AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #1 Skrevet 28. mars 2021 Sikkert rart spørsmål for mange. MEN Det har seg slik at jeg og min mann fikk vårt første barn i høst. Allerede er folkene rundt oss begynt å spørre når vi har tenkt å få vårt andre barn, før eller etter barnet vårt er 2-3 år? TYDLEIGVIS er det de beste for barna. Den nærmeste aldersforskjellen mellom mine søsken er 4 år mellom meg og lillebror. Nærmeste storesøster er 6 år eldre. Dette har aldri plaget oss. Vi har bestilt oss hund, da dette er noe jeg driver med, er utdannet innen og satser på. Likevel mener folk jeg skal vente med hunden fordi jeg må få unnagjort barna først. Til vinteren igjen bør jeg visst starte prosessen med å tenke på den nye babyen. Min mann og jeg tar det med barn nr 2 som det kommer. Og vi nyter tiden med vår første baby nå! Må jeg vente med valpen fordi jeg skal ha baby nr 2? Er det ikke frekt av folkene rundt å mase om baby nr 2? Vi skal ha flere barn ja, men det vet jo ikke folka! Såvidt dem vet ønsker vi jo kanskje bare dette barnet! Hva mener dere? Og hva skal jeg si til folka? Anonymkode: c2298...71c
Milky Skrevet 28. mars 2021 #2 Skrevet 28. mars 2021 Hva skal jeg si til folka? Du trenger ikke å gi forklaringer til noen 4
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #3 Skrevet 28. mars 2021 Ja, det er frekt å mase om nr to. Og jeg synes det er helt innafor å heller ta en liten pause fra baby og kjøre valp en runde først. Jeg venter nr 2 og førstemann er 2,5 år, så vi gjør som forventet. Men hadde jeg vært yngre og hatt bedre tid hadde jeg definitivt ventet med nr to og heller bare kost meg mer med førstemann. Hun er jo så kul og søt nå, også er jeg bare kjip og sliten gravid mamma. Jeg er litt for gammel for å vente mye lenger, ellers tenker jeg 5 år er fin aldersforskjell. Anonymkode: 3df3f...227
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #4 Skrevet 28. mars 2021 Ikke si noe til folka 😂 Anonymkode: b5179...716
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #5 Skrevet 29. mars 2021 Pfft, ingen som har noe med hva du vil gjøre. Hos oss er det 6 år mellom hver søsken, mellom min yngste søster og meg er det 13 år, vi har et godt forhold likevel. Min eldste bror og yngste søster har ikke noe særlig forhold men han hadde flyttet ut før hun kom. Søsken som vokser opp sammen har all grunnlag til å kunne ha et godt forhold. Gjør akkurat hva du vil! Jeg har termin om 4 uker, 2 dager etter min mellomste er 2,5 år 🙈 men overhode ikke planlagt. Så håper jo de vil få mye glede av hverandre, men man har jo ingen garanti for at de vil leke fint sammen selv om de er i nær alder.. Anonymkode: 5b7f1...ce7
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #6 Skrevet 29. mars 2021 TS her. skjønner ka dere mener. Men blir virkelig veldig lei og oppgitt når de spør eller når de skal fortelle meg hva som er lurt eller ikke. Hvordan skal jeg da håndtere dem? Å si vi ønsker oss hund nå er noe de overser. Å si at dem skal slutte å mase hjelper ikke fordi «vi er førstegangsforeldre og vet ikke hva vi prater om» Anonymkode: c2298...71c
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #7 Skrevet 29. mars 2021 Synes egentlig ikke du trenger å si noe, men hvis du må si noe så kan du vel si at all masingen gjør at du mister helt lysten på at barn til. De har sagt, og gjort det klart hva de mener, nå ønsker du ikke å høre mer om det. Anonymkode: fa439...47b 3
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #8 Skrevet 29. mars 2021 Jeg fikk også barn i høst, og hadde noen hintet til meg om at vi snart måtte tenke på å få nummer to, så hadde jeg slått dem ned.🤣 Vi skal ha to barn på sikt, men tar én baby/spedbarnsperiode om gangen. Jeg har heller aldri skjønt meg på folk som fronter to tette så hardt. Fra egen oppvekst har jeg bare negative erfaringer med det. Anonymkode: 26560...984 1
Thea82 Skrevet 29. mars 2021 #9 Skrevet 29. mars 2021 Når noen spør når vi skal ha nummer to sier jeg at hun blir enebarn. Det stopper (som regel diskusjonen). Om vi ombestemmer oss og får flere barn har jeg ingen dårlig samvittighet for det;) Det er også lov å si at det har de ingenting med. Det er frekt å blande seg uoppfordret i andres familieplanlegging er min mening!
Snurrepurre Skrevet 29. mars 2021 #10 Skrevet 29. mars 2021 Vi har slitt med å få nr 2, blir 4,5 år mellom om alt går som det skal 🤞🏻🤞🏻🤞🏻. Er virkelig en uting å mase om sånn, men syntes det er lov å spørre/tulle (nesten som small-talk å regne). det beste å kontre med etter min erfaring er; småsøsken kommer når det kommer ☺️ 1
Gjest Tamsi Skrevet 29. mars 2021 #11 Skrevet 29. mars 2021 Veldig mange kjenner noen som har forsømt dyrene sine etter det kommer baby i hus. Det er sykt trist å se. Jeg kunne nok ha ymtet noe lignende selv dersom noen jeg VET planlegger barn også planlegger hund samtidig. Bare av bekymring for hundens beste, ikke for å stikke nesa i andres opplegg. Men å designe deres familieplan er ingen andre sin oppgave! Folk som graver i andres privatliv og maser om at de MÅ få barn kan gå og leke i trafikken. Det er virkelig ingen andre sin sak.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #12 Skrevet 29. mars 2021 Tamsi skrev (1 time siden): Veldig mange kjenner noen som har forsømt dyrene sine etter det kommer baby i hus. Det er sykt trist å se. Jeg kunne nok ha ymtet noe lignende selv dersom noen jeg VET planlegger barn også planlegger hund samtidig. Bare av bekymring for hundens beste, ikke for å stikke nesa i andres opplegg. Men å designe deres familieplan er ingen andre sin oppgave! Folk som graver i andres privatliv og maser om at de MÅ få barn kan gå og leke i trafikken. Det er virkelig ingen andre sin sak. Skjønner hva du mener! men er utdannet innen dette og er avhengig av å ha hund for å ha inntekt! Vi mistet vår forrige i fjor. Å ha barn og hund samtidig er ikke problem så lenge man legger opp dagene og planlegger utifra at begge parter skal ha dekt sine behov. Nei det er ingen andre sin oppgave! Syns det er frekt, men har ikke fått dem til å slutte å mase om det selvom jeg har prøvd å be dem slutte. Anonymkode: c2298...71c
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #13 Skrevet 29. mars 2021 Snurrepurre skrev (1 time siden): Vi har slitt med å få nr 2, blir 4,5 år mellom om alt går som det skal 🤞🏻🤞🏻🤞🏻. Er virkelig en uting å mase om sånn, men syntes det er lov å spørre/tulle (nesten som small-talk å regne). det beste å kontre med etter min erfaring er; småsøsken kommer når det kommer ☺️ Dette! Det er jo ikke garantert at det blir lett som en plett å få flere barn. Vi brukte 2,5 på å unnfange førstemann, er da virkelig ikke garantert at vi får det til igjen. Anonymkode: e0326...8a0
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #14 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skjønner hva du mener! men er utdannet innen dette og er avhengig av å ha hund for å ha inntekt! Vi mistet vår forrige i fjor. Å ha barn og hund samtidig er ikke problem så lenge man legger opp dagene og planlegger utifra at begge parter skal ha dekt sine behov. Nei det er ingen andre sin oppgave! Syns det er frekt, men har ikke fått dem til å slutte å mase om det selvom jeg har prøvd å be dem slutte. Anonymkode: c2298...71c Atte hæ? Altså, i utgangspunktet er det ingen sin business om dere får hund eller barn. Men i og med at du bruker hunden i næring så burde se i alle fall ha forståelse for at hund blir prioritert. Regner med at det krever en del trening også. Anonymkode: e0326...8a0
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #15 Skrevet 29. mars 2021 Jeg har en venninne som har hatt hund hele livet og hadde således mye erfaring fra før av. Hun fikk valp ett år før baby. I ettertid sier hun at hun skulle ha ventet med hund da det både var krevende å være gravid med bekkenproblem med hund som krevde mye mosjon og så med baby med kolikk. Personlig hadde jeg gjort meg ferdig med barn før hund og skaffet hund når barna hadde blitt litt mer selvgående. Anonymkode: d7376...dfc
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #16 Skrevet 29. mars 2021 Ditt liv og ditt valg. Ikke hør på hva andre sier er uansett stas med søsken om så det er 1 års alders forskjell eller 8 år. Anonymkode: c2f70...916
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #17 Skrevet 29. mars 2021 Bare ikke planlegg hund og baby på likt.. Glad hunden rakk å bli 1.5 år før baby kom! Men har du bestilt hund nå, Så er det jo hund som er deres «neste prosjekt» nå Og om du trenger hund til jobb, så er jo dette viktig for deg å ikke utsette flere år. Anonymkode: 5bcb4...a2f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå