Gå til innhold

Kaloriunderskudd og NULL vektnedgang men økning!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har holdt på i over 1 mnd nå. Gjort det ordentlig med app på tlf, og vekt og regnet og stått på.

Bestemte meg for å teste ut dette med kalorier og lite bevegelse.

Jeg skal følge beregninger ligge på ca 1350 kalorier om dagen med lite bevegelse. Har vært oppe i max 1200 om dagen. Som regel har jeg liggi på rundt 1000.

Ikke veidt meg siden jeg starta, Har gått opp 3 kg.

Går ca 1 time hver dag.

Hva skjer?

Anonymkode: 22f54...bf2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at du teller alt nøyaktig her? Og da mener jeg ALT? 

Ellers så anbefaler jeg deg å være litt mer aktiv, ettersom nåværende aktivitet ikke er nok. 

Du kan også vurdere om du faktisk ligger for lavt på kcal... Det er ikke bra det heller. 

Anonymkode: 2b2ab...e06

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da ligger du ikke i kaloriunderskudd. Hadde du gjort det, hadde du gått ned. Er du nøye og fører ALT du spiser og drikker? Smør og olje soM man steker med, juicen man drikker, etc? 

Anonymkode: 5570b...e38

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Er skikkelig nøye ja! Gått all in denne gangen, da jeg har vært litt sløv tidligere.

Før kunne jeg også gå på 5:2 dietten et par mnd for å få ønsket resultat, men nå fungerer ikke den dietten i det hele tatt! Vekta leer seg ikke :P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått siden jul på 1300-1400 kalorier. Vekta har ikke rikket seg. Jeg fikken pulsklokke og det viser seg at jeg forbrenner opp mot 2000 kalorier på en rolig dag. Jeg har 32 ibmi. I følge ernæringfysilogen er 1400 altfor lite for meg. 

Jeg har den siste uken startet med faste 16:8 og nå beverger vekta seg nedover

Anonymkode: ef63d...a89

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du kan, så øk hvor mye du beveger deg :) Det er gunstig for hele kroppen din. Jeg kan ikke gjøre det pga sykdom, men misunner alle som kan.

Jeg bruker periodisk faste og teller ikke kalorier, og er på vei ned i vekt med ingen trening eller fysisk aktivitet. Jeg har telt kalorier før så jeg vet at jeg ligger på ca 1500, men jeg finteller ikke lengre.

Anonymkode: 331b1...1c7

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har gått siden jul på 1300-1400 kalorier. Vekta har ikke rikket seg. Jeg fikken pulsklokke og det viser seg at jeg forbrenner opp mot 2000 kalorier på en rolig dag. Jeg har 32 ibmi. I følge ernæringfysilogen er 1400 altfor lite for meg. 

Jeg har den siste uken startet med faste 16:8 og nå beverger vekta seg nedover

Er du nøye med hva du spiser i spisevinduet på 16:8? Eller er "alt" lov?

AnonymBruker
Skrevet

5:2 dietten var forresten forferdelig selv om den funka tidligere. Sultfølelsen var ekstrem på fastedagene!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har spist 1500 kcal/dag siden jul, og har gått ned 18,5 kg. Høres ikke ut som du virkelig er i underskudd? Bruker du en nøyaktig dagbok, og kjøkkenvekt?

Anonymkode: 8175b...891

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er du nøye med hva du spiser i spisevinduet på 16:8? Eller er "alt" lov?

Jeg er nøye med det, (ikke i påska da men...). Spiser rundt 1600kalorier mellom kl 12 og 20. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette er typisk konsekvens av overdriving og underrapportering. Du har åpenbart gjort noe feil og du må finne ut hva du har gjort feil. 

Anonymkode: 482da...9a6

• Liker 8
Gjest tranedatter
Skrevet

Eventuelt så har du eggløsning/snart mens, om du ikke har veid deg på 3 mnd. Spist mye salt siste dagene? Sukker?

Både salt og sukker (karbo) kan binde vann. Og endel går opp flere kg i vannvekt rett før mens. 

Vei deg igjen om 1 uke. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Går du på medisiner? Stresser mye? Sjekket stoffskiftet? Har hørt om lignende promblemer, og de fant svaret der.

Anonymkode: 923f5...96f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har holdt på i over 1 mnd nå. Gjort det ordentlig med app på tlf, og vekt og regnet og stått på.

Bestemte meg for å teste ut dette med kalorier og lite bevegelse.

Jeg skal følge beregninger ligge på ca 1350 kalorier om dagen med lite bevegelse. Har vært oppe i max 1200 om dagen. Som regel har jeg liggi på rundt 1000.

Ikke veidt meg siden jeg starta, Har gått opp 3 kg.

Går ca 1 time hver dag.

Hva skjer?

Sannsynligvis får du i deg noen kalorier du ikke teller med. Drikke feks🤷‍♀️

Anonymkode: e6a94...be2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da gjør du noe feil. Du burde gått ned ganske mye med et så stort underskudd og noe aktivitet. 

Enten teller du kalorier feil, veier feil el.

Ville og sjekket syklus. Vanlig å holde noe vannvekt ved mens. Det kan være noen kg.

Anonymkode: 2d31e...d30

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig i at det må være noe du ikke får med. Veier du med kjøkkenvekt? 

Men vær forsiktig med hva du gjør av fysisk aktivitet når du spiser så lite. Dersom du allerede går lenge hver dag, er det ikke sikkert kroppen tåler mer. 

Anonymkode: 1778d...155

Skrevet

Kjære trådstarter,

Denne tråden stenges, da den bryter med retningslinjene for dette rommet.

* Tråder hvor det skrives om alt for lite matinntak eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak vil bli stengt. Kvinneguiden har ikke den nødvendige kompetansen til å hjelpe brukere som burde få svar på disse spørsmålene av helsepersonell. På samme måte vil tråder hvor det tilsynelatende "konkurreres" om minst mulig matinntak bli stengt. 

* Innlegg og tråder med spørsmål og/eller diskusjon om inntak av mindre enn 1500 kalorier, kan bli stengt i henhold til Helsedirektoratets anbefalinger herViser også til deres kilde her (side 187).

* Tråder hvor trådstarter ber om råd til å bli undervektig ifølge BMI-kalkulator vil bli stengt. BMI er ikke likt for alle og man kan gjerne diskutere hvorvidt det er et godt mål for absolutt alle, men vi anser det som en god nok grense for hvor langt man kan gå med å gi råd for å gå ned i vekt.

Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine.

- Matas, moderator. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...