Gå til innhold

Har sagt opp tv kanalene for kun å streame. Må da kjøpe en Chromecast. Kan jeg da se på Discovery+?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en ny LG tv og er ikke mulig å få D+ appen på den.

Men kan jeg caste D+ fra tlf?

Anonymkode: c11a0...5e8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du kan caste fra telefonen. 

Anonymkode: a007f...5bd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har kuttet ut vanlig tv helt så anbefaler jeg Nvidia Shield til streaming, den har et kjempestort utvalg av apper som f.eks Netflix, Disney+, HBO, Amazon Prime, NRK, Sumo, SVT og YouTube.

Den er også så kraftig at den kan brukes til spilling.

Anonymkode: 4eff8...941

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, du kan caste fra telefonen. 

Anonymkode: a007f...5bd

Ok. 

Så det går selvom det ikke går å få appen på LG tv?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok. 

Så det går selvom det ikke går å få appen på LG tv?

Det er jo nettopp det Chromecasten gjør?

Anonymkode: dd39a...85c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Med chromecast kan du caste fra telefonen. Jeg har selv disney+ og HBO appene på telefonen. Jeg går inn på appen og caster, og da kommer det opp på Tv'n. Telefonen kan jeg bruke som vanlig mens jeg caster

Anonymkode: 71f6a...b22

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo nettopp det Chromecasten gjør?

Anonymkode: dd39a...85c

Takk for svar fra meg som absolutt ikke forstår meg på dette.

AnonymBruker
Skrevet

Du kobler chromecast til Tv'n og følger instruksene. Så laster du ned disney+ appen fra Google play eller en annen app side du har på mobilen. Du lager deg en bruker og betaler for abonnement. Når det er gjort, så vil du se et ikon øverst til høyre på forsiden når du åpner disney+ appen på telefonen. Trykker du på denne, så vil disney+ bli kastet til Tv'n. Du kan da sette på en film/serie på appen på telefonen, og det vil spilles av på Tv'n. Telefonen kan du bruke akkurat som normalt (ringe/sende mld, surfe på nett eller sosiale medier) mens du caster en film/serie fra disney+ appen. 

Jeg var usikker på hvordan det fungerte jeg også. Men fikk meg chromecast for et par mnd siden, og det er veldig brukervennlig, og man finner fort ut av det 🙂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Du kobler chromecast til Tv'n og følger instruksene. Så laster du ned disney+ appen fra Google play eller en annen app side du har på mobilen. Du lager deg en bruker og betaler for abonnement. Når det er gjort, så vil du se et ikon øverst til høyre på forsiden når du åpner disney+ appen på telefonen. Trykker du på denne, så vil disney+ bli kastet til Tv'n. Du kan da sette på en film/serie på appen på telefonen, og det vil spilles av på Tv'n. Telefonen kan du bruke akkurat som normalt (ringe/sende mld, surfe på nett eller sosiale medier) mens du caster en film/serie fra disney+ appen. 

Jeg var usikker på hvordan det fungerte jeg også. Men fikk meg chromecast for et par mnd siden, og det er veldig brukervennlig, og man finner fort ut av det 🙂

👍

Men grunnen til at jeg spurte er at jeg har Discovery+ , ikke Disney+.

Og Discovery støtter ikke LG tv.

Men satser på at jeg får det til.

Har ganske ny tv så er uaktuelt å kjøpe ny.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

👍

Men grunnen til at jeg spurte er at jeg har Discovery+ , ikke Disney+.

Og Discovery støtter ikke LG tv.

Men satser på at jeg får det til.

Har ganske ny tv så er uaktuelt å kjøpe ny.

Det går helt fint, og er en av grunnene til at chromecasten er så kjekk. Den vil fungere helt uavhengig av hvilken TV du har (så lenge du har HDMI-inngang).

Bare følg de enkle/kortfattede instruksjonene du får opp på telefonen for engangsoppsett, og etter det kan du caste både fra telefon, PC-er og annet. 

Anonymkode: 95251...dc4

AnonymBruker
Skrevet

Takk 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker Apple tv, og har alt vi vil se på den 😊 om du skulle ombestemme deg hva angår abonnement på tv, kan man også se riks-tv og canal digital via boksen 😊

Bruker discovery+, men har også netflix, viaplay og tv2 sumo feks. Samt nrk som er en gratis app. 

Kan også leie filmer via iTunes.

Anonymkode: 67c3d...bbc

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi bruker Apple tv, og har alt vi vil se på den 😊 om du skulle ombestemme deg hva angår abonnement på tv, kan man også se riks-tv og canal digital via boksen 😊

Bruker discovery+, men har også netflix, viaplay og tv2 sumo feks. Samt nrk som er en gratis app. 

Kan også leie filmer via iTunes.

Alt det kan også gjøres med en mobiltelefon og en chromecast. Bare billigere :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alt det kan også gjøres med en mobiltelefon og en chromecast. Bare billigere :)

Helt klart 😊 vi fikk boksen med riks-tv etter en prøveperiode. De har ofte sånne tilbud 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...