Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I fjor høst opplevde jeg en MA, der fosteret døde i uke 8. Uken før hadde jeg vært på UL og da så alt fint ut med et hjerte som banket i normal fart og normal mengde fostervann. I uke 9 ble det oppdaget at hjertet var sluttet å slå, og ut i fra størrelsen på fosteret sa gynekologen at det må det ha skjedd i uke 8. 

Jeg husker jeg var kvalm fra uke 5, som jeg har vært i alle mine svangerskap. Så kvalm at jeg måtte på badet og brekke meg og noen ganger kaste opp. Derfor merket jeg tydelig at jeg plutselig en dag ikke var kvalm mer. Var da kommet til uke 8 og følte med ikke gravid mer. 

Nå er jeg gravid på nytt, og i uke 7. I forrige uke var jeg på UL og fikk se et bankende hjerte. Alt så ok ut.  Dette er nå 4 dager siden, og i helgen har kvalmen avtatt betydelig. Lørdag var jeg litt småkvalm men i går og i dag har kvalmen vært helt fraværende og jeg føler meg ikke gravid lengre (ikke oppblåst/ømme pupper osv). Alt av graviditetssymptomer er bare borte, akkurat som da jeg hadde MA i fjor.

Jeg har bestilt ny UL-time i morgen ettermiddag, så da får jeg svaret. Men ønsker å høre erfaringer fra dere andre som har hatt MA...Opplevde dere et lignende forløp som meg, ved at kvalme og andre symptomer bare forsvant i løpet av noen dager? 

Anonymkode: 3f022...49e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to MA bak meg, hvor den første først ble oppdaget i uke 19 på OUL. Jeg hadde symptomer, jeg hadde neeesten normal hCG (hCG ble kontrollert i stedet for UL den ganga), og jeg fikk mage (men gikk ikke opp i vekt). Noen dager før OUL føltes jeg ikke gravid lenger. Drømte at jeg ikke var det lenger. Men det hadde sluttet å utvikle seg i uke 4. Legen sa at kroppen min trodde jeg fremdeles var gravid (muligens forsto den det de siste dagene før OUL...).

Den andre gangen var egentlig BO, men opplevdes som MA. Ble oppdaget i uke 11. HCG hadde normal stigning, jeg hadde symptomer også. Jeg kunne kjenne livmora over skambeinet, en liten sånn kant. Legen kjente den også, før vi tok UL. Alltid kjent livmora der fra ca uke 9-10. 

Symptomer kan jo komme og gå, uten at det trenger å bety noe. Krysser fingrene for at det går bra, lykke til! 

Anonymkode: 6218c...881

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde MA/BO i uke 10 sommeren 2019, og da hadde jeg symptomer selvom fostersekken var tom. Kroppen trodde den fremdeles var gravid fikk jeg beskjed om sv gyn. Hatt 2 SA til etterpå og er gravid nå (uke 38) og i starten av denne graviditeten var symptomene litt fra og til, så det er ikke noe unormalt at det føles ut som de blir borte selvom man såklart blir nervøs og noen ganger overanalyserer alt😅

Håper du får gode nyheter på ul i morgen!☺️🤞🏼

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Men jeg har også tre vellykkede svangerskap bak meg og det samme skjedde da. Så du kan ikke ta bortfall av symptomer som sikkert tegn på at det går galt. Lykke til ❤

Anonymkode: 86c8a...cea

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror det varierer veldig. Mange opplever å miste symtomer selvom det går bra. Jeg hadde MA i desember, oppdaget uke 10, men hadde stoppet og utvikle seg i uke 6. Opplevde symtomer som kvalme og såre bryst helt til dagen for utskrapning som var 3 uker etter vi fant det ut. (hadde da blødd i en uke).. 

Antar at du har vært på ultralyd nå? Hvordan gikk det? ❤️

Anonymkode: c963c...9d7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært gravid fire ganger. Bortfall av symptomer skjedde alle ganger. To friske barn og to MA. Sannsynligvis går dette helt fint😍

Anonymkode: e4b96...a16

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle oppmuntrende svar!

Alt så fint ut på UL i dag og nå kjenner jeg kvalmen kommer snikende tilbake. Er nå i uke 7 så krysser fingrene for at dette går rette veien.

ts

Anonymkode: 3f022...49e

• Liker 4
Skrevet

Jeg har hatt en MA. Ble oppdaget på ultralyd i uke 10 at foster hadde sluttet å utvikle seg i uke 8. Når jeg tenkte over det i ettertid så forsvant symptomer like før uke 9 den gangen, men jeg tenkte ikke så mye over det siden jeg i mine tidligere graviditeter har hatt få symptomer. (Endte i sa)

Uansett ble jeg gravid på nytt etter MA, og mine symptomer forsvant rundt uke 10 den gangen. Jeg var sikker på at det hadde gått dårlig igjen,men alt stod bra til på ultralyd uken etter. Det kom en frisk gutt til verden i uke 38.

Det å miste symptomer betyr ikke alltid at det har gått galt. Det er også normalt at symptomer kommer og går litt. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...