Gå til innhold

Utsatt bryllupsfest ,men ønsker fortsatt gave

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så en av mine beste kompiser skal gifte seg, eller skulle...festen ble utsatt men de skal ha seremonien i kirken som planlagt.

Det som jeg reagerte på er at de ønsker å få gave etter seremonien i kirken...istedenfor å vente til bryllupsfesten som blir utsatt ett år. Jeg skal jo gi dem gave uansett, men synes det nesten er litt frekt å «kreve» dette. Tenk om man ikke kommer på festen da man har andre planer, eller plutselig er uvenner.

Er det bare meg eller? Vurderte å si noe men føler det blir feil å legge meg opp i det

Anonymkode: f42c1...58e

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke gitt gave nå, men ventet til jeg evnt ble bedt på festen. Men det er meg.

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet

Det er det frekkeste jeg har hørt på lenge. Her skal de droppe festen, og cashe inn gavene likevel. Det blir selvfølgelig ingen fest. 

Anonymkode: ce889...b98

• Liker 25
Skrevet

Det synes jeg er frekt. Jeg ser for meg at i et slikt tilfelle ville nok familien og de nærmeste ønske å gi gave til selve bryllupet, men å KREVE gave nå fra folk som angivelig skal inviteres til bryllupsfest en gang i fremtiden, er jo direkte uhøflig. Gaver er bare ikke noe man krever.

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig ? 
Hadde bare latt som ingenting og ventet til det ble noe mere konkret ang etterselskap. 
Nå er det jo ikke alle bekjentskaper en blir invitert i bryllup til, og de kan en jo gi en liten oppmerksomhet til om en vil det når dagen er der 

Anonymkode: 9b118...0a2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Godt det ikke bare er meg 😅

får se ann om jeg sier noe til dem

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan la de frem dette? Sendte de fellesmail/melding til alle opprinnelige gjester eller hvordan foregikk det? 😅

Anonymkode: 1d0e7...432

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan la de frem dette? Sendte de fellesmail/melding til alle opprinnelige gjester eller hvordan foregikk det? 😅

På Facebook gruppe .. 😛

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

På Facebook gruppe .. 😛

Hvordan da? 

'Vi ønsker gavene levert etter seremonien?' 

Isåfall, frekkere enn flatlusa. Jeg hadde ikke gitt gave. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

På Facebook gruppe .. 😛

Herrefred 😱Frekkeste. Men hva skrev de? Gavene vil vi likevel gjerne ha, lever dem vennligst etter seremoni? 😵😵

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
solmåneogstjerner skrev (Akkurat nå):

Hvordan da? 

'Vi ønsker gavene levert etter seremonien?' 

Isåfall, frekkere enn flatlusa. Jeg hadde ikke gitt gave. 

Ja...

«vi ønsker gjerne bryllupsgave etter seremonien , kontonummeret til bryllupsreisekontoen  er 123455889001»

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Man gir jo gave fordi noen gifter seg. Ikke fordi de skal ha fest. Gave gir man jo enten det blir fest eller ikke, men ja det var fryktelig frekt av brudeparet uansett 🙊

Anonymkode: c1f27...638

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man gir jo gave fordi noen gifter seg. Ikke fordi de skal ha fest. Gave gir man jo enten det blir fest eller ikke, men ja det var fryktelig frekt av brudeparet uansett 🙊

Anonymkode: c1f27...638

Man gir gave fordi man ønsker det, av eget initiativ.  Når man blir invitert til fest føler man et lite ekstra 'press', derfor gir man stort sett gave da. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja...

«vi ønsker gjerne bryllupsgave etter seremonien , kontonummeret til bryllupsreisekontoen  er 123455889001»

LAL!!

Hadde ikke gitt penger nei. 

Dette er jo superfrekt? 

Anonymkode: b062b...099

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja...

Javel. De kunne sett langt etter penger inn på den kontoen fra meg ihvertfall. 

• Liker 1
Skrevet

Det kan godt være noen har spurt dem om når de skal levere gaven f eks. 

Da er det normalt å svare dem direkte på det. 

Ikke legge ut en slik melding til alle. De er virkelig frekke (jeg håper det er bare tankeløshet). 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

planen var egentlig å gi en fysisk gave, men føler nå at Jeg må gi penger ... og det sitter ikke helt å gi gave etter seremonien ... men han er jo en veldig god kompis. 

Kanskje det sitter litt langt inne for meg også da de er litt gjerrige til vanlig 

• Liker 1
Skrevet

Hvis planen uansett var å ønske seg bidrag til en allerede planlagt (og kanskje bestilt) bryllupsreise, ser jeg jo poenget med å heller få det nå, men det er jo litt spesielt å be om det. Dog synes jeg det er like spesielt å argumentere mot å gi gave nå med å si at Tenk om man ikke kommer på festen da man har andre planer, eller plutselig er uvenner. Så hvis du gir en av dine beste venner bryllupsgave nå, fordi det tross alt er nå bryllupet er og dere er nære venner nå, så vil du føle deg snytt hvis dere av en eller annen grunn blir uvenner før selve festen, eller du skulle være opptatt på festdagen? Det er en imponerende smålig tankegang...

• Liker 7
Skrevet
Daria skrev (Akkurat nå):

Hvis planen uansett var å ønske seg bidrag til en allerede planlagt (og kanskje bestilt) bryllupsreise, ser jeg jo poenget med å heller få det nå, men det er jo litt spesielt å be om det. Dog synes jeg det er like spesielt å argumentere mot å gi gave nå med å si at Tenk om man ikke kommer på festen da man har andre planer, eller plutselig er uvenner. Så hvis du gir en av dine beste venner bryllupsgave nå, fordi det tross alt er nå bryllupet er og dere er nære venner nå, så vil du føle deg snytt hvis dere av en eller annen grunn blir uvenner før selve festen, eller du skulle være opptatt på festdagen? Det er en imponerende smålig tankegang...

Det er uansett en uting å ha ren pengegave som eneste alternativ. 

• Liker 4
Skrevet
solmåneogstjerner skrev (Akkurat nå):

Det er uansett en uting å ha ren pengegave som eneste alternativ. 

Det er jeg enig i - og man må ikke føye seg etter brudeparets ønske.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...