Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er gravid (15 + 1) og har ikke lagt på meg en eneste kilo siden før jeg var gravid. Jeg er normalvektig i følge BMI. Jeg har fått større mage og større bryster, så jeg skjønner ikke hvor den vekta har lagt seg. Alt var helt fint på ultralyd for en uke siden. I gravid appen står det at jeg nå «skal» ha lagt på meg 1-5 kg. Har noen andre opplevd dette? Når begynte dere i så fall å legge på dere?😊 

Anonymkode: 6c3eb...904

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke lagt på meg mer enn 7 og 9 kilo på mine svangerskap. Og kiloene kom ikke før godt etter uke 20. Godt normal-> store barn. Normalvektig før svangerskapet. Så ikke bekymre deg. Det er helt normalt.

Anonymkode: 85165...442

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske normalt vert altså det, jeg hadde heller ikke lagt på meg noe på første svangerskapskontroll i uke 12 med første :) på andre kontroll i uke 24 hadde jeg lagt på meg et par kilo. 

I første trimester er det jo også mange som går ned pga kvalmen.

Anonymkode: a2b67...694

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har ikke lagt på meg mer enn 7 og 9 kilo på mine svangerskap. Og kiloene kom ikke før godt etter uke 20. Godt normal-> store barn. Normalvektig før svangerskapet. Så ikke bekymre deg. Det er helt normalt.

Anonymkode: 85165...442

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ganske normalt vert altså det, jeg hadde heller ikke lagt på meg noe på første svangerskapskontroll i uke 12 med første :) på andre kontroll i uke 24 hadde jeg lagt på meg et par kilo. 

I første trimester er det jo også mange som går ned pga kvalmen.

Anonymkode: a2b67...694

Takker for svar 🙏🏼 Nå ble jeg litt beroliget. Alt vi gravdie skal være bekymret for..

TS

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke lagt på meg før godt etter uke 20 begge gangene. Første gang spiste jeg lite fordi jeg var så dårlig, men denne gangen har jeg spist mye føler jeg. Lagt på meg i underkant av 2 kg i uke 24.   Vekten bare "flytter på seg"

Anonymkode: 251e7...acb

AnonymBruker
Skrevet

Lagt på meg 5kg og er i uke 21 :) Så lenge baby legger på seg er det det viktigste. 

Anonymkode: 2e8df...3d9

Skrevet

Jeg gikk ned 2-3 kg i starten, og var tilbake på «før gravid»-vekt i uke 16. Først i uke 17 startet vektoppgangen 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Har ikke lagt på meg før godt etter uke 20 begge gangene. Første gang spiste jeg lite fordi jeg var så dårlig, men denne gangen har jeg spist mye føler jeg. Lagt på meg i underkant av 2 kg i uke 24.   Vekten bare "flytter på seg"

Anonymkode: 251e7...acb

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Lagt på meg 5kg og er i uke 21 :) Så lenge baby legger på seg er det det viktigste. 

Anonymkode: 2e8df...3d9

MiaHI skrev (5 minutter siden):

Jeg gikk ned 2-3 kg i starten, og var tilbake på «før gravid»-vekt i uke 16. Først i uke 17 startet vektoppgangen 

Takker for svar 🙌🏼 Ser heldigvis ut som dette er vanligere enn jeg trodde. 
TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
MiaHI skrev (5 minutter siden):

Samme med meg denne gangen 😊

Nådde startvekt i uke 17, og gått opp 1 kg siden det, uke 19 nå.

Baby tar det den trenger 🥰 om ikke man går ned mye i vekt selvfølgelig!

Anonymkode: 10173...116

• Liker 2
Skrevet

Så lenge du ikke aktivt sulter eller slanker deg, kan du slappe helt av :) Jeg la på meg 8 kg til sammen, 6 av dem i 3. trimester. De siste to kom saaaakte ila 2. trimester. Helt normalvektig baby :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i uke 13 og har gått ned 2 kilo fordi jeg har mistet lysten all fet og søt mat og jeg har spist mindre enn før pga kvalme. Forrige graviditet startet jeg ikke å gå opp i vekt før i uke 20, da kom kiloene gravid og jeg endte opp på 12 kilo mer enn jeg var før graviditeten. 

Anonymkode: f32d9...549

AnonymBruker
Skrevet

Har veid 5 kilo mindre enn utgangspunktet med begge mine, og begynte ikke å gå opp i vekt før uke 30 med noen av dem. 

Anonymkode: 7c20c...8c6

AnonymBruker
Skrevet

Kan legge til at hun veide 4400g da hun kom så hun led ingen nød akkurat. 

Anonymkode: 7c20c...8c6

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt :) Det er fort gjort å sammenligne seg med andre, og bli bekymret både hvis man har gått opp mindre eller mer enn det man forventer eller leser er vanlig. Men sannheten er at det varierer veldig. 

Jeg begynte å gå opp i vekt rundt uke 20 i begge svangerskap. Første gang gikk jeg nok opp mindre enn jeg burde til sammen pga. kvalme og oppkast. Men det var for egen del, fordi jeg ble undervektig etter fødselen. Babyen fikk det den trengte fra mine lagre, og frisk og gjennomsnittlig stor ved fødsel. Andre gang tok jeg igjen alt i tredje trimester og endte med en helt gjennomsnittlig vektoppgang. 

Anonymkode: ef462...bb7

AnonymBruker
Skrevet

Uke 24 her. Mistet 8 kg i starten etter omlegging av kosten pga svangerskapsdiabetes. Er nå på -1kg fra startvekt. Blir vel som forrige gang, mye tynnere etter fødsel enn før graviditeten... 

Anonymkode: 51fae...51a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg la ikke på meg før i uke 28, gikk ned fire kilo første trimster. Gikk opp 11 kilo.

Kiloene kommer tids nok, ikke noe å være bekymret for. 

Anonymkode: ffa80...8a8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei! Jeg er gravid (15 + 1) og har ikke lagt på meg en eneste kilo siden før jeg var gravid. Jeg er normalvektig i følge BMI. Jeg har fått større mage og større bryster, så jeg skjønner ikke hvor den vekta har lagt seg. Alt var helt fint på ultralyd for en uke siden. I gravid appen står det at jeg nå «skal» ha lagt på meg 1-5 kg. Har noen andre opplevd dette? Når begynte dere i så fall å legge på dere?😊 

Jeg la heller ikke på meg før i siste 15ukene, ble totalt 12-13kg i alle tre svangerskapa, så bare slapp av ❤️

Anonymkode: 8a6f8...239

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gått opp 2-3 kg på det tidspunktet, altså ikke så mye, selv om jeg hadde ulvehunger og egentlig burde lagt på meg mye mer.

Anonymkode: 37fa6...803

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen, jeg ble mye mer beroliget nå🥰 TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Noen går ned, andre går opp, noen mye, andre lite. Med første gikk jeg opp 8 kg og kiloene kom ikke på før i uke 26. 

Anonymkode: e7b31...b65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...