Gå til innhold

Bf har ikke betalt bidrag på 3år

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

her har ikke bf betalt bidrag på over 3år grunnet 0 i inntekt. Nå fant jeg imidlertid ut at han for 1år siden jobbet som coach på et CrossFit senter. 
og at han var en level 1 coach. For å bli det må du betale ca 10,000kr. 
Jeg kontaktet det aktuelle senteret og spurte om deres level 1 coacher noen gang jobber frivillig og om alle coacher får betalt for jobben de gjør. 
De bekrefter at det ikke er noen coacher som jobber frivillig og alle får betalt etter avtale. 

i og med myndighetene ikke finner inntekt på han og han står bokstavlig talt med 0 i inntekt. Så er det vel litt rart? 
jeg føler jo at dette er noe jeg burde si ifra om til nav innkrevning. 

jeg har bilde og videobevis av han som coach. Så det blir ikke bare spekulering, det er håndfaste bevis. 

Anonymkode: 007af...691

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han blir nok ikke blid på deg. 
Men så lenge du har bevis så kjør på. Har han tjent over 50,000kr på ett år og ikke skattet, eller rapportert det inn, kan det få konsekvenser.  

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Nok av menn som lurer seg unna. Jeg sier at du burde melde med bevisene. 

• Liker 11
Skrevet

Om han er selvstendig næringsdrivende, så kan han ha 0 i lønn men ta ut overskudd, som ikke regnes som lønn.

Men be Nav om å kreve inn bidrag  - da kan de stipulerer en lønn

• Liker 2
Skrevet
xinnia skrev (1 minutt siden):

Om han er selvstendig næringsdrivende, så kan han ha 0 i lønn men ta ut overskudd, som ikke regnes som lønn.

Utbytte regnes som lønn hos NAV.

AnonymBruker
Skrevet
xinnia skrev (1 minutt siden):

Hvordan da? 
I vårt tilfelle så har far ikke betalt siden 2016, og han e selvstendig nær, men står med 0 i inntekt. Nav greier ikke å få ut et eneste øre . 
De skulle sperre kontoen hans , men der var det tydeligvis 0 på konto. 
Da er det fruen som får overføringene .

Å stipulere en lønn var nytt for meg . 
Nav nevnte ikke den muligheten 

Anonymkode: 74f47...cbc

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvordan da? 
I vårt tilfelle så har far ikke betalt siden 2016, og han e selvstendig nær, men står med 0 i inntekt. Nav greier ikke å få ut et eneste øre . 
De skulle sperre kontoen hans , men der var det tydeligvis 0 på konto. 
Da er det fruen som får overføringene .

Å stipulere en lønn var nytt for meg . 
Nav nevnte ikke den muligheten 

Anonymkode: 74f47...cbc

De gjorde det hos min x for mange år siden

Men selv om de stipulerte lønn betalt han ikke. Mange runder med krav, pant i eiendeler  - som da ble overført på kona. Opparbeidet seg en kraftig gjeld, som ble utbetalt til barna nå i  voksen alder ( rentefri gjeld) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. 
han står ikke som selvstendig, men gjorde det 1året. Han la så ned når det gikk til namsmannen eller hva det heter. 
han har en samboer, men hun blir ikke berørt? Hva betyr stipulert lønn? 
De skulle ta pant i eiendeler, men har eier nix nada. Til tross for at «han» og dama har kjøpt sin andre bolig på 1år. Og sin andre bil. Og sin andre hund. 
dama alene tjener i underkant av 300,000kr (ja jeg var så frekk at jeg sjekka). 
De bor i et område hvor prisene er litt stive, altså ikke for rikfolk. Men man må ha en ordentlig inntekt for å kjøpe rekkehus (det har de kjøpt nå nylig). 

jeg får forskudd på bidrag via nav. De har undersøkt så godt de kan, men han eier ikke en krone på papiret og kontoen hans har vært skrapet i 3år.. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ts her. 
han står ikke som selvstendig, men gjorde det 1året. Han la så ned når det gikk til namsmannen eller hva det heter. 
han har en samboer, men hun blir ikke berørt? Hva betyr stipulert lønn? 
De skulle ta pant i eiendeler, men har eier nix nada. Til tross for at «han» og dama har kjøpt sin andre bolig på 1år. Og sin andre bil. Og sin andre hund. 
dama alene tjener i underkant av 300,000kr (ja jeg var så frekk at jeg sjekka). 
De bor i et område hvor prisene er litt stive, altså ikke for rikfolk. Men man må ha en ordentlig inntekt for å kjøpe rekkehus (det har de kjøpt nå nylig). 

jeg får forskudd på bidrag via nav. De har undersøkt så godt de kan, men han eier ikke en krone på papiret og kontoen hans har vært skrapet i 3år.. 

Han kan ha alt han eier på noen andre, men hvordan han har fikset lønna det aner jeg ikke. 

Anonymkode: 9e064...9f9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Han kan ha alt han eier på noen andre, men hvordan han har fikset lønna det aner jeg ikke. 

Anonymkode: 9e064...9f9

Ts her. 
når han var selvstendignæringsdrivende hadde han kontor i Aberdeen. Han bor her i Norge, men kontoret var i utlandet. 
jeg vet at en i hans omgangskrets har nylig havnet i fengsler for å fuske med skatt og lønn. 
Og bf sin far satt i fengsel i sine yngre dager, for underslag. Det er bf sin far som har kontakter og en leilighet i Aberdeen. 

Mulig bf har fått en konto der eller hjelp av dem, det mistenker jeg sånn helt oppriktig. 
men ikke sant, det kan være at bf ikke er så utspekulert.. men det er oppriktig mistenksomt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor lar du ikke bf bare ha barnet 50% - så tar han automatisk sin del.... 

Anonymkode: 3632d...52a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hvorfor lar du ikke bf bare ha barnet 50% - så tar han automatisk sin del.... 

Anonymkode: 3632d...52a

Ts her. 
han vil ikke. Så enkelt er det. 
han hadde ho nå i helga, leverte søndag, skal hente ho til onsdag igjen. 
jeg spurte om han også ville ha ho de ekstra dagene imellom. Siden han har mistet typ 5 helger siste året pga sykdom. Da ble han også sint på meg, for da «prakker» jeg på han ungen. Det spørsmålet stilte jeg 1 gang.. så mye mas var det da.. 

så nei, jeg kan ikke «bare la han få 50%». Vi hadde til og med rettssak hvor jeg ønsket at han skulle ha 20%. Han ba om MINDRE! 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke nav om å ta en vurdering av hva hans inntektsevne burde være og ta det derfra?

Har han noe utdanning? tidligere jobb osv? Så lenge han ikke er syk og dermed ute av stand til jobbe, så kan nav anta at han ikke utnytter sin faktiske inntektsevne. Om han plutselig gikk i null i inntekt etter bruddet deres, burde nav tenke at det ringer en bjelle.

Utfra inntektsevnen, legger de 80% av det til grunn for bidragsevnen.

Anonymkode: 268fb...b90

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Kan du ikke nav om å ta en vurdering av hva hans inntektsevne burde være og ta det derfra?

Har han noe utdanning? tidligere jobb osv? Så lenge han ikke er syk og dermed ute av stand til jobbe, så kan nav anta at han ikke utnytter sin faktiske inntektsevne. Om han plutselig gikk i null i inntekt etter bruddet deres, burde nav tenke at det ringer en bjelle.

Jo men hvis det er 0 på konto får de ikke trekt han. De var regnet ut, utifra utdanning og inntekt fra tidligere at han skal betale 3700kr. Men det er jo 0 på konto. Han har opparbeidet seg en del gjeld da. I det minste. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Hei.

her har ikke bf betalt bidrag på over 3år grunnet 0 i inntekt. Nå fant jeg imidlertid ut at han for 1år siden jobbet som coach på et CrossFit senter. 
Jeg kontaktet det aktuelle senteret og spurte om deres level 1 coacher noen gang jobber frivillig og om alle coacher får betalt for jobben de gjør. 
De bekrefter at det ikke er noen coacher som jobber frivillig og alle får betalt etter avtale. 

i og med myndighetene ikke finner inntekt på han og han står bokstavlig talt med 0 i inntekt. Så er det vel litt rart? 

jeg har bilde og videobevis av han som coach. Så det blir ikke bare spekulering, det er håndfaste bevis. 

Hvordan vet du dette? Hvem fikk du vite det av?

Anonymkode: 2bd11...2a7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jo men hvis det er 0 på konto får de ikke trekt han. De var regnet ut, utifra utdanning og inntekt fra tidligere at han skal betale 3700kr. Men det er jo 0 på konto. Han har opparbeidet seg en del gjeld da. I det minste. 

Da må jo han bare håpe på at han ikke blir tatt i noe svindel og beholder dama han kan skrive alt på. Om hun forlater han, sitter hun godt i det og han har fremdeles gjelden, om det er noe trøst.

Du får fortsette å med å følge med på han, og så snart noe er på han kontakter du nav.

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Hei.

Du får vel barnevisrag av nav da? Siden han ikke betaler? Du får vel sikkert dobbel bt også? Så hva er det du klager over.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du får vel barnevisrag av nav da? Siden han ikke betaler? Du får vel sikkert dobbel bt også? Så hva er det du klager over.

Man mottar ikke bidrag fra NAV om man har en grei inntekt selv. Dessuten så er det hans barn og om han ikke gidder å delta i livet til barnet på en skikkelig måte så må han uansett betale for seg.

https://www.nav.no/no/nav-og-samfunn/kontakt-nav/oversikt-over-satser/bidrag-forskudd-og-inntektsgrenser

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Man får ikke bidrag fra nav. Man mottar noe som heter bidragsforskudd som er latterlig lavt sammenlignet med bidraget. Dersom det er fastsatt bidrag så får bidragsyter bidragsforskuddet i gjeld til nav og resten av bidraget som skulle vært betalt i gjeld til barnet.

Anonymkode: 251c7...9d1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette ts, hvis du ber om det så går nav gjennom fars cv og vurderer hva slags jobber han er/kan være kvalifisert for og hvilket lønnsnivå det er i de yrkene. Så setter det opp 80% inntekt på han. Det er en glatt sak. Etterpå kan  du kontakte innkrevningssentralen hver gang du får nyss i hvor han jobber og så hanker de inn pengene for deg direkte fra bedriften.

Anonymkode: dc6d7...18c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...