Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo godt kjent at mange bilder på Finn er fake. Et lite soverom på 8 kvadrat presenteres som «romslig» ved bruk av diverse triks.

Anonymkode: 52cb6...38b

• Liker 6
Skrevet

Det er derfor man må se boligen fysisk før man kjøper. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Stort sett alle bilder er jo "manipulert" på et eller annet vis. Selv den ærligste boligfotograf hadde justert hvitbalanse og eksponering i post, og bilder innendørs blir stort sett tatt med en vidvinkellinse som gir et ganske annerledes perspektiv enn det menneskelige øyet. Det er også vanlig å rette opp enkelte linjer og heve skyggene.

Hvor er det grensa går på hva som er akseptabelt?

Anonymkode: 1a198...58a

• Liker 2
Skrevet

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor er det grensa går på hva som er akseptabelt?

Så lenge det er riktig hus? 😄

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke man blir lurt, av å se blå himmel på bildene, for så komme på visning i regn og grått vær? :P

Det er heller ingen spesielt avansert bildemanipulering de driver med, de gjør bildene lysere og blåere, legger på fyr i peisen, legger på blå himmel som sagt. Av og til - fjerner strømkabler, til og med trær for å forbedre utsikt - men det tror jeg har blitt slått ned på.

Om huset har strie inne, bruker det å være fortsatt mulig å se på bildene, at det er strie på veggene, men av og til er de vel ivrige og sletter veggene helt. 

Anonymkode: b8ad0...58d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker når de hadde redigert inn blå himmel på en overskyet Bergensdag da jeg solgte sist. Skydekket lå lavt så man så ikke fjellene. Det endte med at jeg måtte sende det hele tilbake fordi de hadde redigert inn blå himmel der hvor Ulriken står 😅 Nå skjønner jeg hvorfor - disse asiaterne kjenner jo ikke norsk geografi. Så helt jævlig ut forresten. 

Anonymkode: 7e18d...f0f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Eneste vår boligfotograf manipulerte var en flamme i peisen, og hvor lyst det var i rommene (blitz). :)  Ja, dette vet jeg fordi jeg selv er fotograf og ser godt når noe er manipulert, og jeg var der under bildetakningen. 

Syns det er en uting å redigere på finere vær også, av og til ser man det er "strålende sol" ute, og innenfra ser du regnet fosse ned utenfor vinduene men himmelen er enda flott ;) 

Anonymkode: 3a608...d2a

Gjest loveli
Skrevet

Velkjent. Jeg ser heller ikke problemet.

Synes det er mer juks å bruke diverse linser og innstillinger på kameraet for at rommene skal se større ut, enn det er å redigere lys, skygge, legge på noen flammer i peisen og pynteputer i sofaen og blå himmel.

AnonymBruker
Skrevet

Kan ende opp med noen ganske magiske effekter! På en leilighet som ligger til salgs her i byen er en lampe mørk grå, lys grå og blå på tre forskjellige bilder haha.

Anonymkode: 802dd...8c0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det dummeste manipuleringen jeg ser, er det det liksom er en person som hopper opp i sengen, eller slenger seg ned i sofaen i en slags "slow motion" bildestil. Første gang jeg så det, lurte jeg på hvorfor selger var med på bildet. Men så forsto jeg etterhvert at denne boligmegleren inkluderte dette i alle sine annonser. 

Anonymkode: ee79a...286

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo gammelt nytt? Mye mer irriterende og meningsløst med nærbilde av kokeboken og urtene på kjøkkenet, såpen på badet og glassene med musserende på balkongen! Hva er poenget?

Anonymkode: 740e3...062

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Dette er jo gammelt nytt? Mye mer irriterende og meningsløst med nærbilde av kokeboken og urtene på kjøkkenet, såpen på badet og glassene med musserende på balkongen! Hva er poenget?

90% av alle annonser har slike bilder!! 🤣

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

90% av alle annonser har slike bilder!! 🤣

Det gjør bare saken verre. Hater de ‘detaljbildene’ selv. Jeg har nekta de å ta slike bilder når jeg solgt. Synes det er helt useriøst! 

Anonymkode: 61671...802

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hater de bildene! Ingenting som er mer irriterende enn å bla seg igjennom haugevis med «stemningsbilder» for å finne planløsningen

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle vet jo at man må se live.... vi hadde hvitt tak i Finn annonsen på visning vsr det gulbrunt og innrøyka i 40 år. Skulle pusse opp hele huset uansett så samme for oss 😅

Anonymkode: fbe5d...ed0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...