AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #1 Skrevet 29. mars 2021 Jeg leier en leilighet i et borettslag. Her om dagen låste en vakt/vaktmester/borettslagsleder en montør inn i leiligheten min ganske tidlig på morgenen. Jeg kjente ingen av disse og visste ikke at vedkommende kom denne dagen. Det er jo vanlig folkeskikk å gi kontakt før man kommer. Hva har man telefon for? Men det er jo ikke dette jeg reagerer mest over. Han har da ikke rett til å låse seg inn i leiligheten uten min tillatelse? Ikke særlig hyggelig å oppdage at noen har vært inne i leiligheten hvis man ikke har vært tilstede, eller hvis man våkner av at noen plutselig uten forvarsel tar seg inn i leiligheten. Er dette å regne som et slags innbrudd? Har jeg ingen rettigheter? Anonymkode: e87b2...b3c 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #2 Skrevet 29. mars 2021 hjelp det der var slitsomt å lese. Det regnes som innbrudd om du ikke har fått varsel, så jeg hadde gitt klar beskjed om lovbruddet. Hadde det skjedd igjen hadde jeg anmeldt på flekken. Anonymkode: 1408c...991 19
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #3 Skrevet 29. mars 2021 18 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg leier en leilighet i et borettslag. Her om dagen låste en vakt/vaktmester/borettslagsleder en montør inn i leiligheten min ganske tidlig på morgenen. Jeg kjente ingen av disse og visste ikke at vedkommende kom denne dagen. Det er jo vanlig folkeskikk å gi kontakt før man kommer. Hva har man telefon for? Men det er jo ikke dette jeg reagerer mest over. Han har da ikke rett til å låse seg inn i leiligheten uten min tillatelse? Ikke særlig hyggelig å oppdage at noen har vært inne i leiligheten hvis man ikke har vært tilstede, eller hvis man våkner av at noen plutselig uten forvarsel tar seg inn i leiligheten. Er dette å regne som et slags innbrudd? Har jeg ingen rettigheter? Anonymkode: e87b2...b3c Joda, du har rettigheter, og dette er ikke innafor. Det er noen få unntak, som hvis det er krisesituasjon som for eks. en vannlekkasje og det må gjøres noe akutt, men selv da tror jeg de skulle forsøkt å varsle deg. Og om det gjelder bare om du leier, eller i dette tilfellet vet jeg ikke. Men du har rettigheter, uten tvil. De er bare ikke respektert i dette tilfellet. Anonymkode: b3081...b82 9
smilo Skrevet 29. mars 2021 #4 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg leier en leilighet i et borettslag. Her om dagen låste en vakt/vaktmester/borettslagsleder en montør inn i leiligheten min ganske tidlig på morgenen. Jeg kjente ingen av disse og visste ikke at vedkommende kom denne dagen. Det er jo vanlig folkeskikk å gi kontakt før man kommer. Hva har man telefon for? Men det er jo ikke dette jeg reagerer mest over. Han har da ikke rett til å låse seg inn i leiligheten uten min tillatelse? Ikke særlig hyggelig å oppdage at noen har vært inne i leiligheten hvis man ikke har vært tilstede, eller hvis man våkner av at noen plutselig uten forvarsel tar seg inn i leiligheten. Er dette å regne som et slags innbrudd? Har jeg ingen rettigheter? Anonymkode: e87b2...b3c Ikke usannsynlig så er det din utleier som har fått beskjed og ikke gitt deg beskjed. Spør ham først. 17
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #5 Skrevet 29. mars 2021 Hvordan fikk de tak i nøkkelen? Anonymkode: 8eb53...e3a
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #6 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan fikk de tak i nøkkelen? Anonymkode: 8eb53...e3a det var en vakt/vaktmester/borettslagsleder. de har universalnøkkel Anonymkode: e87b2...b3c 1
Fjaselina Skrevet 29. mars 2021 #7 Skrevet 29. mars 2021 Det er ikkje nødvendig å starte på ny linje HEILE FORBASKA tida, vel? Men elles har vaktmester etc universalnøkkel, men du skal ha varsel om at dei kjem. Eg hadde teke dette opp med borettslag/styre. 12 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #8 Skrevet 29. mars 2021 Fjaselina skrev (2 minutter siden): Det er ikkje nødvendig å starte på ny linje HEILE FORBASKA tida, vel? Men elles har vaktmester etc universalnøkkel, men du skal ha varsel om at dei kjem. Eg hadde teke dette opp med borettslag/styre. Med stor sannsynlighet har de gitt beskjed til utleier, altså den som eier leiligheten og ikke til den som leier. Det er vanlig prosedyre. Her må TS spørre utleier. Anonymkode: 41645...c76 6
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #9 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Med stor sannsynlighet har de gitt beskjed til utleier, altså den som eier leiligheten og ikke til den som leier. Det er vanlig prosedyre. Her må TS spørre utleier. Anonymkode: 41645...c76 Hvordan kan det være vanlig prosedyre? Utleier disponerer ikke leiligheten. Utleier bor ikke der. Utleier selv har ikke lov å gå inn i leiligheten uten tillatelse fra leietaker. Hvordan kan utleier da gi ANDRE tillatelse? Anonymkode: e87b2...b3c
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #10 Skrevet 29. mars 2021 Dette er tull. En "reel" problemstillinga, men målet med å provosere ligger i skriferormen. Anonymkode: 4bd49...a07 8
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #11 Skrevet 29. mars 2021 Hvorfor er teksten din midtstilt? Anonymkode: 49720...314 16
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #12 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er tull. En "reel" problemstillinga, men målet med å provosere ligger i skriferormen. Anonymkode: 4bd49...a07 Det er ganske freidig å si, når du selv ikke kan stave. Anonymkode: e87b2...b3c 1
Brunello Skrevet 29. mars 2021 #13 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvordan kan det være vanlig prosedyre? Utleier disponerer ikke leiligheten. Utleier bor ikke der. Utleier selv har ikke lov å gå inn i leiligheten uten tillatelse fra leietaker. Hvordan kan utleier da gi ANDRE tillatelse? Anonymkode: e87b2...b3c Dette har sikkert skjedd på grunn av at utleier ikke har meldt til borettslaget at han leier ut. Borettslaget har rett til å komme inn gitt at det er behov for det. Utleier har sikkert fått melding om når borettslagets representanter representanter kommer. 4
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #14 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor er teksten din midtstilt? Anonymkode: 49720...314 OCD. Men det er irrelevant. Anonymkode: e87b2...b3c 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #15 Skrevet 29. mars 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: det var en vakt/vaktmester/borettslagsleder. de har universalnøkkel Anonymkode: e87b2...b3c Har dere ikke lov å bytte lås heller? Ville aldri bodd et sted hvor vaktmesteren kunne dure inn når som helst. Anonymkode: 8eb53...e3a
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #16 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan kan det være vanlig prosedyre? Utleier disponerer ikke leiligheten. Utleier bor ikke der. Utleier selv har ikke lov å gå inn i leiligheten uten tillatelse fra leietaker. Hvordan kan utleier da gi ANDRE tillatelse? Anonymkode: e87b2...b3c Utleier eier leiligheten. Det er eier som er borettslagets kontaktperson. Vær så snill! Slutt å midtstilt teksten, og man må ikke ta en ny linje for hver setning! Anonymkode: 41645...c76 8
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #17 Skrevet 29. mars 2021 Til å ha OCD skriver du rotete og kaotisk. Din huseier har fått beskjed uten p gi beskjed til deg. Tydeligvis en kommunikasjon svikt og ikke noe p hisse seg over. Du kontakter huseier og sier at du skal kontaktes direkte når noen må løse seg inn hos deg. Ta så kontakt med styre og vaktmesteren så veit de dette til neste gang. Feil kan skje. Da får du ta ansvar og rydde opp i det. Anonymkode: 5651b...c22 6
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #18 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (På 29.3.2021 den 20.27): Har dere ikke lov å bytte lås heller? Ville aldri bodd et sted hvor vaktmesteren kunne dure inn når som helst. Anonymkode: 8eb53...e3a Dette er vel vanlig i absolutt alle leilighetskompleks (?) Anonymkode: e87b2...b3c 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #19 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (På 29.3.2021 den 20.34): Til å ha OCD skriver du rotete og kaotisk. Din huseier har fått beskjed uten p gi beskjed til deg. Tydeligvis en kommunikasjon svikt og ikke noe p hisse seg over. Du kontakter huseier og sier at du skal kontaktes direkte når noen må løse seg inn hos deg. Ta så kontakt med styre og vaktmesteren så veit de dette til neste gang. Feil kan skje. Da får du ta ansvar og rydde opp i det. Anonymkode: 5651b...c22 Hvorfor kommentere når du åpenbart ikke vet hva OCD er? Anonymkode: e87b2...b3c
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #20 Skrevet 2. april 2021 35 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er vel vanlig i absolutt alle leilighetskompleks (?) Anonymkode: e87b2...b3c Ikke i noen blokker jeg har bodd i har vaktmesteren hatt nøkkel. Anonymkode: 8eb53...e3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå