Gå til innhold

Barnefar vil ta med sønn (13) til Pattaya

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min tidligere samboer insisterer på å ta med sønnen vår til Thailand (Pattaya). 

Er det galt av meg å nekte han og gjøre det? Jeg vet åssen heisa turene hans pleier å være med mye alkohol og alt som følger med. jeg vil helst ikke at sønnen våres skal utsettes for noe sånt i en alder av 13. Jeg prøvde og ta det opp med gutten men han ble veldig sint og sa han skal dra eller så flytter han til far.

Er jeg den kjipe i denne situasjonen? Jeg syntes det er veldig feil av min tidligere samboer og sette meg i en situasjon der jeg på en måte er den strenge.

Anonymkode: 796a6...d13

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere har delt foreldreansvar så kan du vel ikke nekte? 

Men hvis du vet at far drikker mye og gjør diverse andre lugubre ting der nede så har du vel god grunn til å tipse barnevernet? 

Anonymkode: 480d8...c34

• Liker 18
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Nå? Til sommeren i pandemi? 

Pattaya i seg selv er ikke farlig. Har vært der og det er ikke bare prostituerte om det er det du tenker på. 

Uansett hvor de drar så er jeg mer bekymret for at far drar så langt bort om han fester så mye at han ikke kan ivareta barnet sitt. 

Mye jævlig kan skje med en 13 åring uten tilsyn i andre land. Og du er da ikke bare en telefon og en kjøretur unna til å hjelpe. 

Men om far har samme rettigheter som deg så kan du heller ikke nekte. 

I verste fall må du gå via retten og bevise at sønnen din er i fare ved å reise til utlandet med far. Men tviler på at du har nok bevis å fremlegge. 

Så da er enste løsningen og snakke med sønnen din. At om han blir redd, bekymret eller blir borte fra far så må han ringe deg øyeblikkelig.

Få kontaktinformasjon om hvilke hotell de bor på så du vet hvem du kan kontakte ved krise. På hotell snakker de god engelsk og kan hjelpe deg om det skulke oppstå en nødsituasjon. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis dere har delt foreldreansvar så kan du vel ikke nekte? 

Men hvis du vet at far drikker mye og gjør diverse andre lugubre ting der nede så har du vel god grunn til å tipse barnevernet? 

Anonymkode: 480d8...c34

Ja vi har delt ansvar.  det skal jeg gjøre. Jeg vet at han har kjøpt hore der før også så det kan jeg nok melde ifra om, jeg vet også at han liker å sitte på barer hvor han spiser thaimat, drikke øl og ser ung jenter danse.

Jeg vil bare min sønn det beste.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er da like mye hans sønn som din. Nei, du kan ikke bestemme dette.

Lar du barnefar bestemme over hva du tar sønnen med på? Tviler sterkt.

Anonymkode: 46b50...a8c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det vel ingen som reiser til andre siden av jorda midt under en pandemi. 

I så fall så kan du skylde på det. Si at du ikke vil at sønnen skal dra dit nå. 

Anonymkode: 36249...834

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvem har guttens pass? Du kan jo bare gjemme passet. Han får ikke utstedt nytt pass til gutten uten din godkjenning.

Anonymkode: 11821...922

• Liker 9
Skrevet

Men hvis du tar opp med far at du er bekymret og sier at det er uaktuelt å holde på slik dersom han har sønnen med seg. Hva sier han da? 

AnonymBruker
Skrevet

Først av alt burde du jobbe med å få 100% for det barnet.... om det er som du sier, at far er så himla uansvarlig. Regner med han er det hele tiden og ikke bare i Thailand?

Anonymkode: f461c...3e2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja vi har delt ansvar.  det skal jeg gjøre. Jeg vet at han har kjøpt hore der før også så det kan jeg nok melde ifra om, jeg vet også at han liker å sitte på barer hvor han spiser thaimat, drikke øl og ser ung jenter danse.

Jeg vil bare min sønn det beste.

Hva barnefar gjør i sin fritid, når han ikke har barn, har du ingenting med. Den han velger å være da, er nok ikke den samme som når han har sønnen sin der. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Først av alt burde du jobbe med å få 100% for det barnet.... om det er som du sier, at far er så himla uansvarlig. Regner med han er det hele tiden og ikke bare i Thailand?

Han er faktisk flink ellers, han er en god far som Jobber hardt og han har ingen alkohol problemer til vanlig men det blir gjerne tur til Thailand 2-4 ganger i året og der blir det en del festing virker det som. 

Jeg har ingen ønske å ta fra han retten som far, det er bare denne turen som skremmer meg for det er så langt vekk 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han er faktisk flink ellers, han er en god far som Jobber hardt og han har ingen alkohol problemer til vanlig men det blir gjerne tur til Thailand 2-4 ganger i året og der blir det en del festing virker det som. 

Jeg har ingen ønske å ta fra han retten som far, det er bare denne turen som skremmer meg for det er så langt vekk 

Igjen, hva har du med hva far gjør den tiden han ikke har deres felles sønn?!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skjønner. Om han er en god far tror jeg du bare skal la de dra. De får sikkert en fin tur sammen :) 

Eksen min tok med seg barna våre da de var på samme alder, jeg prøvde å stoppe det, jeg var livredd, men de hadde en helt fantastisk tur, og jeg angret for at jeg var så dramatisk😅

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvem har guttens pass? Du kan jo bare gjemme passet. Han får ikke utstedt nytt pass til gutten uten din godkjenning.

Anonymkode: 11821...922

Den er skummelt. Dersom sønnen og faren nektes tilgang til sønnens pass (som faktisk er hans eneste gyldige ID) av moren, kan det bli en anmeldelse av det. Det er faktisk MER enn bare samværssabotasje.

Anonymkode: 98867...fcb

• Liker 2
Skrevet
Troyamin skrev (1 minutt siden):

Igjen, hva har du med hva far gjør den tiden han ikke har deres felles sønn?!

Hva mener du? Det er jo ikke det hun klager på. Hun er redd for at han skal holde på med festing når sønnen er med.

TS, snakk om bekymringene dine med barnefar, hvis han er ening i at han ikke skal feste når han har sin sønn med,  så må han nesten få lov til å ta han med. Det er en dyr tur, sønnen din er heldig som får oppleve det. Pattaya er en drittplass, men det er mange fine plasser like i nærheten. 

Det er ikke noe kjekt for deg å få et dårligere forhold til sønnen din hvis du nekter han dette.

• Liker 4
Skrevet
Amanda28 skrev (2 minutter siden):

Hva mener du? Det er jo ikke det hun klager på. Hun er redd for at han skal holde på med festing når sønnen er med.

TS, snakk om bekymringene dine med barnefar, hvis han er ening i at han ikke skal feste når han har sin sønn med,  så må han nesten få lov til å ta han med. Det er en dyr tur, sønnen din er heldig som får oppleve det. Pattaya er en drittplass, men det er mange fine plasser like i nærheten. 

Det er ikke noe kjekt for deg å få et dårligere forhold til sønnen din hvis du nekter han dette.

TS forteller om fars turer med festing, horer osv. Men det er jo uten sønnen. Ts må jo forstå at det er forskjell på å dra på ferier med og uten barn. Virker som om ts er ute etter å sverte far, mer enn hun er reelt bekymret for sønnen. 

• Liker 7
Skrevet

Dere som gir råd, er dere helt sikre på at dere selv hadde klart å sende barnet ditt på en sånn ferie? Jeg hadde en eks, som var "alkohol liker". Som han kalte der. Ferie var alkohol, og da klarte han ikke å stoppe. Han hadde jeg aldri latt dra med barn til Thailand, men nå er jeg heldigvis ikke i samme situasjon som ts.

Det er ikke så sorg hvit at ts bare må la barnet dra. Hva godt kan en ung gutt få ut av å sitte på dansebarer og se far drikke? Hadde far ønsket en familieferie hadde han vel ikke valgt Pattaya? 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ok, vanskelig sak!

Kan far være i stand til å finne på å dra ut på stippeklubb og ta med sønnen din?

I Thailand er det mye, mye grums. Det er ikke strippebarer ala Norge, men kan være virkelig drøye klubber. I tillegg er jentene veldig pågåande der,med tanke på om han ser ut som en ung mann.

Dersom du vet at far ikke gjør dette, så vil da problemstilling nr 2 bli om far vil kunne finne på å dra ut fra hotellet, og forlate sin sønn, for å selv fly på pub/sexklubb, etc.

Jeg skjønner skepsisen din. Alt avhenger jo av hvem far er, og hva han evt er i stand til å finne på. Er han en god far som du sier, så vil han holde seg unna alt dette her.

Anonymkode: 0e59a...3be

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det som beskrives er ikke i nærheten av nok til å få foreldreansvar alene eller 0 samvær til far.

Anonymkode: 1fc2c...f3d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
SS skrev (20 minutter siden):

Dere som gir råd, er dere helt sikre på at dere selv hadde klart å sende barnet ditt på en sånn ferie? Jeg hadde en eks, som var "alkohol liker". Som han kalte der. Ferie var alkohol, og da klarte han ikke å stoppe. Han hadde jeg aldri latt dra med barn til Thailand, men nå er jeg heldigvis ikke i samme situasjon som ts.

Det er ikke så sorg hvit at ts bare må la barnet dra. Hva godt kan en ung gutt få ut av å sitte på dansebarer og se far drikke? Hadde far ønsket en familieferie hadde han vel ikke valgt Pattaya? 

helt enig. Jeg kommer til og melde ifra til bv også får jeg ta det der ifra. Det er helt uaktuelt at min sønn skal sitte på danse barer i pattaya det er faktisk en kjangse jeg ikke er villig til og ta!.

ts

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...