AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #1 Skrevet 29. mars 2021 Jeg har midlertig stilling, arbeidskontrakten går ut denne månedet. Jeg har jobbet i denne jobben for et år nå, etter 6 måneder fikk jeg ny kontrakt for 6 åneder til (midlertidig ansettelse). Jeg har egentlig tenkt å si opp denne jobben/ikke takke ja til videre kontrakt. Det virker som sjefen ønsker å ha meg videre. Burde ikke arbeidsgiver ta opp med meg at kontrakten snart går ut, og hvordan veien videre blir? På kontrakten står "oppsigelsesfristen i prøvetiden er på 30 dager" "Etter prøvetidens utløp er oppsigelsesfristen på 4 uker." Midlertidig stilling på generelt grunnlag inntil 31.03.2021 da ansettelsen opphører uten forutgående oppsigelse." Betyr det at jeg ikke har noe oppsielsestid, da stillingen går ut? ønsker å gå ut av kontraktsperioden for å så begynne i ny jobb. Kan jeg gjøre det?🤔 Takk på forhånd😍 Anonymkode: 36475...f0b
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #2 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har midlertig stilling, arbeidskontrakten går ut denne månedet. Jeg har jobbet i denne jobben for et år nå, etter 6 måneder fikk jeg ny kontrakt for 6 åneder til (midlertidig ansettelse). Jeg har egentlig tenkt å si opp denne jobben/ikke takke ja til videre kontrakt. Det virker som sjefen ønsker å ha meg videre. Burde ikke arbeidsgiver ta opp med meg at kontrakten snart går ut, og hvordan veien videre blir? På kontrakten står "oppsigelsesfristen i prøvetiden er på 30 dager" "Etter prøvetidens utløp er oppsigelsesfristen på 4 uker." Midlertidig stilling på generelt grunnlag inntil 31.03.2021 da ansettelsen opphører uten forutgående oppsigelse." Betyr det at jeg ikke har noe oppsielsestid, da stillingen går ut? ønsker å gå ut av kontraktsperioden for å så begynne i ny jobb. Kan jeg gjøre det?🤔 Takk på forhånd😍 Anonymkode: 36475...f0b Stemmer, du er ferdig etter 31.3. Ikke la deg lure til noe annet. Anonymkode: ea5be...8f7 5
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #3 Skrevet 30. mars 2021 Håper du har fått snakket med sjefen din nå, siden din siste arbeidsdag er i morgen..? Anonymkode: d674a...d23 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #4 Skrevet 30. mars 2021 Takk for svar, men hva om jeg ikke får den andre jobben siden jeg ikke har skrevet noe kontrakt med ny jobb, fikk telefon at jobben er min. Skal skrive kontrakt etter påske. Anonymkode: 36475...f0b
Gjest Smeltemann Skrevet 30. mars 2021 #5 Skrevet 30. mars 2021 31.3 er ditt engasjement hos bedriften ferdig, det er det du trenger og forholde deg til. Virker rart at du ikke har hørt noe,det hadde vært mest naturlig.
Anonym0978 Skrevet 30. mars 2021 #6 Skrevet 30. mars 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Håper du har fått snakket med sjefen din nå, siden din siste arbeidsdag er i morgen..? Anonymkode: d674a...d23 Har dessverre ikke tatt opp med sjefen min😔 Forrige gang også var det jeg som har tatt opp det.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #7 Skrevet 30. mars 2021 Just now, Anonym0978 said: Har dessverre ikke tatt opp med sjefen min😔 Forrige gang også var det jeg som har tatt opp det. Anonymkode: 36475...f0b
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #8 Skrevet 30. mars 2021 45 minutter siden, Smeltemann said: 31.3 er ditt engasjement hos bedriften ferdig, det er det du trenger og forholde deg til. Virker rart at du ikke har hørt noe,det hadde vært mest naturlig. Ja, veldig rart, har fått ny jobb, har ikke skrevet kontrakt enda, fikk telefon at jobben er min, men er det lov at jeg bare slutter etter 31.03.21? Anonymkode: 36475...f0b
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #9 Skrevet 30. mars 2021 50 minutter siden, Smeltemann said: 31.3 er ditt engasjement hos bedriften ferdig, det er det du trenger og forholde deg til. Virker rart at du ikke har hørt noe,det hadde vært mest naturlig. Ja, sjefen behandler meg dårlig, får ikke betalt for overtid, får ikke lønnslipp, dårlig arbeidsmiljø, bakesnakking.... Anonymkode: 36475...f0b 2
Gjest theTitanic Skrevet 30. mars 2021 #10 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, veldig rart, har fått ny jobb, har ikke skrevet kontrakt enda, fikk telefon at jobben er min, men er det lov at jeg bare slutter etter 31.03.21? Anonymkode: 36475...f0b Det er det det står i kontrakten. Kanskje de har glemt hva som står der? Det er i så fall deres ansvar og ikke ditt. Får du spørsmål så ta det som den største selvfølge at de burde vite dette. Noe det jo forsåvidt er.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #11 Skrevet 30. mars 2021 Just now, AnonymBruker said: Anonymkode: 36475...f0b
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #12 Skrevet 30. mars 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja, veldig rart at sjefen ikke har tatt det opp med meg for lenge siden😌 Anonymkode: 36475...f0b
Summeer Skrevet 30. mars 2021 #13 Skrevet 30. mars 2021 Du kan gå på dagen når en sånn kontrakt går ut. Jeg har gjort det, for 15 år siden i starten av arbeidslivet mitt. Jeg fikk 3 og 3 mnd kontrakter i et stort konsern, og da jeg var på slutten av siste kontrakten søkte jeg på en annen jobb i konsernet jeg fikk nyss om via intranettet og fikk den. Jeg kunne da starte i den avdelingen 10 dager senere, og den sjefen jeg hadde i engasjementet ble rasende. Jeg fikk tilbud om en ekstra månedslønn mot å utsette oppstart med 8 uker, men jeg hadde bedt om ny kontrakt i flere uker uten å få den, og man har bedre rettigheter som fast ansatt enn på tidsbegrenset engasjement. Så jeg gikk den dagen kontrakten gikk ut! 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #14 Skrevet 30. mars 2021 1 hour ago, theTitanic said: Det er det det står i kontrakten. Kanskje de har glemt hva som står der? Det er i så fall deres ansvar og ikke ditt. Får du spørsmål så ta det som den største selvfølge at de burde vite dette. Noe det jo forsåvidt er. har tidligere også nevnt til sjefen angående kontrakten, ville ikke snakke om det. Tror ikke at sjefen har glemt det, det er ikke mange som jobber der. Anonymkode: 36475...f0b
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #15 Skrevet 30. mars 2021 3 minutter siden, Summeer said: Du kan gå på dagen når en sånn kontrakt går ut. Jeg har gjort det, for 15 år siden i starten av arbeidslivet mitt. Jeg fikk 3 og 3 mnd kontrakter i et stort konsern, og da jeg var på slutten av siste kontrakten søkte jeg på en annen jobb i konsernet jeg fikk nyss om via intranettet og fikk den. Jeg kunne da starte i den avdelingen 10 dager senere, og den sjefen jeg hadde i engasjementet ble rasende. Jeg fikk tilbud om en ekstra månedslønn mot å utsette oppstart med 8 uker, men jeg hadde bedt om ny kontrakt i flere uker uten å få den, og man har bedre rettigheter som fast ansatt enn på tidsbegrenset engasjement. Så jeg gikk den dagen kontrakten gikk ut! Bra gjort av deg👏, er redd hvis jeg ikke får attest, trenger sluttattest , hva om jeg får en dårlig attest, har en kollega som kan være min referanse om det trenges, jobbet veldig hardt, og ærlig i dette stedet. Sjefen ser ikke meg, svarer ikke en gang på meldingen min😔 Anonymkode: 36475...f0b
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #16 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bra gjort av deg👏, er redd hvis jeg ikke får attest, trenger sluttattest , hva om jeg får en dårlig attest, har en kollega som kan være min referanse om det trenges, jobbet veldig hardt, og ærlig i dette stedet. Sjefen ser ikke meg, svarer ikke en gang på meldingen min😔 Anonymkode: 36475...f0b Du har krav på en attest. Anonymkode: bce6b...4d2
Gjest theTitanic Skrevet 30. mars 2021 #17 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bra gjort av deg👏, er redd hvis jeg ikke får attest, trenger sluttattest , hva om jeg får en dårlig attest, har en kollega som kan være min referanse om det trenges, jobbet veldig hardt, og ærlig i dette stedet. Sjefen ser ikke meg, svarer ikke en gang på meldingen min😔 Anonymkode: 36475...f0b Syntes det er til pass. De gir folk usikkerheten med korte kontrakter så de selv slipper billig unna hvis det oppstår noe uenigheter i arbeidsforholdet og gidder ikke engang følge opp.
Gjest Smeltemann Skrevet 31. mars 2021 #18 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ja, sjefen behandler meg dårlig, får ikke betalt for overtid, får ikke lønnslipp, dårlig arbeidsmiljø, bakesnakking.... Anonymkode: 36475...f0b Det har vel ingen ting med spørsmålet du stilte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå