Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaring med det? Hadde klamydia tidlig i 20-årene som jeg ikke aner hvor lenge jeg hadde før jeg oppdaga det. Er veldig redd for at det kan ha påvirket fertiliteten.

Anonymkode: dc842...6b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette kan sjekkes på en klinikk, de spyler med kontrasteske for å se om egglederne er åpne. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Neutral90 skrev (1 minutt siden):

Dette kan sjekkes på en klinikk, de spyler med kontrasteske for å se om egglederne er åpne. 

Takk for svar! Det skal jeg sjekke om jeg ikke blir gravid snart.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for svar! Det skal jeg sjekke om jeg ikke blir gravid snart.. 

Jeg hadde klamydia når jeg var yngre jeg også. Aner ikke hvor lenge jeg gikk med det 😮 men jeg sjekket om eggledere var åpen med kontraveske og det viste seg at den venstre egglederen var ganske tett! Men hadde den vært helt tett så hadde det ikke gått ann å skylle den åpen igjen. De klarte heldigvis å skylle den åpen igjen så var veldig glad for at jeg fikk sjekket det siden jeg har prøvd å bli gravid uten hell ganske lenge nå. Hvor lenge har du prøvd å bli gravid? 

Anbefaler deg å sjekke eggledere siden du har hatt klamydia :)

Var en stor letteste etter å ha vært der👏

Anonymkode: 33754...01f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg hadde klamydia når jeg var yngre jeg også. Aner ikke hvor lenge jeg gikk med det 😮 men jeg sjekket om eggledere var åpen med kontraveske og det viste seg at den venstre egglederen var ganske tett! Men hadde den vært helt tett så hadde det ikke gått ann å skylle den åpen igjen. De klarte heldigvis å skylle den åpen igjen så var veldig glad for at jeg fikk sjekket det siden jeg har prøvd å bli gravid uten hell ganske lenge nå. Hvor lenge har du prøvd å bli gravid? 

Anbefaler deg å sjekke eggledere siden du har hatt klamydia :)

Var en stor letteste etter å ha vært der👏

Okei! Skal bestille time etter påske tenkte jeg. Mye bedre å finne ut av det selv om det koster litt enn å gå rundt å bekymre seg over det hele tiden. 

6 mnd, så har ikke prøvd såå lenge men 🙈 har tenkt mer og mer på om det kan være grunnen. Hvor lenge har du prøvd? 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Okei! Skal bestille time etter påske tenkte jeg. Mye bedre å finne ut av det selv om det koster litt enn å gå rundt å bekymre seg over det hele tiden. 

6 mnd, så har ikke prøvd såå lenge men 🙈 har tenkt mer og mer på om det kan være grunnen. Hvor lenge har du prøvd? 😊

Ja jeg gikk privat siden jeg ville få sjekket det så fort så mulig jeg også! Så det er absolutt verdt det ☺️

Har prøvd aktivt i ca 7-8 mnd nå.. Men siden den ene egglederen var ganske tett så har jeg bare hatt annenhver måne å kunne bli gravid på.. Så da blir det ca 4 mnd.. Ser ikke ut som det har klaffet denne mnd heller men må nok være mer tålmodig🥺

Husk at det er ikke unormalt å prøve opp til et år eller litt lenger før man blir gravid! Alle rundt meg har blitt det så fort men her inne kommer det mer frem at det er vanlig at det kan ta tid ☺️ 

Masse lykke til fremover 🤞

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja jeg gikk privat siden jeg ville få sjekket det så fort så mulig jeg også! Så det er absolutt verdt det ☺️

Har prøvd aktivt i ca 7-8 mnd nå.. Men siden den ene egglederen var ganske tett så har jeg bare hatt annenhver måne å kunne bli gravid på.. Så da blir det ca 4 mnd.. Ser ikke ut som det har klaffet denne mnd heller men må nok være mer tålmodig🥺

Husk at det er ikke unormalt å prøve opp til et år eller litt lenger før man blir gravid! Alle rundt meg har blitt det så fort men her inne kommer det mer frem at det er vanlig at det kan ta tid ☺️ 

Men nå som du har fått skyllt gjennom og åpna, har du like stor mulighet hver mnd da? 😄

Ja, man tror jo det skal klaffe med en gang men har skjønt at det kan ta langt tid 🙄🙈 vi får bare være tålmodige! 

Masse lykke til, til deg også! 😁

AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk større kjangs for å bli gravid etter man har skylt egglederne. Men jeg har bare prøvd 1 syklus etter jeg skylte de så håper det går snart... 

Ja det er ikke så lett å være tålmodig når det tar tid..😔Men det er vanlig at det tar tid så det er bare å ha is i magen en stund til 🤞🤞

Takk ☺️🤞

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Stemmer det da? Trodde kroppen tilpassa seg og at man slapp like mange egg tross for at ene egglederen er tett. Vet om mennesker som har hatt exu og måttet fjerne hele egglederen på en av sidene, som får beskjed at de har omtrentlig like stor sjanse for å bli gravid som de med to eggledere. Det er hvertfall det jeg har fått høre fra de jeg kjenner som har hatt exu og vært i kontakt med lege, og har lest på nettet da! Men er jo ikke sikre kilder da:)

Anonymkode: 9b176...8d5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Noen som har erfaring med det? Hadde klamydia tidlig i 20-årene som jeg ikke aner hvor lenge jeg hadde før jeg oppdaga det. Er veldig redd for at det kan ha påvirket fertiliteten.

Jeg hadde tette etter blindtarmen sprakk og tok kontrast-skylling og det var faen så vondt!!!!

Anonymkode: 0ecf3...5dd

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Stemmer det da? Trodde kroppen tilpassa seg og at man slapp like mange egg tross for at ene egglederen er tett. Vet om mennesker som har hatt exu og måttet fjerne hele egglederen på en av sidene, som får beskjed at de har omtrentlig like stor sjanse for å bli gravid som de med to eggledere. Det er hvertfall det jeg har fått høre fra de jeg kjenner som har hatt exu og vært i kontakt med lege, og har lest på nettet da! Men er jo ikke sikre kilder da:)

Dette er riktig 👍 den andre egglederen tar over. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Snakket nettopp med ei som hadde fått beskjed om at hun kunne forvente mens annenhver måned nå 

Anonymkode: 523a8...3af

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Snakket nettopp med ei som hadde fått beskjed om at hun kunne forvente mens annenhver måned nå 

Anonymkode: 523a8...3af

Hva mener du? 

Eg fikk beskjed av gynekologen at egget hadde kanskje sluppet men ikke hatt passasje gjennom den ene egglederen som var tett hos meg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Anonymkode: 9b176...8d

Snakket med gynekologen som sa jeg bare hadde hatt kjangs til å bli gravid annenhver måned siden egget har jo løsnet men det har ikke hatt passasje til å møte sædcellene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Snakket med gynekologen som sa jeg bare hadde hatt kjangs til å bli gravid annenhver måned siden egget har jo løsnet men det har ikke hatt passasje til å møte sædcellene. 

Hva slags gyn var det? Det er jo misvisende. Man får jo mensen hver syklus også, fordi dersom egget ikke er befruktet = mensen 14 dager etter egget slapp. Egget kan vandre og blir fanget opp av andre egglederen. 

Blir bekymret dersom en utdannet lege sa at man ikke får mensen den syklusen egget slipper fra den siden du ikke har eggleder. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...