Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei 

Vi har søkt startlån fra kommunen i år. Jeg har en inntekt på 335 000 ,- med litt over 380 000,- i gjeld (billån og refinansieringslån) har ingen betalingsanmerkninger.

Han har en inntekt på 600000 ,- med mye gjeld! Gammel skattegjeld han betaler på som gjør at i alt sitter vi igjen med 6000-7000 pr mnd. Han har også gammel inkasso og betalingsanmerkninger. 

Vi har 3 barn og 1 på vei. Noen som har vært i samme situasjon og fått igjennom startlån av kommunen ?  Vi har fått avslag av banken som har henvist oss til kommunen. 

Anonymkode: 021af...21b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du råd til å betale ned på gjelden og boliglånet med så lav inntekt? 

Anonymkode: 78852...b75

AnonymBruker
Skrevet

For deres egen del bør jo dere ikke få lån med så mye gjeld og lav inntekt. Det at dere snart har 4 barn trekker jo det veldig ned. 

Anonymkode: 949e1...3fc

• Liker 2
Skrevet

Ser jeg glømte å tilføye 😮 jeg sitter igjen med 6-7000 og han med 4000 ca som går til mat osv 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare et råd, og det er å spørre kommunen om det er som i vår kommune Lindorff som administrerer lånet, for er det de... HOLD DERE LAAAAAANGT UNNA!!! de går gjerne over lik for å drive inn pengene

Anonymkode: d2afb...da0

AnonymBruker
Skrevet

Bare å glemme. Aldri i verden om dere får lån med så lav inntekt og gammel drittgjeld.

Anonymkode: 60381...567

Skrevet
Stina91 skrev (7 minutter siden):

Ser jeg glømte å tilføye 😮 jeg sitter igjen med 6-7000 og han med 4000 ca som går til mat osv 

Hva mener du med at han har mye gjeld? Du har også mye i forhold til inntekt, men sier du har litt gjeld. 

Tror ikke dere får startlån, men er ikke sikker. Det dere bør søke på er en gjeldsordning. 

• Liker 2
Skrevet
Jytte skrev (30 minutter siden):

Hva mener du med at han har mye gjeld? Du har også mye i forhold til inntekt, men sier du har litt gjeld. 

Tror ikke dere får startlån, men er ikke sikker. Det dere bør søke på er en gjeldsordning. 

Ca rundt enn 6-700 000 //:

ser dårlig ut ja 😕 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For deres egen del bør jo dere ikke få lån med så mye gjeld og lav inntekt. Det at dere snart har 4 barn trekker jo det veldig ned. 

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg har bare et råd, og det er å spørre kommunen om det er som i vår kommune Lindorff som administrerer lånet, for er det de... HOLD DERE LAAAAAANGT UNNA!!! de går gjerne over lik for å drive inn pengene

Pga de vil gå etter å ta huset ? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi betaler 10.000 i husleie + han betaler ned på gjeld det han skal og det gjør jeg også 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk et startlån på en snau million med en mye lavere inntekt enn deres, minstesats ufør. Samtidig har jeg ingen annen gjeld, og en blanding av BSU og sparekonto på til sammen ca. 300 000. Fikk kjøpt et lite hus for det, men åpenbart et stykke utenfor allfarvei. En "skikkelig" bolig med flere soverom i en større by er nok ganske umulig.

Anonymkode: 8d8d3...1bb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk startlån på 2,3 mill i Oslo. Alenemor til tre barn og ufør. 

Anonymkode: 6fc98...6fb

AnonymBruker
Skrevet
Stina91 skrev (52 minutter siden):

Herregud for en situasjon.. og nå er det 4 barnet på vei?? 

Anonymkode: 16867...dc8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel, i følge DnB sin lånekalkulator kan dere få låne ca 1,8. Det som trekker ned er den store summen med forbrukslån. Kjenner flere som har fått huslån med høye forbrukslån, men der har inntekten vært bedre. Her er jo det at dere har kun 11.000 etter alt er betalt. Det er alt for lite for en familie på snart 6! 

Gjest Laffatus
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei 

Vi har søkt startlån fra kommunen i år. Jeg har en inntekt på 335 000 ,- med litt over 380 000,- i gjeld (billån og refinansieringslån) har ingen betalingsanmerkninger.

Han har en inntekt på 600000 ,- med mye gjeld! Gammel skattegjeld han betaler på som gjør at i alt sitter vi igjen med 6000-7000 pr mnd. Han har også gammel inkasso og betalingsanmerkninger. 

Vi har 3 barn og 1 på vei. Noen som har vært i samme situasjon og fått igjennom startlån av kommunen ?  Vi har fått avslag av banken som har henvist oss til kommunen. 

Anonymkode: 021af...21b

Søk gjeldsordning da kan dere søke start lån etter to år . De dere skylder penger mår si ja  og da skal dere betalle renter mens dere har gjeldsordning. Står mye om dette på nett

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tror det er lindorff som er "banken" i alle kommunene nå. Men det er jo en selvfølge at dem vil ha tilbake pengene sine. Det vil jo alle banker som gir ut lån.

Her fikk vi lån på 2.5MNOK. Hadde da en samlet inntekt på ca 900 000. Billån på 70 000, studielån på 380 000, samboer hadde forbrukslån(betalingsanmerkning) på 70 000. 3 barn og nr.4 var på vei. 

Anonymkode: ed7f4...554

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk lån på 2m + felleskostnader maks 5000kr i mnd (måtte kjøpe rekkehus), hadde samlet inntekt på rundt 700k, og gjeld på 200k. Den ene ufør og den andre med dårlig betalt jobb, og 3 barn.

Tviler på at dere får lån, siden dere har så mye gjeld.

Anonymkode: fb79b...215

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Skrevet

Uff ja ser virkelig dårlig ut 😕 så har veldig lave forventninger nå er jo nesten umulig dette her 

tusen takk for alle som har svart meg :) 

hvordan hadde det sett ut om det var kun meg som sto får lånet ?? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...