Gå til innhold

Hva er sunnest? Steke smør eller olje?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det beste er å veie. Vei hva en teskje olje veier, og bruk en hel eller halv teskje når du skal steke.

Jeg har investert i en ny panne, som nesten ikk trenger noe olje (gamle teflonpanner trenger ofte olje selv om det er teflon). Bruker en pensel (matpensel) og dypper evt i bittelitt olje, så jeg får fordelt det på panna uten å bruke mye. Det finnes spray også, som fordeler fint ut uten at det blir store mengder. 

Eneste jeg steker i smør er pannekaker (pga smaken). Nå som jeg går ned i vekt spiser jeg helst ikke pannekaker, siden de ikke er så gode om de ikke bader i smør. 😐

Anonymkode: 8f93d...dde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det beste er å veie. Vei hva en teskje olje veier, og bruk en hel eller halv teskje når du skal steke.

Jeg har investert i en ny panne, som nesten ikk trenger noe olje (gamle teflonpanner trenger ofte olje selv om det er teflon). Bruker en pensel (matpensel) og dypper evt i bittelitt olje, så jeg får fordelt det på panna uten å bruke mye. Det finnes spray også, som fordeler fint ut uten at det blir store mengder. 

Eneste jeg steker i smør er pannekaker (pga smaken). Nå som jeg går ned i vekt spiser jeg helst ikke pannekaker, siden de ikke er så gode om de ikke bader i smør. 😐

Anonymkode: 8f93d...dde

Takk for tips! 😄

Anonymkode: 6ccd5...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser ca 10 gram olje eller meierismør hver dag og ligger fortsatt i kaloriunderskudd. Litt fett trenger du 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vita hjertegod er margarin og LAAAANGT fra sunn. Smør er laget av fløte, og er sunt. 

Og du... det er bra at du bruker extra virgin olivenolje, men ALDRI bruk olivenolje til steking. Du ødelegger oljen og den blir helseskadelig. Bruk fett som egner seg til steking, som meierismør, ghee, smult, andefett. 

Anonymkode: 012f8...7f9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...