Gå til innhold

Har du erfaring med jobbspesialist? Hvor lang tid før de får deg i jobb? Rar arbeidsmetode?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ptsd så jeg er i behov av et rolig og positivt arbeidsmiljø, men jeg fungerer aldeles fint ellers i livet med bolig og lappen, bruker ikke rus, er punktlig til avtaler og er hyggelig med folk. Selv om jeg selvsagt er fattig siden jeg ikke har jobb, og har behov for å leve veldig regulert siden jeg strever med emosjonelle flashbacks.

Så prosessen med å komme i jobb. Hadde først møter med karriereveilederfirma, som ba meg søke uføregrad, uten å engang spørre meg om hva jeg ønsket. Både jeg og Nav sitt mål er 100% jobb for meg. Jeg opplevde firmaet som useriøst og avsluttet hos karriereveilederfirma, og fikk isteden en jobbspesialist via Nav og psykologen min på DPS. Jeg har hatt ukentlige møter fysisk/ på telefon/ e-post siden slutten av januar. Jeg har skrevet jobbsøknader selv og sendt jobbspesialist ca 30 arbeidsgivere som er interessante for meg. Hen har kontaktet to. Jeg synes det er lite! Hadde det vært meg som hadde den jobben, hadde jeg sendt ut masse- epost til alle arbeidsgiverne og bedt om møte. Men det synes som at arbeidsmetoden er å kontakte en og en, en gang i uka! Hvorfor ber hen meg om den lista da?

Og så snakker hen med meg og spør hvordan det går hos psykologen. Å leve i fattigdom over lengre tid er en større belastning for meg nå enn den alvorlige psykiske smerten jeg lever med hver dag, og som psykologen ikke kan hjelpe meg vekk fra. Men jeg har stort hull i cv, lite arbeidserfaring, kun en referanse (men flere fullførte bachelorgrader) og kommer ikke til intervju.  Nav er innstilt på å gi lønnstilskudd så min eventuelle lavere produktivitet vil bli kompensert for. Jeg blir gal av å gå hjemme. Huset mitt er så nyoppusset pga det er det jeg gjør for å få tida til å gå. Nå er det f meg ingen flater igjen på huset å male!! Pluss jeg tar noen studiepoeng. Jeg holder på å bli gal, jeg har ingen sosial kontakt hele dagen før barnet kommer hjem fra skolen og lever for når vennene mine har tid et par timer på ettermiddagen. Hva i huleste skal jeg gjøre så jeg kommer meg i jobb? 

Anonymkode: 579b2...3f4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke så mye jobb å ta i skjønner du🙂

Og jobbspesialisten fordeler jobber til alle antagelig. 

Du må bare finne deg hobby, gp turer og fortsette å glede deg over vennene dine. ❤️ Og vente på tur

Anonymkode: 5090e...081

• 7 måneder senere...
Skrevet

Fikk du jobb? Hva er dine erfaringer med jobbspesialistene?

Anonymkode: 63a9e...009

Skrevet

Jeg fikk jobb etter litt over ett år med jobbspesialist.

Anonymkode: d9eba...1fa

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg fikk jobb etter litt over ett år med jobbspesialist.

Anonymkode: d9eba...1fa

Takk!  Hva slags jobb fikk du? Tok jobbspesialistene hensyn til hva du ønsket å jobbe med eller brydde de seg kun om å få deg i jobb? 

Skrevet

Hva slags formell kompetanse kreves for å jobbe som «jobbspesialist» egentlig?

Anonymkode: 525cd...ea5

Skrevet

Er meg som er ts. Jeg har fått drømmejobben. Hadde aldri fått den uten hjelp av jobbspesialisten som skaffet meg foten innafor. Er supertakknemlig.

Min jobbspesialist har forresten mastergrad. En annen jeg vet av hadde bachelor.

Anonymkode: 579b2...3f4

• Liker 4
Skrevet

Gratulerer med jobb TS, så bra det fungerte, selv om det tok litt tid!

Anonymkode: 8d391...84f

• Liker 2
  • 5 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt jobbspesialist et halvt år og føler fortsatt ikke at han har hjulpet med mer enn å lære meg hvordan man skriver jobbsøknader. Håper snart at en arbeidsgiver gir meg en sjans.

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Ordnet det seg for deg trådstarter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...