han kjente som skulle bli det, og vi snakket om hva som skal til for at man blir onkel, og det var da han sa at han aldri vil bli det. Jeg viser ikke noe overfor han, men er trist inni meg for hans del. Men jrg vet det ikke er noen vits i å være det, men likevel føles det ganske sårt innvendig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja du sier noe der. Jeg håper han får seg en snill kjæreste og mange barn, hvis det er det han vil. Og at han ikke blir like uheldig som meg når det gjelder det.

Åååååkei! Nå må du komme deg ut av offerrollen din! Se på mulighetene du har i livet og ikke begrensningene. Skal du fortsette slik du holder på så blir det er tungt og trasig liv hvor du føler at ingenting går din vei.

Anonymkode: 3c569...e42

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å lage et problem ut av noe sånt.  Du TS, jeg tror ikke flere barn ville bedret din livskvalitet. Da ville du nok funnet en annen «tragedie» å fokusere på.

Anonymkode: f6280...a74

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også kun et barn på 15 år. Liten familie på fars siden. Men jeg har noen søsken da. Så min datter har en kusine, tenker at om min datter vil, så kan hun ha god kontakt med kusinen som sin søster i fremtiden. Har du søsken med barn? 

Jeg ønsker ikke flere barn, så det er derfor jeg har kun ett, velger å tenke positivt på det å leve som enebarn. Mitt barn vet heller ikke bedre, og vil ikke ha søsken selv. 

Anonymkode: bef09...317

AnonymBruker
Skrevet

Du må fokusere på det du har, ikke det du ikke har. 

Jeg har venninner som har mistet barn, venninner som aldri får barn, venninner som har gått gjennom gjentatte aborter, venninner som kun fikk ett barn. Det eneste som bestemmer hvor lykkelige/ulykkelige de er er egen innstilling og tankemønster. 

Anonymkode: 59764...376

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...