AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #1 Skrevet 28. mars 2021 Vært så flink nå i flere måneder og er på vei mot målet mitt. I helgen ble det for mye mat, chips og snop. Ikke bare en dag, men fre, lør og søn. Så lei meg. Har vel ødelagt alt nå og klarer jeg å ta meg inn igjen? Er jo påske. Er så stappet i magen og neste dårlig. Spm er hvorfor gjør jeg dette når jeg vet at det verken er bra eller føler meg bra? Hva gjør man? Anonymkode: bd9a3...866
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #2 Skrevet 28. mars 2021 Er likedan selv, men skal ikke slanke meg men får dårlig samvittighet pga av jeg skal ha sunt kosthold pga trening/ bygging av muskelmasse. Anonymkode: 8d2c5...b03 1
Antlers Skrevet 28. mars 2021 #3 Skrevet 28. mars 2021 Dette er helt normalt. Enten du nå var desperat etter å kose deg med noe, eller om kroppen hadde en liten panikkreaksjon fordi den har gått i kaloriunderskudd over lang tid, så har du faktisk ikke ødelagt noe som helst. Hva tror du egentlig 3 dager har å si i det store bildet? Ingen verdens ting. Det dummeste man kan gjøre er å tenke at man har "ødelagt alt", for det er jo som å be seg selv om å gi opp. Du har spist mer enn du pleier i 3 dager - fint - håper du koste deg med det. Nå kan du heller fokusere på å fortsette i samme spor som du gjorde i månedene før, og passe på å ikke la neste "sprekk" bli en stor greie som stopper deg fra å tenke positivt om fremgang du har hatt og fremgang du ennå har til gode 11
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #4 Skrevet 29. mars 2021 Selvfølgelig har du ikke ødelagt alt! Alle har (og bør ha) lov til å kose seg selv om man jobber med vektreduksjon/livsstilsendring. Jeg har hatt en kosehelg selv, og har ikke det minste dårlig samvittighet fordi det er SÅ viktig for psyken at man tillater seg å skeie ut. det du gjør, nå kommer det en ny uke. Å du trenger ikke å fortsette som i helga selv om det er påske. Spis god mat, men i moderate mengder så skal du se at det går så bra atte Anonymkode: cf287...af7 4
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #5 Skrevet 29. mars 2021 Det du gjør er å fortsette å være flink. En smell trenger ikke å ødelegge noe. For min del har det faktisk hjulpet med å fortsette ned i vekt. Hvorfor gjør man det? Nei det er jo litt som for alkoholikere, hvorfor faller de av vogna? Man vet utrolig godt at det ikke er bra, men «det er jo så godt» 😅 Anonymkode: ed9c3...d55 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #6 Skrevet 29. mars 2021 Det eneste som ødelegger er om du fortsetter spise like ekstremt alle dager fremover. Å ha en uke iblant der du spiste feil vil kanskje senke tempo på slankingen noe, men det vil ikke stanse den så lenge du kommer tilbake til sporet etterpå. Det er tenking som "jeg ødela slanking igår, nå er det ikke vits slanke meg idag" som ødelegger Du vil jo komme til målet ditt til slutt, det tar bare tid. Anonymkode: 44624...c78 2
Navani Skrevet 29. mars 2021 #7 Skrevet 29. mars 2021 Dette er noe de aller fleste gjør når de slanker seg Det går helt fint, bare spis fornuftig igjen fra i dag. Du trenger IKKE sulte deg i dagesvis, bare følg planen din igjen fra nå av. Den eneste måten du ødelegger på nå er ved å gi opp. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #8 Skrevet 29. mars 2021 Du er ikke alene😊 skikkelig dritthelg, snop og potetgull på lørdag og toppa med alt for mye kaker på søndag. Og skikkelig digg var det, men nesten litt hangover i dag. Men ny dag idag, bare å fortsette den gode jobben. Tenker at hverdagen teller mest, og det er da det er viktig å ta fornuftige valg, så skeier vi ut en gang iblant og koser oss med det. Forøvrig gått ned 43 kg siste året. Anonymkode: 86141...b4b 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #9 Skrevet 29. mars 2021 Takk for alle svar. I dag har jeg ikke skeiet ut og klart å spise normalt. Det er planene frem til helgen igjen. Så håper vekten ikke går så mye opp. Anonymkode: bd9a3...866 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #10 Skrevet 30. mars 2021 Har spist ganske lavkarbo 2 uker og gikk på en giga smell i helga med smash og øl (lettøl). Skjerpet meg fullstendig og ser nå at vekta viser -1,3 kilo på litt over en uke😬 Skal være flink, men vet at neste lille sprekk kommer i påsken🙄 Planlegger mere fysisk aktivitet og mindre porsjoner mat! Mat er livskvalitet også! Så bare stå på, dette klarer du🙃🙃 Anonymkode: 1e0a4...efa
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #11 Skrevet 30. mars 2021 Har du opplevd behov for å trekke pusten sånn ordentlig dypt? Dette er litt samme greia. Kroppen trenger innimellom en liten pause fra restriksjonene, enten fysisk eller mentalt. Slapp helt av, og klapp deg selv på skulderen. Du gjør en bra jobb. Når vi snubler så børster vi av knærne og reiser oss igjen. Anonymkode: a4424...9b3 1
Smørblomst87 Skrevet 31. mars 2021 #12 Skrevet 31. mars 2021 «Du kjører på langtur i bilen din. Du er på vei til Oslo! Du skal flytte til drømmebyen din. Du har kjørt langt. På veien stopper du for å ta en kaffe på bensinstasjonen. Når du er ute å kjører igjen oppdager du etterhvert at du har kjørt feil vei og er på vei mot Stavanger. Hva gjør du? Fortsetter mot Stavanger fordi du kjørte feil? Nei, du finner en snuplass og fortsetter veien mot Oslo. Uansett hvor mange ganger du kjører feil i løpet av turen vet du hvor du skal, og du vil til slutt komme til drømmebyen din.» 6
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #13 Skrevet 6. april 2021 Smørblomst87 skrev (På 31.3.2021 den 9.54): «Du kjører på langtur i bilen din. Du er på vei til Oslo! Du skal flytte til drømmebyen din. Du har kjørt langt. På veien stopper du for å ta en kaffe på bensinstasjonen. Når du er ute å kjører igjen oppdager du etterhvert at du har kjørt feil vei og er på vei mot Stavanger. Hva gjør du? Fortsetter mot Stavanger fordi du kjørte feil? Nei, du finner en snuplass og fortsetter veien mot Oslo. Uansett hvor mange ganger du kjører feil i løpet av turen vet du hvor du skal, og du vil til slutt komme til drømmebyen din.» Bra skrevet. Jeg kjørte en del lengre før jeg snudde. Og håper å havne i Oslo snart. Håper ikke på flere avstikkere nå. Anonymkode: bd9a3...866 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå