Gå til innhold

Dra fra barna

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det innafor å dra på teaterforestilling fra kl.19.30 til kl.22.30, når du har barn på 10 og 12 år? 

Anonymkode: 3dd0b...e54

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke omdet er innafor, men jeg vet at jeg hadde ikke gjort det. 

Anonymkode: 7dca5...cae

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vet ikke omdet er innafor, men jeg vet at jeg hadde ikke gjort det. 

Anonymkode: 7dca5...cae

Hvorfor ikke? Skal man ikke jobbe for å gjøre barna mer selvstendige? De er jo av og til alene etter jobb, kan de ikke være alene et par timer på kvelden? 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

12-åringen fyller 13 i mai.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det kommer an på hvor trygg barna er alene hjemme på kveldstid, om de synes det er greit eller hva. De fleste barn på den alderen er jo vant til å være alene hjemme noen timer etter skoletid, så det å la de være alene er jo i seg selv helt vanlig. Jeg drager ikke datteren min (11) med på alt jeg skal ute av huset. Hun klarer seg nå hjemme alene noen timer. 

Anonymkode: a7cce...e28

• Liker 11
Skrevet

Det kommer an på barnas modenhet det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det blir jo endel av det å utvikle barnas modenhet kanskje? 

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Foreldrene mine begynte å la meg være alene på kveldene fra jeg var 9 år. Husker fortsatt følelsen av å være livredd for hver minste lille lyd i et stort hus helt alene. Jeg var ikke klar før jeg var rundt 14, selv om jeg virker moden utad

Anonymkode: 7d117...473

• Liker 1
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det innafor å dra på teaterforestilling fra kl.19.30 til kl.22.30, når du har barn på 10 og 12 år? 

Er det innafor å dra på sånt nå når det er Corona? Vær med å bidra i dugnaden heller.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo helt an på barna. 

Anonymkode: 84366...827

Skrevet

Hvis ungene synes det er greit og de vet hva de skal gjøre hvis brannalarmen går synes jeg det er greit. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja null stress, mine er 10 og 13 og liker å være hjemme alene når vi skal noe. 

Anonymkode: b056a...c3c

• Liker 4
Skrevet

Det kunne jeg lett gjort med mine på 10 og 12, men hadde ikke latt 8-åringen være alene sammen med dem så sent.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

NEI!!!

Anonymkode: a1fca...50f

• Liker 1
Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja det går vel greit? Men du kjenner dine egne barn..... men om de har vanlig modenhet som feks 12 åring så er ikke det et problem.

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på barna. For noen går det fint, for andre ikke! Så umulig for oss på kg å svare på om det er innafor

Anonymkode: a5dcd...9f1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

NEI!!!

Anonymkode: a1fca...50f

Begrunn?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går nok helt fint

Her var vi barna 7, 10 og 12 alene flere timer etter skolen og frem til mamma var ferdig på jobb kl 19.00

Anonymkode: e9730...d32

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på barna. Jeg og søsknene mine syntes det var superstas å være alene hjemme. (Det hadde nok ikke vært det om det skjedde ofte, men det var sånn 2-3 ganger i året.) Men noen barn blir redde, og da skal man ikke gjøre det synes jeg.

Anonymkode: 83297...936

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...