Gå til innhold

Forholdet, etter et år med corona, hjemmekontor og nedstigninger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvordan er forholdet deres nå etter veldig mye tid sammen?

Vi er på hjemmekontor begge to, og mye har vært nedstengt lenge. Vi går mye oppå hverandre noe som har resultert i at vi krangler mer enn vanlig. Vi irriterer hverandre, og føler nok ofte at den andre er skyld i krangelen. Jeg syns han er barnslig og grinete i reaksjonen sin, og at han slenger unødvendig mye med leppa (men det er vanskelig for meg å få han til å forstå dette) Jeg syns han oppfører seg som en ungdom med opprør. Han syns jeg er defensiv, at jeg alltid krever det siste ordet i en krangel, og at jeg ofte tar opp igjen ting flere ganger. Det gjør jeg nok også, fordi jeg ofte kommer på ting å si lenge etter vi har kranglet, mens han har argumenter som kommer på løpende bånd hele tiden. Dette irriterer meg også, fordi jeg skulle ønske jeg var like flink til å komme med passende argumenter i selve krangelen.

Jeg er sliten av kranglingen, og tillegger den spesielle tiden mye av grunnen til kranglingen. Jeg forsøker å være raus (selv om det er vanskelig) og ikke synke ned på hans måte å kommunisere på og tenker mye går seg til når corona er over.

Er det flere som kjenner på det samme?

Anonymkode: eecfe...57b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nærmere og bedre enn før. Vi var slik at vi ofte var  ulike deler av huset. Han i kjelleren, jeg oppe, Nå er vi stortsett alltid sammen, drøfter jobbene våre, går tur, lager god mat, og har bestemt oss for å gifte oss. Vi blomster under korona, og har hatt det beste av våre femten år. Tror dette fortsetter etter korona og ;)

Anonymkode: 92aa6...535

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Nja, det gikk opp og ned før også. Men jeg merker at det tærer på oss å gå oppå hverandre. Vi har småbarn som har vært mye mer hjemme fra bhg også dette året, i tillegg til at jeg har blitt syk. Så vi er utslitt, jeg er smådeppa av situasjonen, det er ikke fred å få for to introverte voksne og det finnes ikke noen ende i sikte på dette. Og det er klart det påvirker forholdet. Det som gikk opp og ned før har ikke gått så mye opp igjen kan du si.. 

Anonymkode: dbcf5...fee

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her har han vært permittert, og jeg har jobbet som vanlig. Han sover halve dagen og flytter seg bare til sofa'n resten av dagen, ligger der og synes livet er kjipt. Jeg er sliten når jeg kommer hjem fra jobb, og blir irritert over den tafatte gubben.

Det er nok av småtterier og prosjekter her hjemme han kunne ha gjort, og husarbeid, men nei. Heldigvis har vi ikke barn. Jeg skjønner at han bekymrer seg, men vi klarer oss. Jeg blir glad når han tar seg en tur ut så jeg får litt tid for meg selv. Heldigvis skal han begynne å jobbe litt igjen om noen uker. Hverdagen fungerer bedre enn dette her. 

Anonymkode: a532f...56f

Skrevet (endret)

Både jeg og samboer har studert på heltid hjemmefra det siste året. Den eneste gangen det har vært litt overopphetet var under en eksamen jeg hadde hvor permen min skøyt fart mot sofaen. Hehe, jeg var en smule stresset og forbanna over den :pinar:

Utenom det har vi det overraskende bra. Vi har ikke kranglet noe i det hele tatt. Vi trives i hverandres selskap. Koser oss, hjelper hverandre, lager god og næringsrik mat. Vi passer dog på at vi har noen timer i døgnet hvor vi gjør det vi selv ønsker, enten det er trening, gaming eller noe annet - slik at vi får litt tid hver for oss. Jeg føler også at vi har kommet tettere på hverandre. 

Endret av Sprinkle
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg misunner dere med hjemmekontor. Her har vi jobbet som før og med mye travlere dager da mange på jobben vår har hjemmekontor. Så derfor mer på oss som er igjen å må stå i risikoen for smitte. 
Dere har da muligheten ut å trene og ta pause fra hverandre iløpet av ettermiddagen/kvelden. 

Anonymkode: 67c78...153

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss går det fint, men vi kommer oss mye ut hver dag, både sammen og hver for oss. 

Anonymkode: 08e4f...80b

AnonymBruker
Skrevet

Vi har det like fint nå som ellers, har ikke merket situasjonen på forholdet utover at vi snakker mye mer sammen, i og med at sosial kontakt ellers er begrenset. Snakket mye før også, men nå blir det gjerne kaffepause+lunsj+middag+kveldstur. 

Begge har kunnet være litt på jobb, men mest hjemme. Og vi har hvert vårt kontor, og treningsrom. Har det slik sett bedre enn mange andre.

Anonymkode: abba6...efc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Forholdet ble nærere og bedre de første månedene etter nedstengning i fjor. Veldig mange dype samtaler, god og hyppig sex, osv. Så var jo ting mer eller mindre som normalt i sommer - lett å glemme det. Etter nedstengning i høst som bare varer og varer har det ikke gått like bra. Begge har blitt mer innesluttet og har litt kort lunte. Lei av å gå oppå hverandre. Sextørke... Så ja, begynner å tære på.

Anonymkode: f6b23...093

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har fått mindre tid sammen pga. corona. 
Jeg har hatt hjemmekontor store deler av tiden, og mannen har måttet på jobb som vanlig. Siden vi kun har en bil, som mannen nå må disponere siden ørten buss/tog/bane-bytter ikke er innafor med tanke på corona, så kan han ikke lenger reise grytidlig på jobb fordi vi er avhengig av bilen for å rekke å levere barna i barnehagen. Siden han da må levere i barnehagen kommer han også sent hjem, og jeg må bruke veldig lang tid på å hente barna i barnehagen til fots.

Så vi savner hverandre litt i disse dager, og er misunnelige på de som kan ha hjemmekontor begge to, ha sex i lunsjen osv. 

Anonymkode: 3eee8...61b

AnonymBruker
Skrevet

Ingen krangling og diverse her, forholdet er like fint som det var før. Når det er sagt, så kranglet vi ikke før korona heller, vi har rett og slett et veldig rolig og fint forhold, og er akkurat like og ulike nok til at det blir en perfekt miks. ❤

Har du tatt det opp med samboeren din, ts? Altså at dere diskuterer det i 'fredstid', og at du tar opp med han at det er noe du ønsker at dere begge jobber med i tiden fremover? 

Anonymkode: fc847...81c

Skrevet

Jeg går på jobb som vanlig som sykepleier, han går på jobb som vanlig som lærer.  Så her går det i grunn helt supert. Holder på å prøve å få barn :nigo:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi har fått mindre tid sammen pga. corona. 
Jeg har hatt hjemmekontor store deler av tiden, og mannen har måttet på jobb som vanlig. Siden vi kun har en bil, som mannen nå må disponere siden ørten buss/tog/bane-bytter ikke er innafor med tanke på corona, så kan han ikke lenger reise grytidlig på jobb fordi vi er avhengig av bilen for å rekke å levere barna i barnehagen. Siden han da må levere i barnehagen kommer han også sent hjem, og jeg må bruke veldig lang tid på å hente barna i barnehagen til fots.

Så vi savner hverandre litt i disse dager, og er misunnelige på de som kan ha hjemmekontor begge to, ha sex i lunsjen osv. 

Anonymkode: 3eee8...61b

Sex i lunsjen ja... Hvis dere hadde hatt hjemmekontor i et år nå så hadde det ikke vært sex i lunsjen dere hadde tenkt på.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er arbeidsledig pga corona. Uten rett på dagpenger. Så vi har gått ned til en lønn. Han jobber så mye han kan. Det tærer nok på han å jobbe så mye. Samtidig er det lite jeg kan gjøre for å få mer jobb. (Søker på alt som er av stillinger, men er ofte 200-400 søknader per jobb.) Merker at 6mnd uten lønn gjør noe med hodene våre. Må snu hver eneste krone og ikke få betalt alt av regninger er slitsomt. Og det igjen tærer på forholdet som gjør at vi krangler mye og er generelt gretne på hverandre. 

Anonymkode: 9c015...06c

AnonymBruker
Skrevet

Forholdet er bedre enn før. Før korona så var det mye overtidsarbeid og  vi hadde mye pendletid , så dro vel hjemmefra 6.30 om morgen og kom hjem 18.30 på kvelden, og så borte i helgene også. Nå er vi begge hjemme stort sett hele tiden, og nei vi har ikke sex i lunsjen! Når jeg er på jobb så er jeg på jobb. Vi har kommet hverandre nærmere av å ha så mye tid sammen, vi krangler aldri. 

Anonymkode: bfca9...958

Gjest Fnuggolina
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg misunner dere med hjemmekontor. Her har vi jobbet som før og med mye travlere dager da mange på jobben vår har hjemmekontor. Så derfor mer på oss som er igjen å må stå i risikoen for smitte. 
Dere har da muligheten ut å trene og ta pause fra hverandre iløpet av ettermiddagen/kvelden. 

Anonymkode: 67c78...153

Man jobber da ikke færre timer på hjemmekontor?

Uansett:

TS - du sier sjøl at du tar opp krangelen igjen fordi du «kommer på ting».

Hva er vitsen med det? 

Hva med en regel om å måtte vente til kl 17 med å ta opp negative/stressende private ting? Skriv det på en lapp, er det like nødvendig og viktig å si da kan en vente til neste dag også med å gi beskjeden.

Sjansen for at MANGE ting stryker seg av lista, og at en blir mer observant på egne urimeligheter da er ganske stor. 

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Sex i lunsjen ja... Hvis dere hadde hatt hjemmekontor i et år nå så hadde det ikke vært sex i lunsjen dere hadde tenkt på.

Vi har det :P 

Skrevet (endret)

Jeg synes korona (til tross for at det er en grusom sak) fungerer som en slags test for hvor godt man passer sammen. Man merker virkelig det nå. Jeg tror at det er en bra ting at man ser forholdet med klare øyner. "Slik fungerer vi. Har vi det bra sammen da? Vil vi ha det bedre?"

Endret av lillevill
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
lillevill skrev (30 minutter siden):

Jeg synes korona (til tross for at det er en grusom sak) fungerer som en slags test for hvor godt man passer sammen. Man merker virkelig det nå. Jeg tror at det er en bra ting at man ser forholdet med klare øyner. "Slik fungerer vi. Har vi det bra sammen da? Vil vi ha det bedre?"

Det har også vært min påstand gjennom dette. Jeg og mannen har opp gjennom pendlet mellom ulike land, bodd på en ettroms i ett år, bodd hos familie noen måneder ifm flytting, hatt god plass, hatt høy overtidsbelastning, og mer. Og nå Korona og hjemmekontor. Det er slike situasjoner man merker om man fungerer godt sammen, uansett. For det eneste som er sikkert er at fremtiden vil by på ulike utfordringer, og da er det godt å vite at man står stabilt og trygt i det, sammen. 

Anonymkode: abba6...efc

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, lillevill said:

Det henger jo ikke på grep? Hvorfor er det viktigere å passe sammen i en absurd unntakstilstand enn i den vanlige hverdagen som vi tross alt skal ha (fingers crossed) størsteparten av livet sammen? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det henger jo ikke på grep? Hvorfor er det viktigere å passe sammen i en absurd unntakstilstand enn i den vanlige hverdagen som vi tross alt skal ha (fingers crossed) størsteparten av livet sammen? 

Feks kan denne unntakstilstanden overføres til småbarnsperioden og gi et innblikk i hvordan en fungerer i krevende situasjoner. Hun som hadde en mann som lå på sofaen under permittering er nok glad for at hun oppdaget hvordan partneren fungerer når alt ikke er fryd og gammen,  så hun veit om han er noen å få en unge med. 

Anonymkode: 8e2a7...7fc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...