Gå til innhold

Kan hunden spise agurk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hunden min er på slankemat! Leste på nett at alle hunder liker melon, men det gjør ikke min... men fant ut i dag at hun elsker agurk! 😂 Kan jeg gi dette ukontrollert, eller kan det påvirke hvor mye kalorier/karbohydrater får i seg gjennom slanke maten? Er en liten hund, så er ikke store mengede hundemat det er snakk om heller. Men agurk inneholder vell nesten bare vann? Er det noe annet av grønsaker jeg kan også gi hunden som nesten bare er vann?

Hunden min er også veldig dårlig på å drikke vann, så om hun kan spise masse agurk så er jo det helt supert 😅

Anonymkode: 5f26a...f3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Agurk er helt greit å gi, det er - som du sier - nesten bare vann og lite kalorier. Gulrot er også greit å gi da det pga høyt innhold av fiber kan gi metthetsfølelse for hunder som går på slankefor. :)

AnonymBruker
Skrevet

Agurk kan du fint gi :)

Har du prøvd å gi agurk i vannskåla? Mange hunder som syns det er gøy å fiske ut fra skåla, kanskje hunden din syns det er gøy og, og at den dermed får i seg litt ekstra vann :)

Anonymkode: b596c...c66

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Agurk kan du fint gi :)

Har du prøvd å gi agurk i vannskåla? Mange hunder som syns det er gøy å fiske ut fra skåla, kanskje hunden din syns det er gøy og, og at den dermed får i seg litt ekstra vann :)

Anonymkode: b596c...c66

😄 Det var en kjempe idè! 

Anonymkode: 0dbb1...7a0

AnonymBruker
Skrevet

Du gir vel ikke kun plantebasert? Hunder trenger også proteiner. 

Anonymkode: 25332...34c

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingenting i innlegget til TS som tilsier at slankematen hunden får er plantebasert. 

Anonymkode: 3acd8...2a6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ingenting i innlegget til TS som tilsier at slankematen hunden får er plantebasert. 

Agurk..

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå er ikke jeg en tilhenger av vegetarmat til kjæledyr, men u kan få proteiner gjennom plantebasert kost også.

Hunder er i utgangspunktet heller ikke avhengig av kjøtt for å overleve slik som enkelte andre dyrearter, blant annet katter.

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Agurk..

Tvilsomt at agurk er den eneste maten hunden får...

Anonymkode: 781d3...ddc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Agurk..

Som kalorifattig snacks/vomfyll/tillegg til slankematen, ja. TS lurer jo på om agurken gjør noe med opptaket av slankematen. Hun sier ikke at hun lar hunden leve på agurk ... 🙄

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Agurk..

Hunder kan fint spise grønnsaker. For en hund på slankefor, så er det flott å gi litt grønnsaker i tillegg for å gi økt metthetsfølelse uten at hunden får i seg masse ekstra kalorier. Mange hunder elsker jo visse grønnsaker også. 

Min hund er veldig glad i frosne aspargesbønner. Gulrot gir god metthetsfølelse. Om hunden er liten, så kan det jo være en idé å skrelle eller bruke osteriver på gulroten, så vil den bli enklere å spise og smake ekstra saftig også. 

Anonymkode: f4a8b...0f1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei gir ikke hunden plantebasert slankefor 😜

ts

Anonymkode: 5f26a...f3c

Skrevet

Hunden her er veldig glad i paprika, mais, kokte rotgrønnsaker (rå blir for hardt😝), oppkuttet tomat, blåbær og bringebær🙌🏽 Googler bare aktuell frukt/grønnsak og hund i sammen for p sjekke at det er greit. Vannmelon liker også frøkna her😅

Skrevet

Agurk er fint, nesten bare vann. Vet at noen venner som har hester med diabetes gir det som godis pga lavt sukkerinnhold 👍

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Agurk..

Å av det ENE spørsmålet så tror du at hunden får plantebasert kost? Jah...

Anonymkode: aff75...ce1

• Liker 1
Skrevet

Du kan også kutte agurk opp i avlange biter og legge i fryseren i noen timer, da fungerer de som tyggebein!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...