Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, er gravid i uke 26 og har de siste dagene merket at det ene nesebordet er litt tettere enn det andre. Har måttet snyte meg noen ganger i løpet av dagen men ikke hatt behov for nesespray. Blir litt bekymret for mulig korona men leser på nett at det er vanlig å bli tett i nesen og økt slim når man er gravid spesielt i 2 og 3 trimester. Er tungpusten ved aktivitet men dette er jo også normalt? Noen som har erfaring med dette? Burde jeg være bekymret. Er for tiden bare hjemme. 

Anonymkode: f579b...851

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo veldig lavterskel for å teste seg så er vel bare å gjøre det, så har du det utelukket.

For øvrig vanlig med tett nese som gravid ja.. og er en del andre virus-infeksjoner som er i sirkulasjon også.. i tillegg til covid. Vanlig å bli forkjølet på våren uansett

Anonymkode: 3c993...b65

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var tett fra midt i første trimester til etter fødsel. Brukte nesespray i over 30 uker, som jeg kunne slutte med noen få dager etter fødsel 

Anonymkode: d1482...be6

• Liker 2
Skrevet

Ble tett i nesa i mitt første svangerskap rundt i 2 trimester. Ble helt avhengig av nesespray. Brukte den i nesten 8 år etterpå. Ingenting hjalp, så jeg dro til utlandet for å bli operert. Fikk vite at nesa mi var helt ødelagt innvendig. Nå har jeg ikke brukt nesespray på snart 2 år. 

så ja det er vanlig å bli tett ja. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig vanlig å bli tett i nesa og tungpusta som gravid.:)  Ikke noe galt i å ta test om du er usikker. Jeg har slitt med tett nese og tungpust siden første trimester. Jobber som lærer så tester meg jo uansett hele tiden (høyt smittepress her så det er alltid noe karantene på gang), og jeg har ihvertfall aldri hatt korona. Greit å ta tester så man slipper lure uansett :)

Husk å ikke bruke vanlig nesespray så du blir avhengig, som over her sier blir man ødelagt av det. Det finnes mange gode, kraftige saltvannsprayer nå som du kan bruke. 

Anonymkode: 8e36f...a38

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :) Vansklig å vite hva som er riktig å gjøre da jeg utsetter meg for mulig smitte hvis jeg skal teste meg. Føler meg ikke forkjølet men er tettere i nesen enn vanlig. Men samtidig skummelt hvis jeg skulle være smittet og da redd for blodpropp i morkaken. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hei, er gravid i uke 26 og har de siste dagene merket at det ene nesebordet er litt tettere enn det andre. Har måttet snyte meg noen ganger i løpet av dagen men ikke hatt behov for nesespray. Blir litt bekymret for mulig korona men leser på nett at det er vanlig å bli tett i nesen og økt slim når man er gravid spesielt i 2 og 3 trimester. Er tungpusten ved aktivitet men dette er jo også normalt? Noen som har erfaring med dette? Burde jeg være bekymret. Er for tiden bare hjemme. 

Kronisk tett i nesen hele graviditeten ja, er helt normalt..som du har lest.

tungpust er også normalt både med aktivitet og når man sitter.

skader uansett ikke å teste.

Anonymkode: 4ebfd...481

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for svar :) Vansklig å vite hva som er riktig å gjøre da jeg utsetter meg for mulig smitte hvis jeg skal teste meg. Føler meg ikke forkjølet men er tettere i nesen enn vanlig. Men samtidig skummelt hvis jeg skulle være smittet og da redd for blodpropp i morkaken. 

Du utsetter deg jo ikke for smitte ved å teste deg, eller hva mener du? 

AnonymBruker
Skrevet

Må stå i kø med en del folk for å bli testet 

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Må stå i kø med en del folk for å bli testet 

du det? De fleste teststasjoner har vel mulighet til drive-in? Man skal uansett holde avstand og ha på munnbind. 

AnonymBruker
Skrevet

Lider av det samme her 🙋🏽‍♀️ Blir bare værre og værre - det startet med å være tett i nesa på natta, men nå er det hele døgnet. Men det er veldig vanlig altså :) 

Anonymkode: 4956d...bd4

AnonymBruker
Skrevet

Potte tett fra øyeblikket sædcellen traff egget tror jeg😅 er helt vanlig, var sånn sist også. 

Anonymkode: b6abc...8ee

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...