Gå til innhold

Hvorfor er hele soundtracket fra Mamma Mia skrevet av Abba når de ikke var et band i 2008??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Thildamor skrev (1 minutt siden):

Den kom ikke ut før i 1976, så her tror jeg du tar litt feil.

Det gjør jeg. Jeg hadde begynt på skolen, så da må det være senere enn '74. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er hele soundtracket fra Mamma Mia skrevet av Abba når de ikke var et band i 2008??

Forklaringen er at ABBA etter å ha laget "Ring Ring", fikk låne en tidsmaskin i 1973 ved at en venn som hadde kontakt med tidsreisende i flygende tallerkener, formidlet beskjeden videre, og etter å først ha tatt turen frem til 2000-tallet og sett at det skulle lages en film om dem, fant de ut at det var like greit å bruke sangene fra filmen til å lage hitlåtene sine. Så det er denne turen til fremtiden som dannet grunnlaget for suksessen deres samt navnet "ABBA"; til å begynne med kalte de seg bare "Björn Benny & Agnetha Frida".

11 hours ago, AnonymBruker said:

Men hvordan klarte Mozart å lage filmmusikken til Amadeus nesten 200 år etter sin død? :klo: 😅

Anonymkode: 3dba7...07f

Ganske enkelt fordi Mozart, som etter å ha reist i tid og sett "Amadeus", ble fyr og flamme, og satte i gang med å lage et godt soundtrack til filmen; Mozart er dessuten også hjernen bak "Rock Me Amadeus" selv om han ikke ble kredittert for dette; dette med tidsreiser er en av musikkens best bevarte hemmeligheter - så hemmelig at det ikke engang er nevnt på Tøyen-Cola-flaskene.

Beklager kreative svar, men hva er vel en tråd på Kvinneguiden uten fargerike konspirasjonsteorier ...? smil.gif.45fa3f1698eef436c072a65cfd081302.gif

Endret av - Brian
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Brian skrev (56 minutter siden):

Så det er denne turen til fremtiden som dannet grunnlaget for suksessen deres samt navnet "ABBA"; til å begynne med kalte de seg bare "Björn Benny & Agnetha Frida".

....Agnetha & Annifrid. Derav ABBA.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Selv forstår jeg ikke hvorfor så mange av dagens unge er så kunnskapsløse om eldre musikk. Beatles var før min tid, men om jeg hørte en Beatles-sang i en nyere film så visste jeg da at sangen var eldre!

Anonymkode: 411b2...017

Ganske sikker på at TS bare kødder😅

Anonymkode: 2452e...460

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ganske sikker på at TS bare kødder😅

Anonymkode: 2452e...460

Hvis du tar en titt på YouTube så vil du få sjokk over hvor mange unge (men voksne) mennesker som ikke har hørt helt elementære og kjente sanger.

Søk på en kjent sang med ordet "reaction" bak - det er helt vilt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rocka69

Han er også med i en liten sekvens i den filmen, så vidt jeg husker, der han spiller piano ute.

Anonymkode: f45e7...283

Han er også med i en liten sekvens i den filmen, så vidt jeg husker, der han spiller piano ute.

Anonymkode: f45e7...283

Björn Ulvaeus var også med i filmen. Dessuten det er de to som skrev låtene til ABBA. Det var de to som produserte musicalen som fremdeles «går» i London. De var medprodusenter av begge filmene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Selv forstår jeg ikke hvorfor så mange av dagens unge er så kunnskapsløse om eldre musikk. Beatles var før min tid, men om jeg hørte en Beatles-sang i en nyere film så visste jeg da at sangen var eldre!

Okei, men samtidig kan du ikke sammenligne deg selv med dagens unge. Dere hadde sikkert mest sannsynlig bare radio å høre på. Dagens unge surfer mer og mer på sitt eget på nettet. De har ikke tid til å engasjere seg i "gammel" musikk. Det er også mye mer utbredt med sjangere nå osv. 

Uansett.. TS troller åpenbart. 

Anonymkode: 4d1b8...0ae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Men... hvordan fikk de alle sangene deres til å passe inn i en film?😂 

Anonymkode: c253c...8ea

Det er jo en genistrek, at man kan lage en musical bestående av sanger som ble skrevet hver for seg, over et lengre tidsrom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
- Brian skrev (1 time siden):

Forklaringen er at ABBA etter å ha laget "Ring Ring", fikk låne en tidsmaskin i 1973 ved at en venn som hadde kontakt med tidsreisende i flygende tallerkener, formidlet beskjeden videre, og etter å først ha tatt turen frem til 2000-tallet og sett at det skulle lages en film om dem, fant de ut at det var like greit å bruke sangene fra filmen til å lage hitlåtene sine. Så det er denne turen til fremtiden som dannet grunnlaget for suksessen deres samt navnet "ABBA"; til å begynne med kalte de seg bare "Björn Benny & Agnetha Frida".

Ganske enkelt fordi Mozart, som etter å ha reist i tid og sett "Amadeus", ble fyr og flamme, og satte i gang med å lage et godt soundtrack til filmen; Mozart er dessuten også hjernen bak "Rock Me Amadeus" selv om han ikke ble kredittert for dette; dette med tidsreiser er en av musikkens best bevarte hemmeligheter - så hemmelig at det ikke engang er nevnt på Tøyen-Cola-flaskene.

Beklager kreative svar, men hva er vel en tråd på Kvinneguiden uten fargerike konspirasjonsteorier ...? smil.gif.45fa3f1698eef436c072a65cfd081302.gif

:fnise:

Anonymkode: a392b...5ca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humoristen
AnonymBruker skrev (På 29.3.2021 den 16.58):

Så alle hørte på Mamma Mia, Dancing Queen, The winner takes it all osv på 70-tallet før filmen ble til? 

Anonymkode: c253c...8ea

De var verdens mest populære band i sin tid som Beatles, Roll8ng Stones og Elvis var for sin tid ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humoristen
AnonymBruker skrev (På 30.3.2021 den 8.56):

Okei, men samtidig kan du ikke sammenligne deg selv med dagens unge. Dere hadde sikkert mest sannsynlig bare radio å høre på. Dagens unge surfer mer og mer på sitt eget på nettet. De har ikke tid til å engasjere seg i "gammel" musikk. Det er også mye mer utbredt med sjangere nå osv. 

🤣🤣🤣 dummeste jeg har lest 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 3/30/2021 at 8:56 AM, AnonymBruker said:

Den du svarer er født etter 1970, som var da The Beatles ga seg. Hadde man bare radio da, trodde du?

Anonymkode: 89e1d...6fb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Den du svarer er født etter 1970, som var da The Beatles ga seg. Hadde man bare radio da, trodde du?

Og sveivegrammofon.

Anonymkode: 06c05...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.3.2021 den 8.47):

Hvis du tar en titt på YouTube så vil du få sjokk over hvor mange unge (men voksne) mennesker som ikke har hørt helt elementære og kjente sanger.

Søk på en kjent sang med ordet "reaction" bak - det er helt vilt.

Maaaange sanger av Queen og Led Zeppelin f.eks. «Bohemian rhapsody reaction», «We will rock you», «Immigrant song reaction!»Helt vilt, hvordan kan man være over 20 år, vokst opp i den vestlige verden og aldri hørt disse sangene? Om man ikke har satt dem på selv så bør man da ha hørt disse sangene en eller annen plass?? 🙈 *Tramp tramp klapp, tramp tramp klapp* BØR høres kjent ut for alle liksom

Anonymkode: c4f68...bf0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kvinnene på Kvinneguiden lar seg nok en gang lure av en trolletråd. Eier dere ikke bullshit-filter?

Endret av von Dünkel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
3 minutter siden, von Dünkel said:

Og kvinnene på Kvinneguiden lar seg nok en gang lure av en trolletråd. Eier dere ikke bullshit-filter?

Og du mener å vite at alle som har svart her er kvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, jeg er født etter 1970, så da hadde vi bare radio og sveivegrammofon. 🤣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...