Gå til innhold

Feil produsert vare: Ikke reklamasjonsrett?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt en stol, hvor beina rett og slett ikke passer til stolen. Ikke sjans til å skru de fast. 

På nettsiden til butikken er det lagt opp egne regler ift korona. Blant annet: 

Vi kan ikke:     

* Ta imot kontanter, gavekort, tilgodelapp eller reklamasjoner/ombytte av produkter. 

Er dette virkelig lov? Har jeg tapt de pengene da, og må sitte uten stol? 

Anonymkode: 96e16...95f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med butikken og spør.

Anonymkode: af7c5...9d4

• Liker 1
Gjest Villfisker
Skrevet

Her er jo varen defekt. Med andre ord, du har betalt for noe du ikke har fått. Ta kontakt med dem du :) 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. :)

Da krysser jeg fingrene for at det går igjennom, og at jeg ikke må sitte å oppbevare stolen til butikkene åpner fysisk igjen. :)

AnonymBruker
Skrevet

Dersom varen har en mangel har du krav på retting, så du skal ikke mangle noen stol. De må følge forbrukerkjøpsloven selv om det er corona.

Anonymkode: 56cd3...95c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis de er fryktelig vanskelig på dette med reklamasjoner på grunn av korona så kan du jo tilby deg å kaste stolen i søpla for dem, siden de absolutt ikke vil ta den i mot. Men corona kan umulig hindre dem i å overføre pengene tilbake til deg.

Anonymkode: 510b7...b5d

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har kjøpt en stol, hvor beina rett og slett ikke passer til stolen. Ikke sjans til å skru de fast. 

På nettsiden til butikken er det lagt opp egne regler ift korona. Blant annet: 

Vi kan ikke:     

* Ta imot kontanter, gavekort, tilgodelapp eller reklamasjoner/ombytte av produkter. 

Er dette virkelig lov? Har jeg tapt de pengene da, og må sitte uten stol? 

Dette er jo en garantisak slik du beskriver det?

Anonymkode: c3789...4b8

AnonymBruker
Skrevet

Tror dette kanskje er det samme som elkjøp nå gjør, korona restriksjoner. Om du åpner en vare får du ikke bytte den eller noe.

Men situasjonen blir jo noe annet når du har fått feil vare. Altså du ønsker deg jo denne varen, men du har ikke fått det du faktisk har kjøpt. Jeg ville kontaktet butikken, forklart problemet, og så ordner det seg nok. 

Anonymkode: 54ab3...1e0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tror dette kanskje er det samme som elkjøp nå gjør, korona restriksjoner. Om du åpner en vare får du ikke bytte den eller noe.

Men situasjonen blir jo noe annet når du har fått feil vare. Altså du ønsker deg jo denne varen, men du har ikke fått det du faktisk har kjøpt. Jeg ville kontaktet butikken, forklart problemet, og så ordner det seg nok. 

Anonymkode: 54ab3...1e0

Det ordnet seg til slutt, etter litt rot. 😅 Nettsiden sier at de ikke tar i mot reklamasjon nå pga korona, og kundeservice på telefon sa det samme. Da jeg kom til butikken derimot, måtte jeg snu å hente varen igjen, da butikken mente de måtte ha varen før de kunne levere ut ny.. 😓 

Men, det ordnet seg til slutt! :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...