Gå til innhold

Kjæreste som sier han er sikker på følelsene, men vanskelig for å snakke om de

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært med han i 2 år og han er 42. I en samtale urelatert til følelser spurte jeg om han er usikker på hva han føler for meg og han sa han er sikker på følelsene sine. Men han har aldri sagt at han elsker meg og da jeg spurte for et år siden sa han noe ala «ja, delvis». Men han ble litt tatt på senga av spørsmålet og han sier det er en stor greie for han å snakke om følelser. 
Hvordan kan jeg nå tolke at han er sikker? Tror dere han elsker meg? 

Anonymkode: 107b6...1bc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen? Vet at det ikke er så lett å vite helt, men ville dere tolket det slik?

Anonymkode: 107b6...1bc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sagt det i flere tråder her inne, men ord betyr så veldig lite i den store sammenhengen.
For å sette det på spissen, hvor mange ganger har du ikke lest eller hørt om mennesker som sier "jeg gjør dette fordi jeg elsker deg", samtidig som handlingene de gjør viser det motsatte?

Viser han at han elsker deg?  Det er det viktigste.

"Jeg er sikker på følelsene mine", kombinert med at han viser i hverdagen at du er den han vil være sammen med, tolker jeg som at han sier at du er den rette for ham.

Anonymkode: 0e6a1...626

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med personen over. Jeg har mennesker i livet mitt som glatt sier at de elsker meg. Problemet er at all erfaring med dem tilsier noe helt annet. Dette at de er så rask til å si at de bryr seg sånn om meg og tenker på meg hele tida opplever jeg kun som hersketeknikk. Jeg blir da den vanskelige personen hvis jeg tar opp hvordan de behandler meg.

Jeg går ut i fra at du er i nærheten av hans alder. Da regner jeg med at du har en formening om hvordan kjærlighet føles. Hvis du føler at han elsker deg, hvorfor trenger du ordene? Hvis du ikke føler at han elsker deg, hva skal du da med ordene?

Anonymkode: 9950b...4a5

Skrevet

Alexythymia "emotional blindness". Finn et bilde av et emotional wheel, bruk det til å øve på å sette ord på følelser. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...