AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #1 Skrevet 29. mars 2021 Jeg har kjøpt en stol, hvor beina rett og slett ikke passer til stolen. Ikke sjans til å skru de fast. På nettsiden til butikken er det lagt opp egne regler ift korona. Blant annet: Vi kan ikke: * Ta imot kontanter, gavekort, tilgodelapp eller reklamasjoner/ombytte av produkter. Er dette virkelig lov? Har jeg tapt de pengene da, og må sitte uten stol? Anonymkode: 96e16...95f
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #2 Skrevet 29. mars 2021 Ta kontakt med butikken og spør. Anonymkode: af7c5...9d4 1
Gjest Villfisker Skrevet 29. mars 2021 #3 Skrevet 29. mars 2021 Her er jo varen defekt. Med andre ord, du har betalt for noe du ikke har fått. Ta kontakt med dem du
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #4 Skrevet 29. mars 2021 Takk for svar. Da krysser jeg fingrene for at det går igjennom, og at jeg ikke må sitte å oppbevare stolen til butikkene åpner fysisk igjen. Anonymkode: 96e16...95f
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #5 Skrevet 29. mars 2021 Dersom varen har en mangel har du krav på retting, så du skal ikke mangle noen stol. De må følge forbrukerkjøpsloven selv om det er corona. Anonymkode: 56cd3...95c 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #6 Skrevet 29. mars 2021 Hvis de er fryktelig vanskelig på dette med reklamasjoner på grunn av korona så kan du jo tilby deg å kaste stolen i søpla for dem, siden de absolutt ikke vil ta den i mot. Men corona kan umulig hindre dem i å overføre pengene tilbake til deg. Anonymkode: 510b7...b5d
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #7 Skrevet 29. mars 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har kjøpt en stol, hvor beina rett og slett ikke passer til stolen. Ikke sjans til å skru de fast. På nettsiden til butikken er det lagt opp egne regler ift korona. Blant annet: Vi kan ikke: * Ta imot kontanter, gavekort, tilgodelapp eller reklamasjoner/ombytte av produkter. Er dette virkelig lov? Har jeg tapt de pengene da, og må sitte uten stol? Anonymkode: 96e16...95f Dette er jo en garantisak slik du beskriver det? Anonymkode: c3789...4b8
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #8 Skrevet 29. mars 2021 Tror dette kanskje er det samme som elkjøp nå gjør, korona restriksjoner. Om du åpner en vare får du ikke bytte den eller noe. Men situasjonen blir jo noe annet når du har fått feil vare. Altså du ønsker deg jo denne varen, men du har ikke fått det du faktisk har kjøpt. Jeg ville kontaktet butikken, forklart problemet, og så ordner det seg nok. Anonymkode: 54ab3...1e0
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #9 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tror dette kanskje er det samme som elkjøp nå gjør, korona restriksjoner. Om du åpner en vare får du ikke bytte den eller noe. Men situasjonen blir jo noe annet når du har fått feil vare. Altså du ønsker deg jo denne varen, men du har ikke fått det du faktisk har kjøpt. Jeg ville kontaktet butikken, forklart problemet, og så ordner det seg nok. Anonymkode: 54ab3...1e0 Det ordnet seg til slutt, etter litt rot. 😅 Nettsiden sier at de ikke tar i mot reklamasjon nå pga korona, og kundeservice på telefon sa det samme. Da jeg kom til butikken derimot, måtte jeg snu å hente varen igjen, da butikken mente de måtte ha varen før de kunne levere ut ny.. 😓 Men, det ordnet seg til slutt! Anonymkode: 96e16...95f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå