Gå til innhold

Pusse opp en bod på billigst mulig måte, tips?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal pusse opp en innendørs bod på ca 20kvm. Tak, murvegger og gulv. Det er en bod, så den trenger ikke bli fin, men ønsker å ordne litt på den. Veggene maler jeg rett på betongen  men hva med gulv og særlig tak?

Gulvet tenkte jeg å legge noe billig belegg, noen som har tips? Taket virker som det er sponplater av noe slag. Den har også skader/hull (ikke fukt). Hva kan jeg gjøre med taket? Finnes det noe type belegg eller tynne billige plater man kan bruke? 

Skal gjøre alt selv, så blir ikke satt bort til proffe. Trenger ikke bli pent, men ønsker å friske litt opp for en billig penge.

Anonymkode: 865b0...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det bod på bakkeplan? Altså med betong under? Da kan du gå for billigst laminat med riktig underlag over betonggulvet. Det er mye billig å finne av laminat.

Tak vet jeg ikke - kan det bare males eller må man ha noe? Gips kanskje? Ikke så dyrt og går raskt å gjøre. Jeg skulle foreslå MDF plater til vegg typ panel som du kan feste på taket, men aner ikke egentlig 😄

Nå leste jeg at taket er sponplater, så det bør gå greit å male?

Endret av Drizzt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi kjøpte ferdigmalt mdf takpanel til kjelleren, kostet vel under 100kr pr kvm. Gips høres billig ut med bare noen få plater, men så skal det sparkles, pusses og males..

Anonymkode: face8...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Drizzt skrev (1 time siden):

Er det bod på bakkeplan? Altså med betong under? Da kan du gå for billigst laminat med riktig underlag over betonggulvet. Det er mye billig å finne av laminat.

Nå leste jeg at taket er sponplater, så det bør gå greit å male?

Takk. Det er på bakkeplan og er betong. Da skal jeg se etter billig laminat, må jeg ha underlag under laminatet?

Sponplatene i taket har skader og hull (sikkert etter flytting av hyller). Kan ikke bare males slik de er nå

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi kjøpte ferdigmalt mdf takpanel til kjelleren, kostet vel under 100kr pr kvm. Gips høres billig ut med bare noen få plater, men så skal det sparkles, pusses og males..

Anonymkode: face8...121

Ferdigmalt mdf hørtes bra ut. Hvis man evt velger gipsplater (om de er billigere), MÅ man da sparkle, pusse og male eller holder det bare å slå de opp. Det er bare en bod, men taket ser ille ut slik det er nå,  så alt vil bli bedre. 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk. Det er på bakkeplan og er betong. Da skal jeg se etter billig laminat, må jeg ha underlag under laminatet?

Sponplatene i taket har skader og hull (sikkert etter flytting av hyller). Kan ikke bare males slik de er nå

Ts

Ja, du må ha underlag mellom betong og laminat. Spør på byggevarebutikken hvilket produkt er riktig for ditt tilfelle. Jeg tror det finnes 2 typer, en svart rull og en gjennomsiktig plast (visuelt sett). Trenger du gulvlister og taklister også?

Når det gjelder taket, så kan du fint bare sette opp gipsplatene og spikre dem godt uten å sparkle, pusse og male. Det er bod, så fukt er trolig ikke et så stort problem. Eller så kan du gå for disse ferdigmalte mdf takpanel som ble nevnt i tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Drizzt skrev (7 timer siden):

Ja, du må ha underlag mellom betong og laminat. Spør på byggevarebutikken hvilket produkt er riktig for ditt tilfelle. Jeg tror det finnes 2 typer, en svart rull og en gjennomsiktig plast (visuelt sett). Trenger du gulvlister og taklister også?

Når det gjelder taket, så kan du fint bare sette opp gipsplatene og spikre dem godt uten å sparkle, pusse og male. Det er bod, så fukt er trolig ikke et så stort problem. Eller så kan du gå for disse ferdigmalte mdf takpanel som ble nevnt i tråden. 

Takk! Jeg har ingen behov for lister. Det skal fortsatt bare være en bod resten av livet, men den er såpass stor (20kvm). Og jeg ønsker å gjøre den "grei nok" før jeg fyller den opp.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...