Gå til innhold

Lever vi i en ironisk tidsalder?

Anbefalte innlegg

Gjest Jon Are
Skrevet

Hei alle sammen. I dag har jeg gått og grublet på om vi lever i en kynisk og ironisk tidsalder. Tanken slo meg da jeg tittet i et tegneserieblad , og der var det direkte latterliggjøring av romantikk og ønske om ekte , ren kjærlighet. Tanken har selvfølgelig slått meg før, da jeg til stadighet leser om selvrealisering, brudd og ikke minst ser musikkvideoer på tv. Jeg blir rett og slett nedtrykkt av den tidsånden som preger vår tid. Hva hendte med romantikken, ungdom som hadde ønske om ekte og varig kjærlighet, anstendige klær osv??? Jeg kan ikke se annet enn at ironien og kynismen har preget samfunnet i så stor grad , at det kan bli vanskelig å snu! Men tilbake til spørsmålet, hva er det som har gjort at samfunnet har utviklet seg i en så negativ retning? Er det media? eller er det rett og slett at vi har blitt så opptatt av å realisere oss selv og materielle verdier , at vi har sluttet og tenke og sluttet å være kritisk? Jeg bare spør jeg.. :overrasket:

Med hilsen fra Jon Are

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg Jon Are. Jeg har tenkt på akkurat det samme. Jeg har meldt meg ut av denne verden for lenge siden :ler: Og har aldri hatt det så bra som etter at jeg gjorde det! Jeg tror det er en blanding av begge deler som gjør at vi blir så kyniske. :) :

Skrevet
Hei alle sammen. I dag har jeg gått og grublet på om vi lever i en kynisk og ironisk tidsalder. Tanken slo meg  da jeg tittet i et tegneserieblad , og der var det direkte latterliggjøring av romantikk og ønske om ekte , ren kjærlighet. Tanken har selvfølgelig slått meg før, da jeg til stadighet leser om selvrealisering, brudd og ikke minst ser musikkvideoer på tv. Jeg blir rett og slett nedtrykkt av den tidsånden som preger vår tid. Hva hendte med romantikken, ungdom som hadde ønske om ekte og varig kjærlighet, anstendige klær osv??? Jeg kan ikke se annet enn at ironien og kynismen har preget samfunnet i så stor grad , at det kan bli vanskelig å snu!  Men tilbake til spørsmålet, hva er det som har gjort at  samfunnet har utviklet seg i en så negativ retning? Er det media? eller er det rett og slett at vi har blitt så opptatt av å realisere oss selv og materielle verdier , at vi har sluttet og tenke og sluttet å være kritisk? Jeg bare spør jeg.. :overrasket:

Med hilsen fra Jon Are

Kunsten er å skille virkeligheten fra tegneserier og musikkvidioe.

Gjest Dum Perignon
Skrevet

Jeg gleder meg i hvert fall til det er slutt på all denne ironien, slik at ungdommen igjen ønsker seg anstendige klær. Her er nok en helt åpenbar sammenheng.

Skrevet

Å bli kynisk er det beste som har hendt meg.

Skrevet

Se Casablanca, der menn er menn og vakre kvinner vakre uten å flashe puppen. Befriende!

Gjest Embla s
Skrevet
Jeg gleder meg i hvert fall til det er slutt på all denne ironien, slik at ungdommen igjen ønsker seg anstendige klær. Her er nok en helt åpenbar sammenheng.

:ler:

Trender kommer og går, tenk på livsførselen til de gamle romerne - da snakker vi kynisk, dekadent og uanstendig (vet ikke hvordan det var med ironibruken da ;)) Jeg tror ikke at ting beveger seg i en rett linje, jeg tror det går mer i trend-mottrend. Så anstendige klær og romantikk får helt sikkert sin renessanse ;)

Skrevet

:ler: .... :ler: .............. :ler:

Det er ikke ofte jeg sitter foran pc'en og ler høyt! Takk skal du ha Dum P.!

:smilyblomst:

Gjest Dum Perignon
Skrevet
:ler:

Trender kommer og går, tenk på livsførselen til de gamle romerne - da snakker vi kynisk, dekadent og uanstendig (vet ikke hvordan det var med ironibruken da ;)) Jeg tror ikke at ting beveger seg i en rett linje, jeg tror det går mer i trend-mottrend. Så anstendige klær og romantikk får helt sikkert sin renessanse ;)

Mamelukker helt uten ironi har jeg tross alt liten tro på. Men det er lov å håpe.

Skrevet

kjære Jon Are!j jeg skjønner at dette er tøft for deg!!! :klem: ja,på mange måter kan vi si at vi lever i en ironisk tidsalder.men på den andre siden tror jeg ikke folk mener noe vondt med det når de er iroiske.du må huske at vi lever i en hard og tøff verden Jon Are,og folk har behov for å tulle og fleipe litt.men jeg er enig med deg i at det kan bli alt for mye til tider.vi mennesker må ikke være redde for å være alvorlige og uttrykke våre innerste ønsker og meninger!synes du virker som en hyggelig fyr jeg Jon Are,som setter pris på den dype samtalen og søken etter sannhet.du må huske at det er flere av oss :) klem fra Elize :kose:

Gjest Jon Are
Skrevet

Jeg prøvde med dette innlegget å formidle at med ironien og kynismen, så faller romantikken og ekte kjærlighet bort. Det med klærene var bare et eksempel. Ofte får jeg slike svar fra deg har jeg merket, der du henger deg opp i detaljer og trekker helt feil konklusjoner. Jeg vet ikke om du har problemer med å skjønne det jeg skriver, eller at du rett og slett prøver å latterliggjøre meg eller bare prøver å være morsom. Ikke godt å si, men noen kilde til fruktbar diskusjon i forhold til dette emnet er du iallefall ikke . Med hilsen fra Jon Are

Gjest Jon Are
Skrevet
kjære Jon Are!j jeg skjønner at dette er tøft for deg!!! :klem: ja,på mange måter kan vi si at vi lever i en ironisk tidsalder.men på den andre siden tror jeg ikke folk mener noe vondt med det når de er iroiske.du må huske at vi lever i en hard og tøff verden Jon Are,og folk har behov for å tulle og fleipe litt.men jeg er enig med deg i at det kan bli alt for mye til tider.vi mennesker må ikke være redde for å være alvorlige og uttrykke våre innerste ønsker og meninger!synes du virker som en hyggelig fyr jeg Jon Are,som setter pris på den dype samtalen og søken etter sannhet.du må huske at det er flere av oss :) klem fra Elize :kose:

Så hyggelig Elize. Noen ganger får jeg inntrykk av at jeg er helt alene med disse tankene, men så dukker det noen hyggelige svar opp. Vi lever i en hard og kald verden, og vi bør klare å sette ord på det.

Med hilsen fra Jon Are

Gjest Dum Perignon
Skrevet
Jeg prøvde med dette innlegget å formidle at med ironien og kynismen, så faller romantikken og ekte kjærlighet bort. Det med klærene var bare et eksempel. Ofte får jeg slike svar fra deg har jeg merket, der du henger deg opp i detaljer og trekker helt feil konklusjoner. Jeg vet ikke om du har problemer med å skjønne det jeg skriver, eller at du rett og slett prøver å latterliggjøre meg eller bare prøver å være morsom. Ikke godt å si, men noen kilde til fruktbar diskusjon i forhold til dette emnet  er du iallefall ikke . Med hilsen fra Jon Are

Vel, de ironisk og kynisk anlagte av oss opplever faktisk ekte kjærlighet og romantikk over tid. Riktig så fruktbar kjærlighet, faktisk! Mulig du vil oppfatte dét også som et personangrep, men praktisk romantikk og kjærlighet kan altså anbefales på det varmeste. Prøv det, i stedet for å sutre her!

Gjest LoisLane
Skrevet
Ofte får jeg slike svar fra deg har jeg merket, der du henger deg opp i detaljer og trekker helt feil konklusjoner. Jeg vet ikke om du har problemer med å skjønne det jeg skriver, eller at du rett og slett prøver å latterliggjøre meg eller bare prøver å være morsom.

Ikke bry deg om dummingen Dom. Han er en true romantiker som gjemmer seg i et hard, hardt, kynisk skall. Jeg synes skikkelig synd på ham. :raudruss: :yinyang: :nissekonekyss::tronderbart: :kissfan: :pirat: :pippi: :herremann:

Gjest Jon Are
Skrevet
Vel, de ironisk og kynisk anlagte av oss opplever faktisk ekte kjærlighet og romantikk over tid. Riktig så fruktbar kjærlighet, faktisk! Mulig du vil oppfatte dét også som et personangrep, men praktisk romantikk og kjærlighet kan altså anbefales på det varmeste. Prøv det, i stedet for å sutre her!

Hva får deg til å tro at jeg ikke har opplevd ekte kjærlighet?. Nok en gang opplever jeg å få svar fra deg som er lite fruktbare for diskusjon. Jeg tror rett og slett du har misforstått det jeg skriver. Les nøye igjennom før du uttaler deg, eller bare la være å komme med slike stupiditeter.

Med hilsen fra Jon Are

Skrevet

Er det sånn at det ene nødvendigvis utelukker det andre da?

Jeg har sans for ironi, og deriblant så absolutt diverse tegneserier/striper som behersker ironiens kunst. Men det betyr jo ikke at jeg er en kald person som ikke tror på kjærlighet og det gode i menneskene?

Tror ikke jeg er alene heller om å si - Ja takk, begge deler! ;)

Gjest Dum Perignon
Skrevet
Hva får deg til å tro at jeg ikke har opplevd ekte kjærlighet?. Nok en gang opplever jeg å få svar fra deg som er lite fruktbare for diskusjon. Jeg tror rett og slett du har misforstått det jeg skriver. Les nøye igjennom før du uttaler deg, eller bare la være å komme med slike stupiditeter.

Med hilsen fra Jon Are

Ekte kjærlighet varer (lenger enn 6 år), og du har i andre tråder beskrevet din singeltilværelse. Jeg har altså valgt å ta det du skriver på alvor. Mulig dét var en tabbe; i så fall behersker du en ironi man bare må bøye seg i støvet for. I motsatt fall bør du sutre i en annen retning.

Gjest Jon Are
Skrevet
Ekte kjærlighet varer (lenger enn 6 år), og du har i andre tråder beskrevet din singeltilværelse. Jeg har altså valgt å ta det du skriver på alvor. Mulig dét var en tabbe; i så fall behersker du en ironi man bare må bøye seg i støvet for. I motsatt fall bør du sutre i en annen retning.

Ja, det stemmer at jeg er singel, men jeg er uenig med deg at ekte kjærlighet varer livet ut. Jeg mener jeg har opplevd ekte og romantisk kjærlighet, men det er ikke dermed sagt at det varer livet ut. Vi elsket hverandre og ville prøve,men som jeg også har skrevet tidligere så er jeg ex narkoman. Jeg klarte ikke å holde på kjærligheten , fordi jeg hadde et problem som overskygget alt den gangen.

Du virker jo nokså realistisk og til tider balsert ,så at du kun beskriver den kjærlighet som varer livet ut som ekte forundrer meg. Vi er uenige på det punktet Dum Perignon, men det er jo slike ting som skaper gode fruktbare diskusjoner ;) Og det har jo aldri vært meningen å klage, jeg bare spør jeg.....

Med hilsen fra Jon Are

Gjest Dum Perignon
Skrevet
Ja, det stemmer at jeg er singel, men jeg er uenig med deg at ekte kjærlighet varer livet ut. Jeg mener jeg har opplevd ekte og romantisk kjærlighet, men det er ikke dermed sagt at det varer livet ut. Vi elsket hverandre og ville prøve,men som jeg også har skrevet tidligere så er jeg ex narkoman. Jeg klarte ikke å holde på kjærligheten , fordi jeg hadde et problem som overskygget alt den gangen.

Du virker jo nokså realistisk og til tider balsert ,så at du kun beskriver den kjærlighet som varer livet ut som ekte forundrer meg. Vi er uenige på det punktet Dum Perignon, men det er jo slike ting som skaper gode fruktbare diskusjoner ;) Og det har jo aldri vært  meningen å klage, jeg bare spør jeg.....

Med hilsen fra Jon Are

Jeg har aldri skrevet at ekte kjærlighet varer livet ut, blant annet av den e(n)kle grunn at jeg ikke har levd lenge nok til å kunne konstatere det.

En digresjon: Odd Børretzens "Høstsang" har for meg vært et slags forbilde; jeg har en dagdrøm om å kunne skrive en like vakker kjærlighetserklæring til min kjære når vi blir like gamle.

Ekte kjærlighet? Ja takk!

Livet ut? Har ikke peiling.

Gjest LoisLane
Skrevet

Du virker jo nokså realistisk og til tider balsert

Du mener balsamert...?

Unnskyld, unnskyld, kunne ikke dy meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...