Ukjent. Skrevet 29. mars 2021 #1 Skrevet 29. mars 2021 Jusprofessor er svært kritisk til det sammensurium av regler som nå finnes. Det er svært vanskelig å forstå forskjellen mellom anbefalinger og påbud. Det er motstridende informasjon på helsenorge og regjeringens sider. Hvordan tenker de at middels oppegående folk skal holde styr på det her? Dette er farlig for tilliten og ikke bra for folks rettssikkerhet. Man risikerer å bli straffet fordi man ikke har forstått eller fått med seg reglene som endres nærmest daglig. https://www.dagbladet.no/nyheter/slakter-reglene---har-ikke-lyktes/73570717 6
Enda en tulling Skrevet 29. mars 2021 #2 Skrevet 29. mars 2021 Ukjent. skrev (25 minutter siden): Jusprofessor er svært kritisk til det sammensurium av regler som nå finnes. Det er svært vanskelig å forstå forskjellen mellom anbefalinger og påbud. Det er motstridende informasjon på helsenorge og regjeringens sider. Hvordan tenker de at middels oppegående folk skal holde styr på det her? Dette er farlig for tilliten og ikke bra for folks rettssikkerhet. Man risikerer å bli straffet fordi man ikke har forstått eller fått med seg reglene som endres nærmest daglig. https://www.dagbladet.no/nyheter/slakter-reglene---har-ikke-lyktes/73570717 Enig i at regelverket er et surr uten like, og at regjeringens forsøk på å "kontrollere smitten" mer minner om et par senile oldeforeldre, der de som eneste overlevende på flyet nå sitter i cockpiten og skal prøve å lande en Boeing 737. Men det kan også være risikabelt å klage. Det kan føre til at regjeringen rett og slett sier at alt er forbudt, overalt, alltid. Sånn for enkelhets skyld. Mens halve Norge jubler. Og den andre halvparten kaster seg hodestups ut fra balkongen. Hvis de har noen. 4
Ukjent. Skrevet 30. mars 2021 Forfatter #3 Skrevet 30. mars 2021 Enda en tulling skrev (9 timer siden): Enig i at regelverket er et surr uten like, og at regjeringens forsøk på å "kontrollere smitten" mer minner om et par senile oldeforeldre, der de som eneste overlevende på flyet nå sitter i cockpiten og skal prøve å lande en Boeing 737. Men det kan også være risikabelt å klage. Det kan føre til at regjeringen rett og slett sier at alt er forbudt, overalt, alltid. Sånn for enkelhets skyld. Mens halve Norge jubler. Og den andre halvparten kaster seg hodestups ut fra balkongen. Hvis de har noen. Det sier ganske mye om de som bestemmer når motsvaret ditt er at det er farlig å klage. Det er bare psykopater som straffer folk for at man kommer med konstruktiv kritikk. Og ja, halve Norge vil juble uansett hva de måtte komme med av tiltak. 4
Lysistrata Skrevet 30. mars 2021 #4 Skrevet 30. mars 2021 13 hours ago, Ukjent. said: Det sier ganske mye om de som bestemmer når motsvaret ditt er at det er farlig å klage. Det er bare psykopater som straffer folk for at man kommer med konstruktiv kritikk. Og ja, halve Norge vil juble uansett hva de måtte komme med av tiltak. Ikke meg du svarte, men det er slett ikke «bare psykopater som straffer folk for å komme med konstruktiv kritikk». For det første kan du jo prøve å komme med det minste ymt av kritikk mot tiltak som innføres rundt om, og se hvordan menigmann møter deg på det. Helt alvorlig; prøv, og se hva som skjer. Jeg har aldri vært en sånn som kaller folk for saueflokk tidligere, men nå under pandemien har det virkelig gått opp for meg hvordan vanlige folks passivitet muliggjør fremveksten av diktaturer! Det er jo nærmest sosialt selvmord å i det hele tatt etterspørre lovhjemmel for ting, eller stille spørsmål ved hvorfor det ikke finnes klageorganer utenom rettsapparatet osv. Da er du et egoistisk, utakknemlig svin som ikke skjønner at vi er i en PANDEMI, for f*en, og da kan vi ikke sitte her og akkedere med paragrafer og presedens og menneskerettigheter osv. Du blir uglesett, folk husker deg som en «Karen», og du holder ryggen rak kun fordi du VET at bare vent, om et års tid svinner berøringsangsten og det blir flere som faktisk innser at tiltak uten lovhjemmel og faglig forankring faktisk ER KRISE. Bare se på besøksforbudet i vernede boliger i fjor vår, og partnerforbudet på barsel; det BLE bråk utav det, men i fjor var jeg et svin fordi jeg nektet å godta det. 7
Enda en tulling Skrevet 30. mars 2021 #5 Skrevet 30. mars 2021 Ukjent. skrev (17 timer siden): Det sier ganske mye om de som bestemmer når motsvaret ditt er at det er farlig å klage. Det er bare psykopater som straffer folk for at man kommer med konstruktiv kritikk. Og ja, halve Norge vil juble uansett hva de måtte komme med av tiltak. Jepp. Regjeringen oppfører seg som psykopater. Jeg kan selvølgelig ikke si for hver enkelt av dem at vedkommende er psykopat. Kanskje ingen av dem er det, men i så fall spiller de rollen veldig godt og gud vet av hvilken grunn. Det kan også være en, eller en liten gruppe av psykopater som har balletak på resten, hvem vet. Som et eksempel på regjeringens urimelige straffereaksjoner kan jeg nevne minne om hva som skjedde da de fikk litt motbør fra stortinget i forbindelse med skjenkestopp. De hevnet seg da ved å innføre enda strengere tiltak på andre områder. På nettet fins det tusenvis av sider med råd og tips til folk som er, eller tror de kanskje er, i et mishandlingsforhold. samt kriterier for å identifisere slike høyst usunne forhold. Her er en av dem: https://www.psychologytoday.com/us/blog/in-flux/202010/10-red-flag-warning-signs-abuse 10 punkter. Jeg tviler på at sjalusi er en spesielt viktig drivkraft, men de øvrige 9 beskriver forholdet mellom befolkningen og myndighetene på en prikk. Dessverre har mange problemer med å innse at de er i et mishandlingsforhold, og mange vil til og med forsvare mishandleren. Selv når de innser det, har de mishandlede gjerne store problemer med å forlate forholdet. Fra artikkelen: "Probably more often, abuse slowly creeps in, taking over more and more of the emotional, psychological, and spiritual territory of the relationship. Often a partner has no clue early on in the relationship that their partner is even capable of such hurtful and harmful behavior. But by then, people are hooked into the relationship and it’s hard to leave and easy to rationalize the manipulative and often cruel behavior and the destructive dynamics that eat away at the foundation of what a caring, satisfying relationship should be." Noen som kjenner seg igjen? 1
Enda en tulling Skrevet 31. mars 2021 #6 Skrevet 31. mars 2021 Lysistrata skrev (4 timer siden): Ikke meg du svarte, men det er slett ikke «bare psykopater som straffer folk for å komme med konstruktiv kritikk». For det første kan du jo prøve å komme med det minste ymt av kritikk mot tiltak som innføres rundt om, og se hvordan menigmann møter deg på det. Helt alvorlig; prøv, og se hva som skjer. Jeg har aldri vært en sånn som kaller folk for saueflokk tidligere, men nå under pandemien har det virkelig gått opp for meg hvordan vanlige folks passivitet muliggjør fremveksten av diktaturer! Det er jo nærmest sosialt selvmord å i det hele tatt etterspørre lovhjemmel for ting, eller stille spørsmål ved hvorfor det ikke finnes klageorganer utenom rettsapparatet osv. Da er du et egoistisk, utakknemlig svin som ikke skjønner at vi er i en PANDEMI, for f*en, og da kan vi ikke sitte her og akkedere med paragrafer og presedens og menneskerettigheter osv. Du blir uglesett, folk husker deg som en «Karen», og du holder ryggen rak kun fordi du VET at bare vent, om et års tid svinner berøringsangsten og det blir flere som faktisk innser at tiltak uten lovhjemmel og faglig forankring faktisk ER KRISE. Bare se på besøksforbudet i vernede boliger i fjor vår, og partnerforbudet på barsel; det BLE bråk utav det, men i fjor var jeg et svin fordi jeg nektet å godta det. Sant nok, det er utrolig mange "vanlige folk" også som oppfører seg som bøller. Men forskjellen er at disse i langt større grad tror på hva de selv sier. Der ser man gjerne Stockholnssyndromet i full utfoldelse, der offeret ha identifisert seg 100% med mishandleren. Når det er sagt, fins det jo psykopater blant "vanlige folk" også og de har en ypperlig anledning i disse dager til å slippe sine verste sider ut i fri dressur.
Anbefalte innlegg