AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #1 Skrevet 29. mars 2021 Faren min på 58 har fått seg dame på 33. Jeg er selv 31. Foreløpig har vi bare møtt henne på to gåturer pga pandemien, men jeg må innrømme at selv i den settingen har det blitt litt rart. Hjelper ikke at hun er ganske fin og en sånn type person jeg lett føler at jeg får en flørtete tone med. Har alltid hatt endel kontakt med fattern etter at han og mamma skilte seg, men dette føler jeg at blir vanskelig. Noen som har erfaringer med noe liknende og kan komme med tips og triks til hvordan håndtere? Anonymkode: 6d56d...215
powerpuffen Skrevet 29. mars 2021 #2 Skrevet 29. mars 2021 Du må huske på at hun er interessert i den far og ikke deg, så det at du føler at det er en person du lett får en flørtete tone med, så er det nok neppe slik fra hennes side. Jeg skjønner likevel at dette oppleves rart for deg. Er jo litt merkelig når dama til pappa kunne vært søsteren din. Jeg tror bare du må holde en armlengdes avstand og ta det litt som det kommer, og heller bare godta at det er slik det er. 8
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #3 Skrevet 29. mars 2021 Just now, Sprinkle said: Du må huske på at hun er interessert i den far og ikke deg, så det at du føler at det er en person du lett får en flørtete tone med, så er det nok neppe slik fra hennes side. Jeg skjønner likevel at dette oppleves rart for deg. Er jo litt merkelig når dama til pappa kunne vært søsteren din. Jeg tror bare du må holde en armlengdes avstand og ta det litt som det kommer, og heller bare godta at det er slik det er. Må jo holde to meter, inntil videre 😄 Neida, takk for svar. Du har selvfølgelig rett, jeg mente ikke at hun flørter med meg eller noe. Er bare at jeg opplever en form for kontakt/kjemi med henne som jeg helst ikke vil oppleve med pappa sine kjærester. Det blir bare helt fei, selv om det sikkert sitter i mitt hode. Anonymkode: 6d56d...215
powerpuffen Skrevet 29. mars 2021 #4 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Må jo holde to meter, inntil videre 😄 Neida, takk for svar. Du har selvfølgelig rett, jeg mente ikke at hun flørter med meg eller noe. Er bare at jeg opplever en form for kontakt/kjemi med henne som jeg helst ikke vil oppleve med pappa sine kjærester. Det blir bare helt fei, selv om det sikkert sitter i mitt hode. Anonymkode: 6d56d...215 Jeg tror det sitter i ditt hode fordi hun er like gammel som deg omtrent, og da er det det som føles mer naturlig en at pappa skal føle det slik. Det er jo mye mer naturlig at du på 31 er sammen med ei på 33, enn at pappa på 58 år det. Jeg skjønner deg veldig godt altså. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #5 Skrevet 29. mars 2021 2 hours ago, Sprinkle said: Jeg tror det sitter i ditt hode fordi hun er like gammel som deg omtrent, og da er det det som føles mer naturlig en at pappa skal føle det slik. Det er jo mye mer naturlig at du på 31 er sammen med ei på 33, enn at pappa på 58 år det. Jeg skjønner deg veldig godt altså. Nettopp. Det føles som at vi har en kontakt og en felles forståelse som de umulig kan ha. Vi er vokst opp med de samme tingene, har liksom samme referanseramme. Det er den ene siden av det.. Den andre siden av det er jo at han synes det er greit å være med én på min alder. Hva sier det om hvordan han har sett på mine venninner og mine kjærester opp gjennom. Nei, vet ikke helt hva jeg tenker. Er bare forvirrende og rart. Anonymkode: 6d56d...215 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #6 Skrevet 29. mars 2021 Ikke røre bare se Anonymkode: 5b770...33f
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #7 Skrevet 29. mars 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Faren min på 58 har fått seg dame på 33. Jeg er selv 31. Foreløpig har vi bare møtt henne på to gåturer pga pandemien, men jeg må innrømme at selv i den settingen har det blitt litt rart. Hjelper ikke at hun er ganske fin og en sånn type person jeg lett føler at jeg får en flørtete tone med. Har alltid hatt endel kontakt med fattern etter at han og mamma skilte seg, men dette føler jeg at blir vanskelig. Noen som har erfaringer med noe liknende og kan komme med tips og triks til hvordan håndtere? Anonymkode: 6d56d...215 Ja, det er lite å gjøre for å håndtere dette. Du må nesten bare akseptere og respektere din fars valg. Har vært borti akkurat det samme når det kommer til aldersforskjell, og det føles rart ut, men kan forstå at det blir enda mer merkelig når det er et kjønn du selv kan falle for. Men hva skal man nå gjøre da? Det er for teit å kutte ut forholdet til far bare av den grunn, og han må jo få leve livet sitt slik han vil. Anonymkode: 30398...073
Gjest Smeltemann Skrevet 29. mars 2021 #8 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Faren min på 58 har fått seg dame på 33. Jeg er selv 31. Foreløpig har vi bare møtt henne på to gåturer pga pandemien, men jeg må innrømme at selv i den settingen har det blitt litt rart. Hjelper ikke at hun er ganske fin og en sånn type person jeg lett føler at jeg får en flørtete tone med. Har alltid hatt endel kontakt med fattern etter at han og mamma skilte seg, men dette føler jeg at blir vanskelig. Noen som har erfaringer med noe liknende og kan komme med tips og triks til hvordan håndtere? Anonymkode: 6d56d...215 Det er gutten sin det. Er du sjalu på faren din? Må være fint for han å ha en yngre kvinne.
MollyJones Skrevet 29. mars 2021 #9 Skrevet 29. mars 2021 Jeg har ei venninne som er med i et forhold med den alderssituasjonen. Hun har alltid likt eldre menn og alltid sett på gutter på sin egen alder som kompiser, men ALDRI noe annet.. Om det kan hjelpe på. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #10 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nettopp. Det føles som at vi har en kontakt og en felles forståelse som de umulig kan ha. Vi er vokst opp med de samme tingene, har liksom samme referanseramme. Det er den ene siden av det.. Den andre siden av det er jo at han synes det er greit å være med én på min alder. Hva sier det om hvordan han har sett på mine venninner og mine kjærester opp gjennom. Nei, vet ikke helt hva jeg tenker. Er bare forvirrende og rart. Anonymkode: 6d56d...215 Det sier ingenting om hvordan han har sett på dine veninner/ kjærester. Han og hun har nok noen viktige felles verdier, som ikke nødvendigvis dine veninner har hatt Anonymkode: c16ae...0e4 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #11 Skrevet 29. mars 2021 Jeg hadde hatt store problemer med å akseptere det om det hadde vært faren min. Og ja han skal få leve livet sitt slik han vil, men jeg føler jeg har noe jeg skulle sagt likevel! lykke til ts, virker som du takler det bra sånn egentlig. Anonymkode: c8f47...897 4
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #12 Skrevet 29. mars 2021 Det er nok rart for henne også men hun er sammen med faren din og er interessert i faren din du blir da stedsønnen og det er helt normalt å snakke vare hyggelig med sønnen til mannen sin. Det du oppfatter som flørte tone på din side, så er det bare å vare hyggelig mot deg på hennes side. Anonymkode: c35c1...882 1
Revenmann29 Skrevet 29. mars 2021 #13 Skrevet 29. mars 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Faren min på 58 har fått seg dame på 33. Jeg er selv 31. Foreløpig har vi bare møtt henne på to gåturer pga pandemien, men jeg må innrømme at selv i den settingen har det blitt litt rart. Hjelper ikke at hun er ganske fin og en sånn type person jeg lett føler at jeg får en flørtete tone med. Har alltid hatt endel kontakt med fattern etter at han og mamma skilte seg, men dette føler jeg at blir vanskelig. Noen som har erfaringer med noe liknende og kan komme med tips og triks til hvordan håndtere? Anonymkode: 6d56d...215 Hvorfor lager du et problem for å få problemer? Oppfør deg som voksen og forstå at hun er med faren din. Er lov å fantasere med det trenger man ikke å dele med folk. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #14 Skrevet 29. mars 2021 TS her. Jeg formulerte meg feil hvis inntrykket dere får er at hovedproblemet er at jeg er interessert i henne. Var ikke det jeg mente. Skrev at det ikke hjelper at hun er tiltrekkende, men problemet er mer komplisert enn som så.. For å være mer konkret så synes jeg det er vanskelig å snakke sammen på en måte som ikke gjør det veldig tydelig at hun og jeg (og søsteren min, som jeg hittil har holdt utenfor dette) har mer til felles enn han og henne. Hvordan snakke om jobb uten at det blir tydelig at han er på vei inn i pensjonsalder og vi i oppstartsfasen? Politikk uten at det blir overtydelig at vi har noen felles forståelsesrammer han ikke deler? Sport uten at han snakker om Kniksen mens vi snakker om Braut Haaland? Alder blir veldig tydelig i de fleste samtaleemner, Jeg opplevde på de gåturene at det på mange måter var mer meg og henne (og søskenet mitt) vs. han, enn han og henne. Og det blir kleint, rart og feil, jeg føler at jeg må tenke gjennom hvert eneste ord, at det rett og slett er en tricky sosial situasjon. Anonymkode: 6d56d...215 4
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #15 Skrevet 29. mars 2021 Ja! Det er kleint og ekkelt og unormalt. Tabu. Og har ingenting med om du skulle vært tiltrekt av henne. Det er ikke noe rart om du reagerer på det. Trolig er du ikke den eneste av dere tre som reagerer også, som forsterker kleinheten. Og om dere blir sett utenfra vill folk flest anta at hun var søsteren din, kjæresten din eller din venninne. Anonymkode: f9300...526 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #16 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS her. Jeg formulerte meg feil hvis inntrykket dere får er at hovedproblemet er at jeg er interessert i henne. Var ikke det jeg mente. Skrev at det ikke hjelper at hun er tiltrekkende, men problemet er mer komplisert enn som så.. For å være mer konkret så synes jeg det er vanskelig å snakke sammen på en måte som ikke gjør det veldig tydelig at hun og jeg (og søsteren min, som jeg hittil har holdt utenfor dette) har mer til felles enn han og henne. Hvordan snakke om jobb uten at det blir tydelig at han er på vei inn i pensjonsalder og vi i oppstartsfasen? Politikk uten at det blir overtydelig at vi har noen felles forståelsesrammer han ikke deler? Sport uten at han snakker om Kniksen mens vi snakker om Braut Haaland? Alder blir veldig tydelig i de fleste samtaleemner, Jeg opplevde på de gåturene at det på mange måter var mer meg og henne (og søskenet mitt) vs. han, enn han og henne. Og det blir kleint, rart og feil, jeg føler at jeg må tenke gjennom hvert eneste ord, at det rett og slett er en tricky sosial situasjon. Anonymkode: 6d56d...215 Jeg forstår deg veldig godt. Men det er jo fint at dere kommer godt overrens. Synes ikke du skal holde tilbake på å bli kjent. Anonymkode: bcf04...fa3
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #17 Skrevet 29. mars 2021 Kan jo være ei som liker å ha sex med eldre menn og liker å henge med folk på sin egen alder. Beste av begge verdener. Anonymkode: e0b13...b82
Whistler Skrevet 29. mars 2021 #18 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS her. Jeg formulerte meg feil hvis inntrykket dere får er at hovedproblemet er at jeg er interessert i henne. Var ikke det jeg mente. Skrev at det ikke hjelper at hun er tiltrekkende, men problemet er mer komplisert enn som så.. For å være mer konkret så synes jeg det er vanskelig å snakke sammen på en måte som ikke gjør det veldig tydelig at hun og jeg (og søsteren min, som jeg hittil har holdt utenfor dette) har mer til felles enn han og henne. Hvordan snakke om jobb uten at det blir tydelig at han er på vei inn i pensjonsalder og vi i oppstartsfasen? Politikk uten at det blir overtydelig at vi har noen felles forståelsesrammer han ikke deler? Sport uten at han snakker om Kniksen mens vi snakker om Braut Haaland? Alder blir veldig tydelig i de fleste samtaleemner, Jeg opplevde på de gåturene at det på mange måter var mer meg og henne (og søskenet mitt) vs. han, enn han og henne. Og det blir kleint, rart og feil, jeg føler at jeg må tenke gjennom hvert eneste ord, at det rett og slett er en tricky sosial situasjon. Anonymkode: 6d56d...215 Hun skal være dama til faren din. Han er for det første ikke så gammel at Kniksen er et tema. Er du i oppstartsfasen som 31-åring er du en slow starter spør du meg. Jeg hadde ti år i grei jobb og tre barn på den alderen. Hvem er du mest bekymret for? Pappa, henne, eller deg? Alt det du omtaler som "tricky" bor i hodet ditt. Hvis du er normal skal du jo ikke tilbringe mer enn tre fire timer i måneden med de to uansett. 1
Gjest Fnuggolina Skrevet 29. mars 2021 #19 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS her. Jeg formulerte meg feil hvis inntrykket dere får er at hovedproblemet er at jeg er interessert i henne. Var ikke det jeg mente. Skrev at det ikke hjelper at hun er tiltrekkende, men problemet er mer komplisert enn som så.. For å være mer konkret så synes jeg det er vanskelig å snakke sammen på en måte som ikke gjør det veldig tydelig at hun og jeg (og søsteren min, som jeg hittil har holdt utenfor dette) har mer til felles enn han og henne. Hvordan snakke om jobb uten at det blir tydelig at han er på vei inn i pensjonsalder og vi i oppstartsfasen? Politikk uten at det blir overtydelig at vi har noen felles forståelsesrammer han ikke deler? Sport uten at han snakker om Kniksen mens vi snakker om Braut Haaland? Alder blir veldig tydelig i de fleste samtaleemner, Jeg opplevde på de gåturene at det på mange måter var mer meg og henne (og søskenet mitt) vs. han, enn han og henne. Og det blir kleint, rart og feil, jeg føler at jeg må tenke gjennom hvert eneste ord, at det rett og slett er en tricky sosial situasjon. Anonymkode: 6d56d...215 Tror du ikke det mer er fordi hun tilpasser seg? Ikke for å gni det inn, men de to gjør nok mer enn å diskutere dagsaktuelle temaer. Og de har sikkert kjent hverandre lenge nok til å oppdage noen ulikheter. Jeg hadde synes det var megakårny i starten (hva i granskauen ser noen på 30 i ens egen gamle far/mor liksom) - men ja, jeg tror hun tilpasser seg dere for å bli akseptert. Han bryr seg neppe.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #20 Skrevet 29. mars 2021 16 minutter siden, Fnuggolina said: Tror du ikke det mer er fordi hun tilpasser seg? Ikke for å gni det inn, men de to gjør nok mer enn å diskutere dagsaktuelle temaer. Og de har sikkert kjent hverandre lenge nok til å oppdage noen ulikheter. Jeg hadde synes det var megakårny i starten (hva i granskauen ser noen på 30 i ens egen gamle far/mor liksom) - men ja, jeg tror hun tilpasser seg dere for å bli akseptert. Han bryr seg neppe. Skjønner hva du mener. Sikkert jeg som overtolker og overtenker. Og selvfølgelig gjør de mer enn å diskutere, jeg skjønner jo at det de har til felles er på et annet nivå enn det uansett hvor ubehagelig det er å tenke på. Får håpe at det som du sier bare er kårny i starten.. Anonymkode: 6d56d...215
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå