AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #1 Skrevet 29. mars 2021 Her er mitt favorittdikt 🥰 Ekte kjærlighet Når vi slår av lyset, og når vi slår det på igjen. Vil du fortsatt være min? Når jeg kler meg naken og viser deg alt av mitt indre. Vil du fortsatt se på meg med de fine øynene dine? Når jeg forteller om mine demoner som har trykket meg ned i livet. Vil du holde hånda mi enda hardere? Når vi ligger naken i nyvasket sengetøy og du ser mine skavanker og ekstra kilo. Vil du stryke hånda over meg da? Når du får vite om mine dårlige økonomiske valg i min fortid. Vil du stryke meg på ryggen og vise at du bryr deg da? Når du spør meg om hvorfor livet mitt ble som det ble, og jeg svarer ærlig. Vil du krype enda mer inntil meg da? Når du endelig vet alt om meg. Vil du fortsatt si at du elsker meg? Ekte kjærlighet Anonymkode: b8c22...99b
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #2 Skrevet 29. mars 2021 Litt cringe syns nå jeg. Anonymkode: 43244...608
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #3 Skrevet 29. mars 2021 Et dikt av Emil Boyson fra 1957. ALDERDOMMEN. Da vi var unge, sat vi ofte som nu alene i mørket, som ennu er det samme; huset var stilt, og store fremmede tanker gjestet vort vemod, og vore famlende ord (dine og mine; vi vilde dele Alt) søkte med sky undring at tyde vor skjebne- kjærligheten og døden. Også ikveld kommer hellige tanker hjem til vore stille sind: at dine blomster har friske skudd, at stuen er ren og ryddig, at kanarifuglen kan blunde trygt bak gardinet hvor måneskinnet drømmer: at vi er nær hinnanen, og at din trette hånd kan finne min i mørket. Anonymkode: a1aea...a3c 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #5 Skrevet 29. mars 2021 Elsk fra Garborgs Haugtussa Eller handler kanskje mer om forelskelse 🤔 Anonymkode: 666bf...7c7
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #6 Skrevet 29. mars 2021 Ringen Min kjæreste gav meg en gullring i feste. Så ble det forbi og det var vel det beste. Nu ber han om ringen Men det vil jeg nekte; for vel var han falsk, men hans ring – den var ekte! -Herman Wildenwey Anonymkode: 01b1d...487 1
Pipaluk Skrevet 30. mars 2021 #7 Skrevet 30. mars 2021 Magli Elster – Erklæring En tyrkisk pike i Zagreb ble forelsket og fortalte det til sin elskede ved å stå på hendene ved å gå på hendene flott rundt hele gulvet før hun begeistret kastet seg i sengen. Kunne jeg gå på hendene jeg gikk på hendene for deg rundt hele stuen og bortover veien og slo kolbøtter for og baklengs og spiste tyve boller uten saft og vann eller brus og hinket til Drammen på et ben – da ville du vel forstå at jeg elsket deg? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå