AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #1 Del Skrevet 29. mars 2021 Er det noen som har erfaring med slikt og vet hvor mange ord en novellesamling minimum bør være før den blir vurdert av et forlag? Anonymkode: 34ec9...f34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #2 Del Skrevet 30. mars 2021 Kan ingenting om det, men når det gjelder en samling så kommer det kanskje an på antall noveller ikke antall ord i novellene. Finnes mange veldig tynne bøker, og korte noveller. Og, som leser av noveller så kommer det langt mer an på innholdet i novellen, enn antall ord novellen har. Sikkert ikke til hjelp, men følte meg kallet Anonymkode: 6dafd...a69 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #3 Del Skrevet 30. mars 2021 Forlagene ser på kvalitet, ikke antall ord. Anonymkode: 6d7d1...6a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 30. mars 2021 #4 Del Skrevet 30. mars 2021 En bok - enten det er novellesamling eller roman - er ikke en skolestil med krav til antall sider eller ord, det er kvaliteten som er viktig. En av de beste novellesamlingene jeg har lest (kritikerrost, prisvinnende og utgtt på et stort forlag) var på under 100 sider. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #5 Del Skrevet 30. mars 2021 Forlagene har nokså stramme retningslinjer når det kommer til romaner, blir ikke overrasket om dette også gjelder novellesamlinger. Ingenting i veien for å ringe eller sende en mail og spørre, de vet, de som svarer her vet ikke. Anonymkode: 7c3dc...51e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 30. mars 2021 #6 Del Skrevet 30. mars 2021 Lang nok til å få sagt det som er viktig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 30. mars 2021 #7 Del Skrevet 30. mars 2021 Daria skrev (5 minutter siden): En bok - enten det er novellesamling eller roman - er ikke en skolestil med krav til antall sider eller ord, det er kvaliteten som er viktig. En av de beste novellesamlingene jeg har lest (kritikerrost, prisvinnende og utgtt på et stort forlag) var på under 100 sider. Hvilken er det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #8 Del Skrevet 30. mars 2021 Noen av de beste skriver kortere og godt. Les Dorte Nors som inspirasjon. Kantslag har femten, fantastiske, ikke for lenge noveller- Anonymkode: e29f6...eaf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 30. mars 2021 #9 Del Skrevet 30. mars 2021 Rumle skrev (2 minutter siden): Hvilken er det? Jeg tenkte i det jeg postet at det burde jeg ha nevnt - jeg ville jo blitt nysgjerrig av et sånt innlegg selv Jan Kristoffer Dale - Arbeidsnever. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 30. mars 2021 #10 Del Skrevet 30. mars 2021 Daria skrev (Akkurat nå): Jeg tenkte i det jeg postet at det burde jeg ha nevnt - jeg ville jo blitt nysgjerrig av et sånt innlegg selv Jan Kristoffer Dale - Arbeidsnever. Takk! Den skal jeg sjekke ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #11 Del Skrevet 1. april 2021 Dere som liker noveller, sjekk ut Ingvild Rishøi. Hennes novellesamlinger er korte, men virkelig gode. Min favoritt er Vinternoveller (den inneholder forresten tre noveller). Anonymkode: 9d609...e3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå