AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #1 Skrevet 29. mars 2021 Som sier at skilsmisse og abort statistikken har gått ned fordi par er kommet nærmere hverandre og annet svada. Og at man er overrasket over at det ikke ble skilsmisseboom fordi folk gikk hverandre på tærne... ehh sannheten og den logiske forklaringen er vel at mulighet for utroskap og one night stands har avtatt, færre sammenkomster med alkohol, festivaler osv. bare vent til folket slipper fri og alle skal ta igjen det tapte, skal vi se hvor mange abort det blir av en gangs tilfeller og hvor mange som er utro som fører til skilsmisser... Anonymkode: e6930...cb6 4
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #3 Skrevet 29. mars 2021 Det tar vel også litt tid før en skilsmisse blir innvilget? Anonymkode: 508fe...85d 3
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #4 Skrevet 29. mars 2021 Det stemmer. Man må være separert ett år før man får innvilget skilsmisse. Eneste unntaket er ved voldsdommer og slikt. Så skal man vite noe om effekten av Covid-19 på parforhold må man isåfall se på separasjoner istedenfor skilsmisser. Men jeg er usikker på om separasjoner registreres like nøye. Anonymkode: 61a0d...e9f 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #5 Skrevet 29. mars 2021 Synes det ville ha vært mer overraskende om det var en enkel grunn til dette. Er jo en del par som sliter med at den ene, eller begge, f.eks. aldri har tid, og sånt kan tære over langen. Og så er det jo faktisk ingen forskning som har sett direkte på kausaleffekter, det er rett og slett bare en empirisk beskrivelse: dette har skjedd under korona. Ferdig. At det foretas synsing med bakgrunn i teorier er jo helt ok, og jeg stoler vel mer på folk som kan et fag enn en som synser på KG, men det er altså ingen som har slått fast disse kausaleffektene. Anonymkode: f950c...5d2 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #6 Skrevet 29. mars 2021 Du får vise til denne forskningen som sier det da? Anonymkode: 278d7...141 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #7 Skrevet 29. mars 2021 8 hours ago, AnonymBruker said: abort statistikken har gått ned Det har den gjort i flere år. Det er ikke noe nytt. Anonymkode: b5416...01e 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #8 Skrevet 29. mars 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Synes det ville ha vært mer overraskende om det var en enkel grunn til dette. Er jo en del par som sliter med at den ene, eller begge, f.eks. aldri har tid, og sånt kan tære over langen. Og så er det jo faktisk ingen forskning som har sett direkte på kausaleffekter, det er rett og slett bare en empirisk beskrivelse: dette har skjedd under korona. Ferdig. At det foretas synsing med bakgrunn i teorier er jo helt ok, og jeg stoler vel mer på folk som kan et fag enn en som synser på KG, men det er altså ingen som har slått fast disse kausaleffektene. Anonymkode: f950c...5d2 Husk hvilken målgruppe du skriver til her inne, nå 😛 Her inne er en forsker som uttaler seg om noe hun ikke har forsket på forskning. Anonymkode: 278d7...141 1
Teethgrinding Skrevet 29. mars 2021 #9 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Husk hvilken målgruppe du skriver til her inne, nå 😛 Her inne er en forsker som uttaler seg om noe hun ikke har forsket på forskning. Anonymkode: 278d7...141 Hvis vi skulle gjort verden en tjeneste kunne jo vi som har mastergrader her kanskje diskutert problemene litt mer nyansert. Kanskje noen av de dumme får en god idé.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #10 Skrevet 29. mars 2021 Aborttallene fra fhi sine sider (ssb har slutta) https://www.fhi.no/hn/helseregistre-og-registre/abortregisteret/abort---fakta-med-statistikk/ Anonymkode: 508fe...85d 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #11 Skrevet 29. mars 2021 2 hours ago, DHG said: Hvis vi skulle gjort verden en tjeneste kunne jo vi som har mastergrader her kanskje diskutert problemene litt mer nyansert. Kanskje noen av de dumme får en god idé. Tror ikke det er en god idé å begynne med å kalle dem dumme. Jeg vet ikke. Behovet for opplyst debatt tilfredsstiller jeg andre steder. Her inne er det mer tut og kjør. Men joda, tanken din er selvfølgelig god. Anonymkode: 278d7...141 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #12 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Som sier at skilsmisse og abort statistikken har gått ned fordi par er kommet nærmere hverandre og annet svada. Og at man er overrasket over at det ikke ble skilsmisseboom fordi folk gikk hverandre på tærne... ehh sannheten og den logiske forklaringen er vel at mulighet for utroskap og one night stands har avtatt, færre sammenkomster med alkohol, festivaler osv. bare vent til folket slipper fri og alle skal ta igjen det tapte, skal vi se hvor mange abort det blir av en gangs tilfeller og hvor mange som er utro som fører til skilsmisser... Anonymkode: e6930...cb6 Hehe, du burde vært forsker. Forskningen skriker etter mennesker med sunn fornuft. Anonymkode: f209e...902
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #13 Skrevet 29. mars 2021 Abortstatistikk er ikke like interessant uten fødselsstatistikk. At folk ikke skiller seg kan like gjerne skyldes boligprisene 🤷♀️ Vi får bare håpe at det skyldes sterkere samhold. 🤗 Anonymkode: de142...a76
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #14 Skrevet 29. mars 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: Husk hvilken målgruppe du skriver til her inne, nå 😛 Her inne er en forsker som uttaler seg om noe hun ikke har forsket på forskning. Anonymkode: 278d7...141 Jeg forstod ikke helt det der, jeg. Sikkert fordi jeg er forsker. Alle forskere er jo idioter... Anonymkode: f950c...5d2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #15 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hehe, du burde vært forsker. Forskningen skriker etter mennesker med sunn fornuft. Anonymkode: f209e...902 Den mest interessante forskningen er ofte den som viser at det man anser som sunn fornuft er feil. Menneskers hang til å se mønstre som ikke er der har ført til mang en feiloppfatning. Anonymkode: 61a0d...e9f
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #17 Skrevet 29. mars 2021 Du kan ha rett i det. Anonymkode: cfd67...635
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå