AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #1 Skrevet 29. mars 2021 Har fast stilling (som midlertidig butikksjef, men ikke fått noen ny kontrakt på dette fra den gamle stillingen min), uansett, har nå fått tilbud om sommerjobb et annet sted som jeg kommer til å si ja til (3 uker, får viktig kompetanse som jeg kan bruke videre i min nåværende jobb). Har spurt om fri til dette, eventuelt om jeg kan bruke ferieuker til dette, og kun fått svar at sjefen min måtte tenke på det, vi kunne snakkes om noen dager (skjedde ikke). Derfor tenker jeg å sende en mail for å søke permisjon, og dersom jeg ikke får det må jeg si opp - men føler det høres litt vel dramatisk ut? Grunnen til at jeg må gjøre det slik er fordi jeg har tre måneders oppsigelsestid, så må i så fall si opp før denne måneden er omme dersom jeg ikke får fri. Ja, jeg føler meg litt vel teit når mange i bedriften har blitt permittert, og her skal jeg søke permisjon... Men har dere noen tips til hva jeg kan skrive i en slik søknad? Er det dumt å nevne at hvis permisjon ikke blir innvilget må jeg si opp? (er mest for å ha det skriftlig) Anonymkode: b547e...c5d
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #2 Skrevet 29. mars 2021 Kan du ikke skrive det du skriver her da? At det er viktig erfaring og kompetanse du kan ta med tilbake til din nåværende jobb? Det må jo være positivt for alle. Anonymkode: 9ee9f...469
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #3 Skrevet 29. mars 2021 Hvorfor tar du ikke bare en prat med leder, siden dere allerede har en avtale om snakkes "om et par dager?". Hvorfor tok ikke du initiativ til dette når leder glemte det bort? Vis initiativ, fortell hvordan disse 3 ukene skal brukes på en måte som gagner den jobben du har, og spør samtidig om kontrakten din blir forlenget, og når du får avtale til signering. Da får du flere svar på en gang. Viser det seg at du ikke får videre kontrakt, vet du hvor stor verdi du har der du er nå, og hvorvidt du vil kaste en jobb på båten for et 3 ukers kurs. Hva har du å gå til etter de 3 ukene er fullført? Du kan søke permisjon uten lønn, ferie eller studiepermisjon (hvis det er relevant). Usikker på om du må oppgi årsak til ønske om permisjon på førstnevnte. Ferie skal du jo ha uansett, så det er kanskje greieste alternativ for lederen din. Anonymkode: f8ea4...aed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå