Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om en betaler 2000kr ekstra skatt hver mnd, vil en da automatisk få igjen 24.000kr når skattemelding kommer? Skjønner meg ikke på dette med skatt, ønsker å få igjen, så ønsker å betale mer enn eg må. 

Anonymkode: 2dcb0...f81

Videoannonse
Annonse
Gjest Føsleguri
Skrevet

Nei, ikke nødvendigvis. Du får igjen det du har betalt for mye og det avhenger av hvilket skattetrekk du har totalt sett.

Hvis du i utgangspunktet har ett skattekort som hadde gitt deg kr 7 000,- i restskatt får du ikke kr. 24 000,- tilbake om du betaler kr. 2 000,- ekstra hver måned. Da får du kr. 17 000,- tilbake.

AnonymBruker
Skrevet
Føsleguri skrev (2 timer siden):

Nei, ikke nødvendigvis. Du får igjen det du har betalt for mye og det avhenger av hvilket skattetrekk du har totalt sett.

Hvis du i utgangspunktet har ett skattekort som hadde gitt deg kr 7 000,- i restskatt får du ikke kr. 24 000,- tilbake om du betaler kr. 2 000,- ekstra hver måned. Da får du kr. 17 000,- tilbake.

Ok skjønner, men om en betaler det en må og ser at en vil gå ca i 0. Får en da tilbake alt ein har betalt inn ekstra da? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ok skjønner, men om en betaler det en må og ser at en vil gå ca i 0. Får en da tilbake alt ein har betalt inn ekstra da? 

Ja, uansett så får en tilbake det som er betalt for mye i forhold til ens inntekt, formue, fradrag osv.

Anonymkode: 07da6...ad4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Om en betaler 2000kr ekstra skatt hver mnd, vil en da automatisk få igjen 24.000kr når skattemelding kommer? Skjønner meg ikke på dette med skatt, ønsker å få igjen, så ønsker å betale mer enn eg må. 

Det lønner seg ikke å gjøre det på den måten. Dette er fordi du taper penger på grunn av inflasjon.

Anonymkode: 91d9e...bb3

AnonymBruker
Skrevet

Hva vil det si? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...