AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #1 Del Skrevet 29. mars 2021 Kjøpte nye lamper for noen uker sider. En lampe med 3 "spoter" til kjøkkenet og en taklampe til stua (4 lyspærer). På begge var det oppgitt at det skulle være G9 max 28W. Så jeg kjøpte 6 pærer, de koster 50 kr pr. stk. Husker ikke merket, men det var et kjent merke. For 2 dager siden røk den ene pæren i kjøkkenlampa, og nå i morges røk den ene pæren i stuelampa. Er dette vanlig for denne type pærer? Det sto på pakken at levetid er 2 år. Sykt irriterende, og butikken der pærene ble kjøpt er også stengt pga. corona på ubestemt tid. Anonymkode: 8c27b...ca6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskopi Skrevet 29. mars 2021 #2 Del Skrevet 29. mars 2021 Ta kontakt med butikken, de har kanskje en ordning for å få reklamert selv om de har stengt? Styres de av dimmer eller bryter? Om det er dimmer, har du sjekket at pærene er dimbare? Om problemet vedvarer ville jeg fått en elektriker til å måle spenningen i huset ditt, for det kan skade elektronikk med for høy eller for lav spenning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #3 Del Skrevet 29. mars 2021 Jobber i lampebutikk og g9 er en helt forferdelig sokkel. Har problemer med ALLE variantene vi selger av den pæra. Jeg har hvert fall funnet ut at jeg aldri skal ha en lampe med den type pære i, for de ryker hele tiden. Vi har så mye reklamasjoner på de, og selv om vi får nye varianter og nye merker, så er de like dårlige. Anonymkode: 04004...6c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #4 Del Skrevet 29. mars 2021 Jeg jobber mye med elektronikk, og erfaringsmessig så er feil spenning hovedgrunnen til at LEDs går i stykker. Det er sannsynlig AC til DC-"adaptere" på flere punkter, så jeg ville hatt elektriker til å feilsøke hvorfor dette skjer. Først og fremst bør spenningen i sokkelen måles, det kan du gjøre med et vanlig multimeter, men anbefaler å la en fagkyndig gjøre dette. Anonymkode: f0ea7...51a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #5 Del Skrevet 29. mars 2021 Vi hadde også det samme problemet. 255V spenning i huset vårt, helt i randsonen av hva som er lov. I tillegg har vi dørslengende unger. Og G9 går bare ikke, drittlamper som du bare må reklamere. Får du kontroll på spenning, unger, og lampeutstyr, skal pærene dine vare mye lengre. Lykke til! Anonymkode: 7f8a5...226 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå