Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sammen med ei dame som er veldig søt, snill, hyggelig, flott, sexy og gavmild i forholdet.

Jeg ser at ho han være usikker på seg selv, og at ho er usikker på meg som partner i forholdet.

Jeg har spurt om dette flere ganger, og da sier ho at det er pga ho er blitt sviktet i tidligere forhold.

Ho stiller spørsmål om hva jeg gjør 4-5 ganger om dagen, om hvem jeg er sammen med etc.

Ho ber om bilder av meg der og da ved jevne mellomrom, noe som virker som at ho skal kontrollere hvor jeg er og evt med hvem.

Det som trigger meg mest negativt er at ho sender 70-100 chatmeldinger pr dag, svarer jeg ikke på snap, så kommer det endel ganger melding på messenger innen et par minutter.

Har snakket om dette, og sagt at jeg har en stressende jobb med mye tlf og mas, så etter jobb så liker jeg litt alenetid, ho får svar på alle meldinger innen 30 -60min. De fleste meldinger svarer jeg på innen 2 min.

I løpet av 9 måneder så har vi ikke landet på en fornuftig balansegang,  ho sender fortsatt like mange meldinger, jeg sier fra etterhvert at nå blir det litt mye, og da er det stillstandskrig, med trusler om å slette snap, sende 1 melding pr uke etc.

Ho sier at jeg trenger ikke svare på alle meldingen, men i praksis så blir jeg konfrontert med dette daglig hvis jeg ikke svarer, ikke noe progress her heller.

Jeg er i ferd med å gå tom for den fine følelsen ved å være i et forhold, og det tærer på samvittigheten min, for jeg vet at ho ikke gjør det bevisst for å plage meg.

Noen som har konstruktive tanker og meninger om hva som kan lage en positiv effekt for oss begge ?

Anonymkode: 8bdd2...765

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må fortelle oss hvor gamle dere er TS !

Anonymkode: 18e85...459

• Liker 7
Skrevet

Jeg synes du virker som en reflektert og fin person, som skjønner hva som driver kjærestens atferd. Men det er nok på tide at hun tar mer ansvar for egen atferd & senker kontrollnivået vesentlig! Det er ikke noe du kan gjøre for henne, dette må hun ta ansvar for selv. 

• Liker 40
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke normalt på en plass, og du må ikke finne deg i det. Hun må oppsøke hjelp, for hvis det seriøst er snakk om 70- 100 mld pr dag, så har hun alvorlige problemer. Dette blir ikke bedre før hun tar tak i de underliggende årsakene. Det hun driver med her er sosial kontroll og psykisk terror. 

Anonymkode: 7c155...4a1

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette er ikke normalt på en plass, og du må ikke finne deg i det. Hun må oppsøke hjelp, for hvis det seriøst er snakk om 70- 100 mld pr dag, så har hun alvorlige problemer. Dette blir ikke bedre før hun tar tak i de underliggende årsakene. Det hun driver med her er sosial kontroll og psykisk terror. 

Dette. Du må si klart i fra til henne at dette tærer så på deg, at du ikke vet om du orker å være i et forhold med så store problemer. 

Si at hun må søke hjelp. Dette er ikke normalt. Jeg kan også være sjalu av meg pga tillitsproblemer, men jeg lar det ikke gå ut over partneren min. Har lært meg til at mas ikke hjelper, og om han vil være utro, så får han til det på tross av at jeg eventuelt maser høl i hue på han. Og jeg har lært meg til at jeg må ha tillit til han, ellers kommer vi ingen plass. 

Anonymkode: ce575...6d5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du må fortelle oss hvor gamle dere er TS !

Jeg er 50, ho er 39

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Løp mann. Løp

Anonymkode: 98334...4be

• Liker 13
Skrevet

Kompis. 

Dette er ikke normal oppførsel.

Hun må søke hjelp og du må avslutte forholdet og komme deg videre i livet. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hadde gått av skaftet selv om det var redusert til 7-10 mld pr dag.

Anonymkode: edb46...80d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er 50, ho er 39

😱😱😱😱 Hun trenger hjelp! 

Det er også et gigantisk rødt flagg at hun truer med å slette Snap osv når du forsøker å ta opp problemet. Typisk sykelig kontrollerende å dra det til den andre ytterkanten, for at du skal se ut som den irrasjonelle.

Har du sett Parterapi? Kjæresten din er en god blanding av hun sørlandsdama som er psykelig sjalu og han sossen som alltid overreagerer på mild korreks. 

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hadde gått av skaftet selv om det var redusert til 7-10 mld pr dag.

10-20 meldinger per dag er da helt normalt. 

Anonymkode: 5451b...1b8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei, å gjøre dette om til normalen er irriterende.

Jeg gjør dette for andre, men bare fordi at det virker som at de er så svake og man herser ikke med svake mennesker.

Anonymkode: 8d8e3...c77

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er 50, ho er 39

Løøøp ! Hilsen mann 52.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg gjør dette for andre, men bare fordi at det virker som at de er så svake og man herser ikke med svake mennesker.

Anonymkode: 8d8e3...c77

Oki 😄Så grusomt at kjæresten din vil ha kontakt med deg. Må være fælt. 

• Liker 3
Skrevet

Ikke i min verden.  Kan ikke fordra å sende fjasemeldinger med null innhold. Foretrekker å ringe:) 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er overhodet ikke normalt, dersom meldingene i all hovedsak dreier seg om hvor partneren er, hva han gjør og hvem han er sammen med.

• Liker 11
Skrevet

Du kunne vært faren min aldersmessig, så jeg føler det blir litt feil at jeg skal komme med råd, men..forholdet virker ganske toxic🙄 hun er jo sykelig sjalu? På grensa til kontrollerende..🥴 ekkelt!!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Hannah80 skrev (2 minutter siden):

Ikke i min verden.  Kan ikke fordra å sende fjasemeldinger med null innhold. Foretrekker å ringe:) 

Det blir noe anna hvis man ringes ofte. 

Skrevet

Min anbefaling er å løpe så langt bort fra henne som mulig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

I helsike heller.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...