GammelKaktus Skrevet 28. mars 2021 #21 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kanskje jeg skal kjøpe dem en ny vaskemaskin Hadde vært verdt det, altså! Anonymkode: 6cf58...8d4 Vet ikke om det er så lurt. Da får de seg kanskje en bråkete støvsuger i håp om å få en ny 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #22 Skrevet 28. mars 2021 9 minutter siden, FrøkenMånestråle said: Vet ikke om det er så lurt. Da får de seg kanskje en bråkete støvsuger i håp om å få en ny Hahaha, jeg hører såvidt at de støvsuger, men det er ikke plagsomt, og heller ikke på natten. Men mulig de plotter en strategi om det plutselig står en ny vaskemaskin på trammen med sløyfe på 😄 Anonymkode: 6cf58...8d4 1
GammelKaktus Skrevet 28. mars 2021 #23 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hahaha, jeg hører såvidt at de støvsuger, men det er ikke plagsomt, og heller ikke på natten. Men mulig de plotter en strategi om det plutselig står en ny vaskemaskin på trammen med sløyfe på 😄 Anonymkode: 6cf58...8d4 Ja, blir nok billigere og enklere å bare klage tenker jeg. 😄 En ting er støy men de er jo ekle med tanke på at de kaster søppel ned til de under seg.. Det kan jo virke som om de trenger botrening, spesielt når de har fått klager å ikke endret atferd. 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #24 Skrevet 28. mars 2021 Just now, FrøkenMånestråle said: Ja, blir nok billigere og enklere å bare klage tenker jeg. 😄 En ting er støy men de er jo ekle med tanke på at de kaster søppel ned til de under seg.. Det kan jo virke som om de trenger botrening, spesielt når de har fått klager å ikke endret atferd. Ja, du kan så si. Synes det er så trist, for folk har vært så greie her i så mange år. Virker som om alle som har bodd her har forsøkt å behandle hverandre ok og så er man romslige. Stopper stort sett og snakker med de fleste naboene her. Sukk. Har faktisk tenkt litt på å flytte nå, jeg blir så rar av ikke å sove, så dette orker jeg ikke på regelmessig basis. Forsøker klage først. Anonymkode: 6cf58...8d4 2
cassio Skrevet 28. mars 2021 #25 Skrevet 28. mars 2021 Kan det være at vaskemaskinen deres ikke er justert så den står i vater? Da vil det bråke en del ekstra. 4
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #26 Skrevet 29. mars 2021 9 hours ago, cassio said: Kan det være at vaskemaskinen deres ikke er justert så den står i vater? Da vil det bråke en del ekstra. Det kan jo være, men det er en sånn ujevn, høy brummelyd i tre timer. Skulle ønske den var jevnere, da hadde jeg kanskje klart å sove med den. Mine vaskemaskiner har aldri støyet så mye, synes det er skikkelig rart. Fikk sove rundt 01 i går, da, det var jo deilig. Kjøpte meg en kjole for å trøste meg selv og. Hehe. Anonymkode: 6cf58...8d4
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #27 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Bare ta det med styret, skriftlig klage hver gang de bryter reglene. Slike naboer må ha streng beskjed og trusler om tvangssalg før de kanskje kan oppføre seg, eller flytter. Anonymkode: b6869...d19 Har man dårlig styre, er man stuck. Da kan man like gjerne skrive 50 klager...eller 100. Anonymkode: 96566...e37 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #28 Skrevet 29. mars 2021 solmåneogstjerner skrev (10 timer siden): De har et barn som står opp klokken seks, men de pusser opp og bruker bråkete vaskemaskin til klokken ett på natten? Hvordan i all verdens land får de det til?? Men, klag til styret. Skriv logg over støy. Hvordan kan man dokumentere «logg»? Naboen kan jo si at h*n var stille og at «logg» bare er din fantasi. Anonymkode: 96566...e37
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #29 Skrevet 29. mars 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Har man dårlig styre, er man stuck. Da kan man like gjerne skrive 50 klager...eller 100. Anonymkode: 96566...e37 Ja. Jeg har jo aldri klaget før, så aner faktisk ikke hva de i styret gjør. Men skal sende en klage i dag, da. Anonymkode: 6cf58...8d4
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #30 Skrevet 29. mars 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvordan kan man dokumentere «logg»? Naboen kan jo si at h*n var stille og at «logg» bare er din fantasi. Anonymkode: 96566...e37 Kanskje jeg skal ta opp de tre timer lange seansene? Hehehe. Men har jo hørt om sånne ting i langt, langt mer alvorlig saker før. Vold i hjemmet: før logg over alt som skjer, skriv det ned. Den som utøver volden kan jo bare si at det er fri fantasi, men det er nå en gang noe man skal gjøre. Anonymkode: 6cf58...8d4
solmåneogstjerner Skrevet 29. mars 2021 #31 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvordan kan man dokumentere «logg»? Naboen kan jo si at h*n var stille og at «logg» bare er din fantasi. Anonymkode: 96566...e37 Nei, det er jo ikke noe sikkert bevis selvsagt. Men det er bedre enn ingenting.
OCB Skrevet 29. mars 2021 #32 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kanskje jeg skal kjøpe dem en ny vaskemaskin Hadde vært verdt det, altså! Anonymkode: 6cf58...8d4 Hei. Du kan bestille en 4-pack med vibrasjonsdempere til vaskemaskin. Koster 200 kroner på Elkjøp. Disse plasseres enkelt under føttene slik at vibrasjoner reduseres. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #33 Skrevet 29. mars 2021 Her burde du startet å klage til styret for lenge siden, når du oppdaget at det ikke gikk an å snakke med dem. (Altså at de ikke tilpasset seg når du sa ifra direkte.) Når man bor i blokk, er husordensreglene måten fellesskapet at blitt enige om å ha det, for alles beste. Dersom man opplever disse som urimelige, kan man foreslå endringer ved generalforsamling. Det går også an å avvike fra reglene i enkelttilfeller, dersom man faktisk spør berørte naboer om det går bra. (Er det sjelden, er det gjerne innenfor å bare informere.) Når noen bryter husordensreglene, er det selvfølgelig vanlig at de som blir plaget forsøker å si ifra selv, direkte til dem det gjelder. (Det kan jo være de ikke vet at det plager andre.) Hvis det ikke hjelper, eller dette gjentar seg flere ganger, så er det klage til styret som gjelder. (Det trenger ikke være så formelt, det viktigste er at styret får beskjed.) Husk å si ifra hver gang, ettersom styret trenger å vite om det slutter eller ikke, etter at de har tatt kontakt. Deretter skal styret ta kontakt med de det gjelder, for å forsøke å få dem til å rette seg etter reglene. Om det ikke hjelper, kan de som bryter reglene tvinges til å selge sin eiendom i borettslaget. Her virker det, dessverre, som om de har erfart at de kan fortsette å bryte reglene, fordi det ikke får noen konsekvens. Det fant de ut mens de pusset opp. Derfor fortsetter de å gjøre som de vil etter at de har flyttet inn også. Anonymkode: fb216...331 4
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #34 Skrevet 29. mars 2021 OCB skrev (25 minutter siden): Hei. Du kan bestille en 4-pack med vibrasjonsdempere til vaskemaskin. Koster 200 kroner på Elkjøp. Disse plasseres enkelt under føttene slik at vibrasjoner reduseres. Det er større sjanse for å få dempet mer lyd om du tar med deg vater, og tilbyr å vatre opp maskinen. En maskin som står i vater, bråker ikke så mye. (Dvs. en NYERE maskin som står i vater.) TS kan jo stille med vater utenfor døra idet maskinen er ferdig i 01-tida på natta, og tilby seg å vatre opp... Sånn for å påpeke at dette har holdt TS våken. Anonymkode: fb216...331 3
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #35 Skrevet 29. mars 2021 Lyden minner mest om en vaskemaskin jeg hadde for mange år siden da jeg var student. På slutten av maskinens levetid, stod den bare og brummet og pumpet. Lagde en sånn evig brummelyd 'pumpe-pumpe-pumpe'. Vi gikk til innkjøp av ny da i kollektivet, men det er altså slik det høres ut. I tre timer. Og, ja, burde ha gjort mer før, men det er skikkelig kjipt å klage. Men skal få gjort det i løpet av dagen. Har skrevet en. Kvier meg bare. Anonymkode: 6cf58...8d4
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #36 Skrevet 29. mars 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Det er større sjanse for å få dempet mer lyd om du tar med deg vater, og tilbyr å vatre opp maskinen. En maskin som står i vater, bråker ikke så mye. (Dvs. en NYERE maskin som står i vater.) TS kan jo stille med vater utenfor døra idet maskinen er ferdig i 01-tida på natta, og tilby seg å vatre opp... Sånn for å påpeke at dette har holdt TS våken. Anonymkode: fb216...331 Hahaha, er det ikke enda bedre om jeg kommer rundt tre? Da er de stille og sover (antar jeg), men hender jeg bråvåkner rundt da (sovner for igjen, da). De holder meg våken / vekker meg, da kan jo jeg, i beste naboånd, ta med meg vater til dem når jeg er våken? Neida, skal ikke gjøre det. Anonymkode: 6cf58...8d4
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #37 Skrevet 29. mars 2021 Skriv klage hver eneste dag til styret! De dagene naboen starter før 07.00 og holder på etter 23.00 ringer du politiet og klager! Bruk arbeidsmiljøloven §10-11! Anonymkode: beacd...26a 3
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #38 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skriv klage hver eneste dag til styret! De dagene naboen starter før 07.00 og holder på etter 23.00 ringer du politiet og klager! Bruk arbeidsmiljøloven §10-11! Anonymkode: beacd...26a Og hvis klagene blir ignorert? Anonymkode: 96566...e37
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #39 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Og hvis klagene blir ignorert? Anonymkode: 96566...e37 Fra hvem? Styret? Da må ts gå sammen med andre naboer og kreve at styret går! Anonymkode: beacd...26a 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #40 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Fra hvem? Styret? Da må ts gå sammen med andre naboer og kreve at styret går! Anonymkode: beacd...26a Ja. Hos oss er det akkurat slik. Anonymkode: 96566...e37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå