AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #1 Skrevet 29. mars 2021 Før jeg blir refset vil jeg presisere at jeg vil elske barnet uansett kjønn og at det viktigste selvfølgelig er et friskt barn. Vi ønsker så gjerne å prøve på en siste, og vi har 2 gutter fra før. Jeg har alltid drømt om å kunne oppleve å være mamma til både jente og gutt. Hørt flere «myter», men er det bare tull å prøve å time rundt eggløsning/samleie/stillinger. Eller finnes faktisk mulighet til å påvirke dette? Anonymkode: 5fa2b...1c6 4
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #2 Skrevet 29. mars 2021 Så sønnene dine er ikke nok for deg? Fy faen verste jeg har hørt på lenge. det er ingen forskjell på en sønn eller en datter.. Trodde vi hadde vokst fra denne primitive mentaliteten for lengst! Anonymkode: a8acf...069 8
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #3 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Før jeg blir refset vil jeg presisere at jeg vil elske barnet uansett kjønn og at det viktigste selvfølgelig er et friskt barn. Vi ønsker så gjerne å prøve på en siste, og vi har 2 gutter fra før. Jeg har alltid drømt om å kunne oppleve å være mamma til både jente og gutt. Hørt flere «myter», men er det bare tull å prøve å time rundt eggløsning/samleie/stillinger. Eller finnes faktisk mulighet til å påvirke dette? Anonymkode: 5fa2b...1c6 Nei. Du kan reise til USA , ta ut egg og befrukte dem. Og betale penger for å vite kjønnet før det settes inn igjen. Det som bestemmer kjønn er om det er x eller y som fester seg. Anonymkode: cec57...4ee 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #4 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så sønnene dine er ikke nok for deg? Fy faen verste jeg har hørt på lenge. det er ingen forskjell på en sønn eller en datter.. Trodde vi hadde vokst fra denne primitive mentaliteten for lengst! Anonymkode: a8acf...069 Men herregud er lov til å ønske seg! Må du gi deg! Anonymkode: cec57...4ee 43 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #5 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men herregud er lov til å ønske seg! Må du gi deg! Anonymkode: cec57...4ee Jeg syntes synd på dine sønner som aldri vil oppleve og ha en mor som elsker de for det de er. Håper far til barna ikke er så trangsynt som deg. Anonymkode: a8acf...069 7
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #6 Skrevet 29. mars 2021 Sannsynligvis er det ikke store forskjellen man kan utgjøre selv for å påvirke utfallet, men «myten» stemte hos oss. Har to gutter, begge unnfanget rundt eggløsning og en jente som er resultat av sex mange dager før eggløsning (ikke planlagt 🙈). Og så må du bare overse disse anklagene om at sønnene ikke er gode nok for deg osv... 😉 Alle forstår jo at man er like glad i alle barna sine uavhengig av kjønn. Men f eks hos oss er datteren min den eneste jenta i den generasjonen i min slekt, så det ble jo selvsagt litt stas 😊 Anonymkode: 09701...c80 21
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #7 Skrevet 29. mars 2021 Jeg synes synd på den eventuelle tredje gutten dere får.. Anonymkode: 6f689...0ce 6
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #8 Skrevet 29. mars 2021 14 minutter siden, AnonymBruker said: Så sønnene dine er ikke nok for deg? Fy faen verste jeg har hørt på lenge. det er ingen forskjell på en sønn eller en datter.. Trodde vi hadde vokst fra denne primitive mentaliteten for lengst! Anonymkode: a8acf...069 Og meningen med din eksistens er ...? Anonymkode: e70a7...2e7 6
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #9 Skrevet 29. mars 2021 Helt lov å ønske seg ett kjønn foran det andre! Jeg ønsket meg jente da jeg var gravid første gang, kjente et stikk av skuffelse da det viste seg å være gutt, men da gutten kom så elsket jeg ham over alt på jord og er sååå glad han ikke var noen andre enn seg selv!😄 Nå er jeg gravid med nr 2 og ønsker meg gutt igjen, siden jeg digger han jeg har fra før. Så om det viser seg å være jente på ultralyd kjenner jeg nok et stikk av skuffelse igjen, men jeg vet jo at det mennesket som kommer ut blir det beste mennesket jeg kan tenke meg uansett ❤️ Anonymkode: cf4ad...1bc 18
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #10 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Så sønnene dine er ikke nok for deg? Fy faen verste jeg har hørt på lenge. det er ingen forskjell på en sønn eller en datter.. Trodde vi hadde vokst fra denne primitive mentaliteten for lengst! Anonymkode: a8acf...069 Har da aldri sagt at de ikke er nok for meg?? Jeg elsker å være guttemamma, og elsker de over alt i verden. Jeg vil elske vårt kommende barn akkurat like mye uansett hvilket kjønn det er. Det handler om at jeg gjerne vil oppleve begge deler, ikke at jeg ikke er glad for det jeg har. Mener jeg er ganske tydelig på dette i innlegge mitt... TS Anonymkode: 5fa2b...1c6 23
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #11 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg synes synd på den eventuelle tredje gutten dere får.. Anonymkode: 6f689...0ce På hvilken måte? Får jo ikke et til barn fordi vi vil ha jente. Vi vil ha et barn til. Vi ønsker en stor familie, da vi begge er oppvokst med mange søsken selv. TS Anonymkode: 5fa2b...1c6 12
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #12 Skrevet 29. mars 2021 Har mannen din brødre? Da er det stor sjanse for at du får guttebarn. Det er spermen som bestemmer kjønn. Min mann har to brødre (ingen søstre) så mest sannsynlig blir det gutter på oss når/hvis vi får barn. Teorien stemmer med de parene vi kjenner. De familiene der fedrene har brødre får sønner selv. Morens søsken har ingenting å si Anonymkode: 03f31...eeb 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #13 Skrevet 29. mars 2021 Jeg personlig tror det har lite å si med stillinger osv, men forstår godt ønsket ditt. Og at du blir refset for å si det forstår jeg ikke. Jeg har en gutt og ei jente. Da vi fikk vite at nr 2 var jente var det ganske mange som sa «at nå slipper dere jo å få flere nå når dere har en av hver», «familieidyllen med barn av ulike kjønn» osv osv. jeg vet også om to tilfeller hvor de bare har fortsatt og fortsatt med å få barn til de endelig fikk det motsatte kjønn. Dette hadde de ingen problem med å innrømme. Ene paret endte med 8 barn. Andre paret fikk 5, siste da dama var 49. Tror det er mange som går og ønsker seg et kjønn, men ikke sier noe pga tabu. Anonymkode: affb4...f51 3
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #14 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Har mannen din brødre? Da er det stor sjanse for at du får guttebarn. Det er spermen som bestemmer kjønn. Min mann har to brødre (ingen søstre) så mest sannsynlig blir det gutter på oss når/hvis vi får barn. Teorien stemmer med de parene vi kjenner. De familiene der fedrene har brødre får sønner selv. Morens søsken har ingenting å si Anonymkode: 03f31...eeb Dette høres jo litt merkelig ut..Hva med de som har søsken av begge kjønn da? Anonymkode: 709cd...91c
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #15 Skrevet 29. mars 2021 Nå har jo flere partier gått inn for å heve abortgrensa til uke 18, så da er det jo bare å kjøre på med aborter til du eventuelt har ei jente der inne. Anonymkode: 68cf5...c13
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #16 Skrevet 29. mars 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Dette høres jo litt merkelig ut..Hva med de som har søsken av begge kjønn da? Anonymkode: 709cd...91c Da har mannen 50/50 "jente- og guttespem". Dersom man har to barn av samme kjønn er det stor sannsynlighet at det tredje barnet har samme kjønn. Fordi noen menn har større andel av den ene typen. Anonymkode: 03f31...eeb 3
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #17 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg syntes synd på dine sønner som aldri vil oppleve og ha en mor som elsker de for det de er. Håper far til barna ikke er så trangsynt som deg. Anonymkode: a8acf...069 Nei vettu hva! Logg av internett du er ikke velkommen! Anonymkode: cec57...4ee 10
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #18 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Har mannen din brødre? Da er det stor sjanse for at du får guttebarn. Det er spermen som bestemmer kjønn. Min mann har to brødre (ingen søstre) så mest sannsynlig blir det gutter på oss når/hvis vi får barn. Teorien stemmer med de parene vi kjenner. De familiene der fedrene har brødre får sønner selv. Morens søsken har ingenting å si Anonymkode: 03f31...eeb Men jeg trodde mannens kromosom har både x og y så kommer det an på hva som fester seg til x kromosomet? Så mannen har vel likt antall og y? Er sånn jeg har sett det for meg i alle fall😂 Anonymkode: cec57...4ee
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #19 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men jeg trodde mannens kromosom har både x og y så kommer det an på hva som fester seg til x kromosomet? Så mannen har vel likt antall og y? Er sånn jeg har sett det for meg i alle fall😂 Anonymkode: cec57...4ee Kvinnen har altså xx og mannen xy og så kommer det an på hvilken del som fester seg? Anonymkode: cec57...4ee
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #20 Skrevet 29. mars 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men jeg trodde mannens kromosom har både x og y så kommer det an på hva som fester seg til x kromosomet? Så mannen har vel likt antall og y? Er sånn jeg har sett det for meg i alle fall😂 Anonymkode: cec57...4ee Hver sædcelle er enten X eller Y. Men noen har større andel av den ene typen, tror de https://www.kk.no/mamma/tilfeldig-at-noen-bare-far-gutter-eller-bare-jenter/63716193 Anonymkode: 03f31...eeb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå